MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:
Shaky schreef:
Heb nog nooit zo'n laag cijfer gegeven, maar dit vind ik echt een vreselijke plaat:
Vreselijke plaat? Dat vind ik nu juist van die Zuiderzee ballade.

wibro:
Vreselijke plaat? Dat vind ik nu juist van die Zuiderzee ballade.

Daar kwam ik helaas ook niet al te ver qua cijfer.... net zo'n draak inderdaad

Het blijft leuk: 8,5

In het verleden ook nog gebruikt voor een Commercial ...Leve de man van de S.R.V.!

Batje vier ..tegelijk flauw en leuk...7

4

Ze hebben leukere.

Niet de allerleukste van het Cocktail Trio (dat is Petronella Puinpoeier's Pure Pijnstillende Prima en Prettige in Te Nemen Pimpelpaarse Pil), maar ook deze kan ik heel goed hebben:

8

Nog meer Nederlandse popcultuur!

7,6

Geen tijd nu om de uitslag van Batje Vier te plaatsen maar ik acht het hoogst waarschijnlijk dat de uitvinders van het bier op de laatste plaats zijn geëindigd. Dat heb je van al dat gezuip.

Nu alvast een nieuwe:

Mel Tormé - Comin' Home Baby

Verrassende keuze! Leuk deze plaat. Mel Tormé vind ik eigenlijk altijd wel goed. Met The Cookies als achtergrondzangeressen hier.

7,5

8,5 heerlijk nummer

8,2

Fijne kennismaking!

Deze versie eigg nog nooit gehoord ,bij mij beter bekend in de instr.versie van Casey and The Pressure Group (Cees Schrama) die ik trouwens ook veel mooier vind

maar toch nog een 7.5

Fats Domino scoorde een gemiddelde van 7.412 (37e plek), Cocktail Trio een 5,7 (71e plek), Mel Tormé een 7,979 (17e plek). Niet slecht van die laatste overigens.

Laten we eens kijken wat de top 10 was in de VS van best selling singles over het jaar 1960 volgens Billboard:

01. Percy Faith - Theme from A Summer Place
02. Elvis Presley - It's Now or Never
03. Jim Reeves - He'll Have to Go
04. Brenda Lee - I'm Sorry
05. Elvis Presley - Are You Lonesome Tonight
06. Chubby Checker - The Twist
07. Johnny Preston - Running Bear
08. ......
09. Everly Brothers - Cathy's Clown
10. Marty Robbins - El Paso

Nummer 08 is van een dame die al eerder is langs geweest. Het was haar allergrootste hit.

Connie Francis - Everybody's Somebody's Fool

Gast
geplaatst: vandaag om 00:10 uur

geplaatst: vandaag om 00:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.