MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:

Ik ben nu gekomen bij nummer 100 van de jaren 1960 t/m 1962 en wil hiermee het 1e deel van deze jaren afsluiten. Misschien volgt er nog een voortzetting in een 2e deel of ik ga verder met een combinatie van de jaren 1963-1964. Ik moet daar nog eens goed over nadenken.

Dit nummer moet iedereen kennen;

Dion - Runaround Sue

8,2

Vreemd genoeg ontbrak dit nummer in het spelletje "50 Tinten: Handgeklap".

9,7

Soortgelijk aan At the Hop

8,5

Erg leuk nummer en dank Wibro voor al 100 nummers uit deze periode!

Voor mij niet zo moeilijk. Ik kan zo nog wel 100 nummers uit die periode nomineren. Ik heb namelijk alle jaarlijsten van Billboard vanaf 1949 t/m 1963. Verder haal ik mijn gegevens uit de maandlijsten van die periode uit de gids "40 years of top 20 charts (UK & VS)".

wibro schreef:
Voor mij niet zo moeilijk. Ik kan zo nog wel 100 nummers uit die periode nomineren. Ik heb namelijk alle jaarlijsten van Billboard vanaf 1949 t/m 1963. Verder haal ik mijn gegevens uit de maandlijsten van die periode uit de gids "40 years of top 20 charts (UK & VS)".

Nummers verzinnen is ook niet lastig, maar je moet wel zin hebben een topic maandenlang vol te houden.

Leuke mix van doowop en rock'n'roll.

7.5

Absolute topper!

10

Gene Pitty scoort een 6,5

Dit liedje heeft me altijd tegen gestaan.

5

wibro schreef:
Ik ben nu gekomen bij nummer 100 van de jaren 1960 t/m 1962 en wil hiermee het 1e deel van deze jaren afsluiten. Misschien volgt er nog een voortzetting in een 2e deel of ik ga verder met een combinatie van de jaren 1963-1964. Ik moet daar nog eens goed over nadenken.

Dit nummer moet iedereen kennen;
(embed)
Dion - Runaround Sue

Vanaf 1963 (The Beatles!) begon ik als jochie van 9 echt interesse te krijgen in de hits, dus wat mij betreft.....

Vanaf ongeveer midden 1962 tot midden 1965 luisterde ik bijna helemaal niet naar popmuziek, maar bijna alleen naar klassieke muziek. Zoals muziek van Beethoven, Bach, Mozart om maar eens een paar namen te noemen. Ik ben dus minder bekend wat popmuziek betreft in die periode dan in het tijdperk 1960-1962, maar ik heb niettemin wel alle hit gegevens. Dus als er genoeg interesse is wil ik 'm wel organiseren.

Zeker, laat maar komen wibro

wibro schreef:
Verzoekjes zijn natuurlijk ook altijd welkom. De nummers 5, 10, 15 etc in de reeks (bij een deelbaarheid door 5 dus) wil ik daarvoor reserveren.
Heb je dit nog volgehouden, wibro?
Zo ja, dan betekent dat "Dion - Runaround Sue" de beste van al die verzoekplaten is.
Cijfer: 8,3

+1 voor een vervolg! Toch een aantal nieuwe nummers via dit draadje leren kennen (of weer in mijn herinnering gebracht).

Komt er trouwens een eindstand?

wibro schreef:
Ik ben nu gekomen bij nummer 100 van de jaren 1960 t/m 1962 en wil hiermee het 1e deel van deze jaren afsluiten. Misschien volgt er nog een voortzetting in een 2e deel
Goed idee. Toen je na het tweede nummer (At last) aangaf dat verzoekjes altijd welkom zijn heb ik een lijstje van 100 gemaakt die ik niet bekend heb gemaakt. Daar heb je er precies 75 van afgetikt.
Als je niet doorgaat met 1960-62 zal ik de overige 25 hier publiceren.
Maar ik kan als je wel doorgaat ze ook alsnog als verzoekjes opvoeren.
wibro schreef:
Ik kan zo nog wel 100 nummers uit die periode nomineren.
Dan zal ik aangeven wanneer je ze allemaal gehad hebt.

wibro schreef:
of ik ga verder met een combinatie van de jaren 1963-1964. Ik moet daar nog eens goed over nadenken.
Maakt mij niet uit 1960-62 of 1963-64. Ik doe mee.
Zelfs als je Böhm en Von Karajan erin gooit.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:48 uur

geplaatst: vandaag om 02:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.