Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 5 januari 2019, 01:42 uur
Marzipaintree schreef:
Bij mij wel. En als niemand die opstart voordat ik klaar ben met de jaren 50 dan start ik die op.
Maar het aantal deelnemers is wel belangrijk voor mij om het vol te houden.
Bij mij wel. En als niemand die opstart voordat ik klaar ben met de jaren 50 dan start ik die op.
Ik wil wel meehelpen met de ladder als jou dat zou helpen, maar ben niet sterk in het geven van achtergrondinformatie, zoals jij dat wel steeds kan. Maar misschien dat mijn inbreng je kan stimuleren om deze ladder vol te houden?
0
geplaatst: 5 januari 2019, 01:48 uur
Kees-Jan schreef:
Maar misschien dat mijn inbreng je kan stimuleren om deze ladder vol te houden?
Bedankt. Die 25 beloof ik sowieso af te maken hier.Maar misschien dat mijn inbreng je kan stimuleren om deze ladder vol te houden?
0
geplaatst: 5 januari 2019, 15:04 uur
7
Even terugzoeken wat ik voor Sedaka heb gegeven... In mijn beleving toch ongeveer hetzelfde: simpel, catchy en poppy. In positieve zin bedoeld.
Even terugzoeken wat ik voor Sedaka heb gegeven... In mijn beleving toch ongeveer hetzelfde: simpel, catchy en poppy. In positieve zin bedoeld.
1
geplaatst: 5 januari 2019, 15:33 uur
Marzipaintree schreef:
(quote)
Bij mij wel. En als niemand die opstart voordat ik klaar ben met de jaren 50 dan start ik die op. Maar het aantal deelnemers is wel belangrijk voor mij om het vol te houden.
Zeker interesse in een echte prehistorische ladder! Mocht die starten, dan haak ik graag aan.
0
geplaatst: 6 januari 2019, 13:19 uur
Ik probeer hier van elk nummer een cliffhanger naar het volgende te maken, om een flauwe woordspeling te gebruiken. Of dat altijd zal lukken moet nog blijken.
Wibro had het in dit topic ooit over films uit de periode 60-62. Ik wil het over een Nederlandse roman hebben uit die periode die sinds 2018 een film is. En dat in relatie tot het clipje van Cliff.
Het boek "Een dagje naar het strand" van Heere Heeresma uit 1962 is het niet. Deze was al in 1984 verfilmd door Theo van Gogh.
Ik krijg aan het begin van het filmpje van Cliff een soort Vondelpark gevoel als je Cliff ziet lopen tussen al die mensen die in het gras aan het water liggen. Hij bevindt zich dan ook in het Londense Ruislip Lido Park, een park destijds met veel "young ones".
Cliff pakt inmiddels de 62e plaats van Neil af:
61 Jacques Brel - Marieke (1961) 7,263 (19 stemmen)
62 Cliff Richard and the Shadows - The Young ones (1961) 7,257 (21 stemmen)7,87
63 Neil Sedaka - Calendar girl (1960) 7,255 (22 stemmen)87
64 Jimmy Jones - Good Timin' (1960) 7,21 (20 stemmen)
65 Chubby Checker - The Twist (1960) 7,206 (19 stemmen)
66 James Brown - Night Train (1962) 7,193 (14 stemmen)
67 Johnny Tillotson - Poetry in Motion (1960) 7,168 (16 stemmen)
68 The Tokens - The Lion Sleeps To-night (1961) 7,16 (20 stemmen)
69 Gene Pitney - Town without Pity (1961) 7,115 (13 stemmen)
70 Ernie K. Doe - Mother in Law (1961) 7,094 (18 stemmen)
Wibro had het in dit topic ooit over films uit de periode 60-62. Ik wil het over een Nederlandse roman hebben uit die periode die sinds 2018 een film is. En dat in relatie tot het clipje van Cliff.
Het boek "Een dagje naar het strand" van Heere Heeresma uit 1962 is het niet. Deze was al in 1984 verfilmd door Theo van Gogh.
Ik krijg aan het begin van het filmpje van Cliff een soort Vondelpark gevoel als je Cliff ziet lopen tussen al die mensen die in het gras aan het water liggen. Hij bevindt zich dan ook in het Londense Ruislip Lido Park, een park destijds met veel "young ones".
Cliff pakt inmiddels de 62e plaats van Neil af:
61 Jacques Brel - Marieke (1961) 7,263 (19 stemmen)
62 Cliff Richard and the Shadows - The Young ones (1961) 7,257 (21 stemmen)7,87
63 Neil Sedaka - Calendar girl (1960) 7,255 (22 stemmen)87
64 Jimmy Jones - Good Timin' (1960) 7,21 (20 stemmen)
65 Chubby Checker - The Twist (1960) 7,206 (19 stemmen)
66 James Brown - Night Train (1962) 7,193 (14 stemmen)
67 Johnny Tillotson - Poetry in Motion (1960) 7,168 (16 stemmen)
68 The Tokens - The Lion Sleeps To-night (1961) 7,16 (20 stemmen)
69 Gene Pitney - Town without Pity (1961) 7,115 (13 stemmen)
70 Ernie K. Doe - Mother in Law (1961) 7,094 (18 stemmen)
0
geplaatst: 6 januari 2019, 13:28 uur
Het Vondelpark gevoel met jonge mensen in het gras komt het duidelijkst naar voren in de voor mij beste Nederlandstalige roman uit de periode 1960-62: het leven is vurrukkelluk. Deze film was afgelopen jaar in de bioscoop.
De openingszin uit het boek is meteen ook de moraal van het boek en luidt:
het leven is vurrukkelluk. zei Panda.
Panda is een meisje (in de film een frivole Vlaamse) die ons duidelijk maakt dat er één belangrijk doel is in het leven: genieten!
Zij brengt ons een ode aan de lichtheid van het bestaan. Het is een boek waar de mensen vrolijk door de ernst van het leven dansen.
Voor wie de film gemist heeft, het boek werd al eerder in 2011 helemaal voorgelezen op de Nederlandse televisie.
Maar er zit een paradox in het boek. Om het leven licht te kunnen opvatten moeten sommigen serieus hard werken.
Het komt niet vanzelf. Bij allerlei schijnbaar lichtvoetige zaken, het is uiteindelijk gewoon serieus je best doen.
Daarom nu een nummer dat met deze paradox aan de haal gaat. Dat maakt het ons meteen al duidelijk in de openingszin:
Je brak mijn hart omdat ik niet kon dansen,
Je wilde me niet eens in de buurt hebben
En nu ben ik terug......
Do you love me - The Contours (1962)
Work it out!
De openingszin uit het boek is meteen ook de moraal van het boek en luidt:
het leven is vurrukkelluk. zei Panda.
Panda is een meisje (in de film een frivole Vlaamse) die ons duidelijk maakt dat er één belangrijk doel is in het leven: genieten!
Zij brengt ons een ode aan de lichtheid van het bestaan. Het is een boek waar de mensen vrolijk door de ernst van het leven dansen.
Voor wie de film gemist heeft, het boek werd al eerder in 2011 helemaal voorgelezen op de Nederlandse televisie.
Maar er zit een paradox in het boek. Om het leven licht te kunnen opvatten moeten sommigen serieus hard werken.
Het komt niet vanzelf. Bij allerlei schijnbaar lichtvoetige zaken, het is uiteindelijk gewoon serieus je best doen.
Daarom nu een nummer dat met deze paradox aan de haal gaat. Dat maakt het ons meteen al duidelijk in de openingszin:
Je brak mijn hart omdat ik niet kon dansen,
Je wilde me niet eens in de buurt hebben
En nu ben ik terug......
Do you love me - The Contours (1962)
Work it out!
1
geplaatst: 6 januari 2019, 14:12 uur
7,0
En bij Campert is het leven vurrukkulluk, met allemaal u's. Rare jongens, die Remco's.
En bij Campert is het leven vurrukkulluk, met allemaal u's. Rare jongens, die Remco's.
0
geplaatst: 6 januari 2019, 18:18 uur
Nummer stond bij mij op de nominatielijst, maar ik plaatste het toch maar niet omdat ik het niet goed genoeg vond.
7
7
1
geplaatst: 6 januari 2019, 19:54 uur
7
Een van mijn favoriete bioscoopfilms van 2018, het leven is vurrukkulluk. Remco zat er ook nog in. Campert dan, niet dulac.
Een van mijn favoriete bioscoopfilms van 2018, het leven is vurrukkulluk. Remco zat er ook nog in. Campert dan, niet dulac.
0
geplaatst: 6 januari 2019, 21:48 uur
9,5 Voor het eerst kennis mee gemaakt in de film Dirty Dancing 

* denotes required fields.