MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962

zoeken in:
Een gemiddelde van 7,673 voor Little Eva. Valt me niet tegen.

Een greep uit de films van de beginjaren zestig die in de Benelux in de bioscopen vertoond werden:
Psycho, La Dolce Vita, West Side Story en natuurlijk Spartacus van Stanley Kubrick.
Van Spartacus het love-theme, niet de uitvoering die we in de film te horen kregen maar de uitvoering door de Amerikaanse jazz muzikant Yusef Lateef.

Yusef Lateef - Love Theme from Spartacus

wibro schreef:
(quote)
Inland Empire gisteravond herzien en tot mijn grote verrassing zat er ook een fragment in van jawel...Etta James - At Last. Puur toeval dat van mijn eerste drie nummers die ik benoem er twee als soundtrack voorkomen in die film van David Lynch. Geen makkelijke film overigens herman die voor mijn gevoel veel te lang duurt. Maar liefst bijna 180 minuten.
Inland Empire At Last
Kan jij dat ook nog herinneren Ataloona?

Ha; heerlijk toeval, maar die scene was mij inmiddels ook niet meer bijgebleven. De Loco-motionscene des te meer wèl, aangezien het zo typisch Lynchiaans uit het niets begon en net zo plots weer eindigde. Daarnaast zijn plotselinge dans/muziek-sequenties dikwijls genieten geblazen (denk aan het 'I got soul, but i'm not a soldier' gedeelte in Southland Tales, of de Gutterbals-scene uit The Big Lebowski).

wibro schreef:
(quote)
Inland Empire gisteravond herzien en tot mijn grote verrassing zat er ook een fragment in van jawel...Etta James - At Last. Puur toeval dat van mijn eerste drie nummers die ik benoem er twee als soundtrack voorkomen in die film van David Lynch. Geen makkelijke film overigens herman die voor mijn gevoel veel te lang duurt. Maar liefst bijna 180 minuten.
Inland Empire At Last

Dat is wel grappig toeval. Op zich heb ik geen moeite met 180 minuten, maar David Lynch trekt me nu wel een stuk minder dan als tiener, toen het echt een van mijn favoriete regisseurs was.

Niet de meest enerverende jazz, maar wel geinig om een keer beluisterd te hebben.

7

Martial
8

Sympathiek liedje, heeft zelfs de prehistorische finale weleens gehaald.

7,8

wibro schreef:
We gaan beginnen.
Een late start van mijn kant.
Toch doe ik ook graag mee. Ik ken de periode 1960-62 vrij goed. Dus hoef ik niet altijd alles uitgebreid te luisteren.
wibro schreef:
Duane Eddy - Because They're Young
7
wibro schreef:
Etta James - At Last
8
wibro schreef:
Little Eva - Loco-Motion
7,5
wibro schreef:
7

Ook de Jazz uit de jaren 60 klinkt nog steeds als Jazz.

4

Nog een late instromer hier...

Duane Eddy - Because They're Young
7,0

Etta James - At Last
8,0

Little Eva - Loco-Motion
5,5

8,5

Yusef Lateef haalt een gemiddelde van 6,913 en moet het voorlopig doen met de laatste plaats.

Aan top van de two-sided hits - zo las ik - staat Elvis Presley met Don't Be Cruel / Hound Dog uit 1956. Het zou een van de vele two-sided hits zijn van de King. Vijf jaar later zou hij met His Latest Flame / Little Sister nog zo'n klapper maken. Nu wilde ik Little Sister plaatsen maar ik vrees dat ik dan teleurstellende reacties krijg als van "Ja, maar die andere is veel beter". Dus, hoe lossen we dit op? Heel simpel door gewoon beide nummers te plaatsen. Dan is iedereen tevreden.

Elvis Presley - His Latest Flame

Elvis Presley - Little Sister

Elvis Presley - His Latest Flame: 10 (voor Marietje)
Elvis Presley - Little Sister: 7,5

Doen eigenlijk niet veel voor elkaar onder. Geef toch de voorkeur aan H.L.F.

His Latest Flame 9,6
Little Sister 8,9

Overigens wel de laatste echt goede nummers die Elvis gemaakt heeft. Hierna ging het i.m.o. met Elvis toch behoorlijk bergaf. De jaren 1956-1961 is voor mij verreweg zijn beste periode.

His Latest Flame - 8.2
Little Sister - 8.4

His Latest Flame 9
Little Sister 9,2

Voor mij moet de beste periode van Elvis juist nog aanbreken; de 70's.

His Latest Flame - 8
Little Sister - 8

Latest flame: 9,4
Little sister: 7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 23:29 uur

geplaatst: vandaag om 23:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.