Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1960 t/m 1962
zoeken in:
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 22:23 uur
Ik heb er weer tijd voor. 
Ik beoordeel dit niet als een zeer rustig nummer, wat kan die Brenda uithalen, Wibro.
Ik krijg er bovendien onrustige gevoelens bij. Van een man die omgang heeft gehad met een vrouw die aangaf dat ze meerderjarig was. Zij zag er vanwege haar oubollige kapsel ook ruimschoots 20 jaar ouder uit. Ze was echter nog maar 15.
Ze heet Brenda Lee en zegt dat ze er spijt van heeft.
Ik ben benieuwd hoe de rechter dit zal beoordelen.
Ik beoordeel het met cijfer: 7.
Please mr. Postman
Niet heel veel ouder, deze dames.
Cijfer: 8,1

wibro schreef:
Wordt het nu tijd voor een zeer rustig nummer.
Brenda Lee - I'm sorryWordt het nu tijd voor een zeer rustig nummer.
Ik beoordeel dit niet als een zeer rustig nummer, wat kan die Brenda uithalen, Wibro.
Ik krijg er bovendien onrustige gevoelens bij. Van een man die omgang heeft gehad met een vrouw die aangaf dat ze meerderjarig was. Zij zag er vanwege haar oubollige kapsel ook ruimschoots 20 jaar ouder uit. Ze was echter nog maar 15.
Ze heet Brenda Lee en zegt dat ze er spijt van heeft.
Ik ben benieuwd hoe de rechter dit zal beoordelen.
Ik beoordeel het met cijfer: 7.
Please mr. Postman
Niet heel veel ouder, deze dames.
Cijfer: 8,1
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 22:26 uur
Ahab the Arab - Ray Stevens
Pffff. Wat is er veel brandend zand in 1962. We wilden ons blijkbaar warmen aan de muziek.
Want in Nederland waren de jaren 1962 en 1963 de koudste van de eeuw. Kranten schreven dat er een ijstijd aan zou komen. Wat werden we toch bang gemaakt tijdens het hoogtepunt van de Koude Oorlog.
Cijfer: 5
Het allerbeste liedje tegen angst.
Stand By Me - Ben E. King
Cijfer: 8,5
Pffff. Wat is er veel brandend zand in 1962. We wilden ons blijkbaar warmen aan de muziek.
Want in Nederland waren de jaren 1962 en 1963 de koudste van de eeuw. Kranten schreven dat er een ijstijd aan zou komen. Wat werden we toch bang gemaakt tijdens het hoogtepunt van de Koude Oorlog.
Het allerbeste liedje tegen angst.
Stand By Me - Ben E. King
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 22:27 uur
Drie tragi-komische liedjes op een rij:
Mule skinner blues - The Fendermen
Les Comédiens - Charles Aznavour
Cijfer: 6,5
Cathy's Clown
Cijfer: 7
Mule skinner blues - The Fendermen
Les Comédiens - Charles Aznavour
Cathy's Clown
Cijfer: 7
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 22:31 uur
Stranger on the shore - Mr Acker Bill
En volgens mij hebben ze gelijk want David werd geboren in Londen en had nadat hij naar Amerika vertrok al gauw een dubbel paspoort. Een soort Mick Jagger dus.
Alhoewel "Stranger on the shore" muzikaal fraai in elkaar zit, ligt het mij niet. Een soort Engelse variant op het Nederlandse: "Aan het strand stil en verlaten".
Cijfer: 5,5
wibro schreef:
Tot februari 1964 toen The Beatles in de VS een nummer 1 hit scoorde met "I want to hold your hand" wisten maar drie Britse artiesten een nummer 1 hit te scoren in de VS,
Volgens de Britten zelf is er minstens nog één Britse artiest die ook een nummer 1 hit wist te scoren in de VS: David Rose op 7 juli 1962 met the Stripper. Tot februari 1964 toen The Beatles in de VS een nummer 1 hit scoorde met "I want to hold your hand" wisten maar drie Britse artiesten een nummer 1 hit te scoren in de VS,
En volgens mij hebben ze gelijk want David werd geboren in Londen en had nadat hij naar Amerika vertrok al gauw een dubbel paspoort. Een soort Mick Jagger dus.
Alhoewel "Stranger on the shore" muzikaal fraai in elkaar zit, ligt het mij niet. Een soort Engelse variant op het Nederlandse: "Aan het strand stil en verlaten".
Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 22:35 uur
Baby (You Got what it Takes) - Dinah Washington & Brook Benton
Die kan ook in de 50's-meter maar dat maakt niet uit want daar doe ik ook aan mee.
Randy & the Rainbows - Denise
Cijfer: 7,3
Als ik meer tijd had dan deed ik ook mee met 1978-meter. Ik ben dol op punk. De versie van Blondie scoort bij mij wel iets lager.
Let's dance - Chris Montez
Als ik meer tijd had dan deed ik ook mee met 1976-meter. De versie van The Ramones scoort bij mij ook iets lager.
Die kan ook in de 50's-meter maar dat maakt niet uit want daar doe ik ook aan mee.
Randy & the Rainbows - Denise
Als ik meer tijd had dan deed ik ook mee met 1978-meter. Ik ben dol op punk. De versie van Blondie scoort bij mij wel iets lager.
Let's dance - Chris Montez
Als ik meer tijd had dan deed ik ook mee met 1976-meter. De versie van The Ramones scoort bij mij ook iets lager.
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 22:37 uur
Shakin all over - Johnny & the pirates
Ik heb het niet zo heel erg met de Britse muziek tot 1962. Dit is een uitzondering maar het doet mij wat te veel denken aan: Mickey & Sylvia - No Good Lover
Maar die hoort weer in de 50s-meter.
Cijfer: 7,0
Roy Orbison - Running Scared
Dick Dale & his Del-Tones - Misirlou
Ik heb het niet zo heel erg met de Britse muziek tot 1962. Dit is een uitzondering maar het doet mij wat te veel denken aan: Mickey & Sylvia - No Good Lover
Maar die hoort weer in de 50s-meter.
Cijfer: 7,0
Roy Orbison - Running Scared
Dick Dale & his Del-Tones - Misirlou
0
geplaatst: 10 oktober 2018, 23:57 uur
Wow, wat een heerlijke ontdekking!: 8,5
Dick Dale scoort bij mij een 7,0
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 08:03 uur
Dick Dale: 9
Wat een heerlijk gedreven nummer blijft dat toch.
Louder now!
Wat een heerlijk gedreven nummer blijft dat toch.
Louder now!
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 07:37 uur
Door de late stem van Marzipaintree voor Roy Orbison herovert His Latest Flame van Elvis de 3e plek op The Big "O".
Dit duurde echter niet lang want Misirlou haalt een gemiddelde van 8,243 en neemt hierbij de 3e plek over van Elvis.
Jazz is er tot nu toe slecht afgekomen in deze beginjaren 60 meter. Niettemin hoort het er wel in thuis.
Tijd dus nu voor een jazz nummer van Herbie Hancock
Het volgende nummer kennen de meesten van het album Headhunters uit 1973 maar de versie uit 1962 van het album Takin' Off is echt niet veel minder.
Herbie Hancock - Watermelon Man (1962)
Dit duurde echter niet lang want Misirlou haalt een gemiddelde van 8,243 en neemt hierbij de 3e plek over van Elvis.
Jazz is er tot nu toe slecht afgekomen in deze beginjaren 60 meter. Niettemin hoort het er wel in thuis.
Tijd dus nu voor een jazz nummer van Herbie Hancock
Het volgende nummer kennen de meesten van het album Headhunters uit 1973 maar de versie uit 1962 van het album Takin' Off is echt niet veel minder.
Herbie Hancock - Watermelon Man (1962)
* denotes required fields.