MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Dit is de commerciële Coldplay, met wat Los Unidades kantjes. En daar is niets mis mee. In tegendeel. Ik krijg hem sinds de release niet meer uit mijn hoofd. Misschien een halfje teveel, maar het voordeel van de twijfel mag ook wel eens ...

8.5

De beste Coldplay in tijden.

7,5

johannesA
6,6 valt mee

Beter dan wat ze recent uitbrachten, wel minder dan Arabesque.

5,2

6,5

(Arabesque 7,5 met groeimogelijkheden)

Niall Horan

Eigenlijk vind ik al zijn nummers wel prettig. Dit is wat anders dan zijn eerdere, toch vaak lieve liedjes, maar ook weer erg prettig.

7.5

Ed Sheeran

Nog een maker van lieve liedjes, maar vanaf Divide liggen me die toch een heel stuk minder. Dit is wat meer uptempo en wat beter te verteren. Heel fantastisch vind ik het ook weer niet.

5.8

Regard

Ene oor in, andere oor uit, hoef het niet vaker te horen, irriteert ook niet (bij één keer luisteren).

5

Emma Heesters & Rolf Sanchez

De Latin die tegenwoordig populair is vind ik verschrikkelijk. Deze vind ik minder erg dan gemiddeld (er zit geen enorm lelijke beat in tenminste). Verder geen hele fijne zangstemmen, dus geen voldoende.

4.8

Meduza, Becky Hill & Goodboys

Dit was beter geweest zonder zang, die vind ik matig (vooral de vrouwelijke zang). Verder inderdaad vergelijkbaar met Meduza's eerdere hit, maar niet slecht.

6.5

Coldplay

Er zijn twee nummers van Coldplay die ik leuk vind: Fix You en Hymn for the Weekend. Verder heb ik weinig met deze band, ik vind Chris Martin ook maar een zeikerd. Dit vind ik een beetje teveel ene oor in andere oor uit, hoewel niet slecht.

6

6,8

Jammer van dat woo woo, maar dit vind ik toch wel vermakelijk:

Coldplay: Orphans (Live) - SNL - YouTube

Geloof dat ik zowaar weer eens een Coldplay-album ga beluisteren binnenkort

Ik voel me heel zuur na al die prima cijfers maar ik vind er echt niks aan. Doe mij maar Adventure of a Lifetime, Hymn for the Weekend, etc. Een 4.

Leidt tot een gemiddelde van 6,61. Daarmee haalt het nummer de bovenste twintig, niet slecht.

1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,14/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Dominic Fike - 3 Nights (7,08/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)

Zedd & Kehlani - Good Thing

De tweede hit voor Zedd dit jaar, na zijn samenwerking met Katy. Dat werd niet de grote hit die je ervan zou kunnen verwachten, aangezien Katy toch niet meer de populariteit van vroeger heeft. Nu doet ie het met de R&B-zangeres Kehlani, die in Nederland nog nooit de Top 40 heeft gehaald. Maar zelfs in de VS scoort ze geen echt grote hits. Toch is ze een gerespecteerd R&B-artiest.

Of dit dan wel weer een grote hit wordt voor Zedd, is de vraag... Het nummer kwam op 40 binnen en is op die plek blijven staan! Gebeurt niet al te vaak. Het zou best alsnog wat kunnen worden als de radio het oppakt. Het is niet zo'n inwisselbaar Zedd-nummer als hij ze maakt, al heeft ie er wel weer zijn tikkende geluidje in verwerkt. Het is niet het catchy hitje als The Middle was, maar meer dus een mid-tempo R&B-song met wat dance-productie eroverheen. Kehlani zingt hoe ze geen partner nodig heeft in haar leven want ze heeft al alles wat haar hart begeert.

6

Aardig zonder meer, opzienbarend of origineel is wat anders.

Mneen. Dit gaat 'm niet worden voor mij. Het klinkt van begin tot eind als iets dat al honderd keer eerder gedaan werd en is dan ook een 13 in een dozijn gevalletje. Toch weegt dat niet echt door. Dat het zo flauw en ongeïnspireerd is, dat wel.

3.5

Arbeidsdeskundige
6

johannesA
7

4 ene oor in...

Zie ik daar het nieuwe nummer van George Michael in de tipparade binnenkomen? Benieuwd of hij de lijst gaat halen.

Album waar het nummer op staat, staat in de wachtrij. Een soundtrack genaamd: Last Christmas

7 Kehlani

musicfriek schreef:

Zie ik daar het nieuwe nummer van George Michael in de tipparade binnenkomen? Benieuwd of hij de lijst gaat halen.

Album waar het nummer op staat, staat in de wachtrij. Een soundtrack genaamd: Last Christmas

Dat is een kerstfilm waarvan de soundtrack zo goed als volledig uit George Michael nummers bestaat.

esteban schreef:
Dat is een kerstfilm waarvan de soundtrack zo goed als volledig uit George Michael nummers bestaat.
Klopt en 3 Wham!-nummers. Heb 'm zelf toegevoegd, maar had niet verwacht dat zijn nieuwe nr zo snel binnen zou komen. Meeste solohits van hem zijn ook geremastered, waaronder mijn grote favoriet One More Try

5,74 voor Zedd en Kehlani.

1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,14/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Dominic Fike - 3 Nights (7,08/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)

Duncan Laurence - Love Don’t Hate It

Eindelijk is ie daar. De opvolger van het songfestivalwinnaar Arcade. Een nummer 1-hit bovendien en eveneens in onze ‘eigen’ top 10. Meer had Duncan ook nog niet uitgebracht, dus de verwachtingen waren hooggespannen. De zang is meteen herkenbaar en ijzersterk, verder hoor ik vele reacties dat het toch maar een wat doorsnee rockliedje is. Het voelt in ieder geval niet als een herhaling, het is wat vlotter. Ik ben ben benieuwd hoe het hier in de smaak valt.

6 vind t vooralsnog een tegenvaller

"Arcade" vond ik alle mogelijk opzichten een verrassend sterk nummer. zeer terechte winnaar van het Eurovision gedoe ook. Maar deze worp doet het niet echt voor mij. Zeker niet slecht, in geen geval, maar het doet mij weinig en blijft simpelweg niet hangen.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 21:04 uur

geplaatst: vandaag om 21:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.