MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Duncan Laurence - Love Don’t Hate It
6

Zedd & Kehlani - Good Thing
5,9

Coldplay - Orphans
5,8

johannesA
Duncan 8,2

Arbeidsdeskundige
6

4,5 mwah

6

Arcade vind ik beter.

Ik zie dat er ondanks de winst bij het Songfestival nog niet echt budget is vrijgemaakt voor een fatsoenlijke video.

Het zit mijns inziens toch gevaarlijk dicht tegen het geluid van Dotan aan. Ik zet 'm in ieder geval niet op replay.

Een 5.

6,25 voor Duncan. Niet slecht, wel tegenvallend.

1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,14/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Dominic Fike - 3 Nights (7,08/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)

Miss Montreal - Een Stap Terug

Inmiddels weet ze al ruim tien jaar lang hits te scoren, Sanne Hans met haar band Miss Montreal. Ik dacht dat het gewoon haar artiestennaam was maar volgens Wikipedia is het een band. Geen idee hoe dat zit. Hoe dan ook, eerder dit jaar scoorde(n) ze al een hit in duet met Wulf: Scared of Love. Die deed het zowel in dit topic als in de Top 40 niet erg lekker. Nu is er weer een eigen plaat en dat is gewoon een liedje zoals we dat wel van MM kennen. Tijdje terug deed ze nog hip met bijv. een Avicii-achtg nummer maar dit is gewoon weer een pop/rock-liedje, alhoewel net zo goed weinig origineel. En plots besef ik dat het in het Nederlands is. Volgens mij waren tot nog toe alleen de duetten met Nielson en Paskal Jakobsen in het Nederlands, nouja, toch iets veranderd dus. Of het er beter op wordt is een tweede...

2,5 nee

Niet echt nee.

2

Nog nooit of te nimmer van Miss Montreal gehoord.

4.5

Arbeidsdeskundige
5,5

esteban schreef:
Nog nooit of te nimmer van Miss Montreal gehoord.

4.5

Hoe-oeh?

In BE is ze totaal onbekend, I guess.

Zedd 7
DL 6,5
MM 6,5

johannesA
Miss Montreal: 7

Meduza, Becky Hill & Goodboys - Lose Control 4.5
Coldplay - Orphans 4.0
Zedd & Kehlani - Good Thing 5.5
Duncan Laurence - Love Don’t Hate It 4.0
Miss Montreal - Een Stap Terug 3.5

Wie graag ook in de meer alternatieve TOP mee stemt voor nieuwkomers ...

Nieuw in ... De Afrekening (2019)

4,56 voor Miss Montreal. Ze weet nog buiten de flop 10 te blijven.

1. Billie Eilish - bad guy (7,74/22)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,59/20)
3. Ariana Grande - 7 Rings (7,25/22)
4. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,23/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,23/14)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,14/17).
7. Danny Vera - Roller Coaster (7,11/17)
8. Lizzo - Juice (7,10/22)
9. Dominic Fike - 3 Nights (7,08/17)
10. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,82/20)

Selena Gomez - Lose You to Love Me

Selena Gomez is inmiddels wel echt één van de grote popsterren, zo bewees ze door haar eerste nummer 1-hit in de VS te scoren met Lose You to Love Me. Voorheen een Disney-sterretje, maar zoals wel meer Disney-sterren is ze flink wat volwassener geworden. Haar nieuwe single is een heel persoonlijk lied over hoe negatieve ervaringen haar uiteindelijk hebben geholpen. Onder andere de break-up met Justin Bieber zou invloed hebben gehad op dit lied. Het is een rustig, ingetogen lied waarin de emotie duidelijk naar voren komt. Geschreven door o.a. Julia Michaels die wel meer voor Selena heeft geschreven (en ook Sorry van Justin Bieber trouwens) en nog een bijdrage aan de productie door FINNEAS, de broer van Billie Eilish. Waar ze vorig jaar een wat generieke Avicii-achtige single uitbracht met Back to You klinkt dit weer veel meer eigen.

7 Look at Her Now is leuker

7,5

Ik vind Selena erg tof en kan beide singles waarderen. Voelt voor mij erg oprecht.

johannesA
6

Zedd & Kehlani

Stuk levendiger dan de gemiddelde Zedd. Dit type zang is iets minder mijn ding, hoewel het in het genre nog wel meevalt. Best leuk eigenlijk.

6.8

Duncan Laurence

Tja, het is niets nieuws, maar het is toch wel redelijk smaakvol gedaan. Heel enthousiast ga ik ook weer niet worden, daarvoor is het toch allemaal net te veilig.

6.3

Miss Montreal

Arrie schreef:
Ik dacht dat het gewoon haar artiestennaam was maar volgens Wikipedia is het een band.

Wat vooral interessant is, aangezien de naam is afgeleid van een naam die ze tijdens een seksspel had gekregen, meen ik ooit gelezen te hebben. Dus is de band daar dan ook in betrokken?
Dat is dan ook het interessantste aan Miss Montreal, muzikaal is het weer niets. Minder irritant dan een Hoe, maar het gemiddelde Kinderen voor Kinderenliedje maakt hier gehakt van.

3.5

Selena Gomez

Prettig geproduceerd, mooi liedje. Dit smaakt wel. Fijn ook dat het niet uitbarst in iets enorms.

7.3

Arbeidsdeskundige
7

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.