Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2019, 14:21 uur
Danny Vera - Roller Coaster 3
vreselijk, blijkbaar ongemerkt al weken gehoord maar wist niet dat dat dit gedrocht was. (het klinkt als iets van 15 jaar geleden waar ik niet op kan komen)
Lijkt mij wel opgeklopte hype en over 5 jaar zeker niet meer in de top 10 van de top 2000 (niet dat dat wat zegt)
vreselijk, blijkbaar ongemerkt al weken gehoord maar wist niet dat dat dit gedrocht was. (het klinkt als iets van 15 jaar geleden waar ik niet op kan komen)
Lijkt mij wel opgeklopte hype en over 5 jaar zeker niet meer in de top 10 van de top 2000 (niet dat dat wat zegt)
0
geplaatst: 26 december 2019, 16:16 uur
4,03 voor Lucas & Steve
1. Billie Eilish - bad guy (7,54/24)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,50/21)
3. Anouk - Million Dollar (7,22/15)
4. Duncan Laurence - Arcade (7,19/19)
5. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,17/19)
6. Lizzo - Juice (7,15/24)
7. Ariana Grande - 7 Rings (7,10/24)
8. Dominic Fike - 3 Nights (7,03/18)
9. Danny Vera - Roller Coaster (7,02/19)
10. Coldplay - Everyday Life (7,01/17)
Lewis Capaldi - Before You Go
Someone You Loved is nog maar net uit de Top 40 gevallen terwijl we die ergens aan het begin van het jaar hebben besproken, want die heeft het 42 weken volgehouden in de Top 40! En dat terwijl ie nooit hoger dan de zevende plaats is gekomen. Een bijzondere prestatie. Nu is daar dus de opvolger, en die is van hetzelfde laken een pak: een emotioneel, gepassioneerd gezongen singer-songwriterliedje over hartezeer. In Engeland werd het nét geen nummer 1-hit.
5. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,17/19)
8. Dominic Fike - 3 Nights (7,03/18)
9. Danny Vera - Roller Coaster (7,02/19)
10. Coldplay - Everyday Life (7,01/17)
Lewis Capaldi - Before You Go
Someone You Loved is nog maar net uit de Top 40 gevallen terwijl we die ergens aan het begin van het jaar hebben besproken, want die heeft het 42 weken volgehouden in de Top 40! En dat terwijl ie nooit hoger dan de zevende plaats is gekomen. Een bijzondere prestatie. Nu is daar dus de opvolger, en die is van hetzelfde laken een pak: een emotioneel, gepassioneerd gezongen singer-songwriterliedje over hartezeer. In Engeland werd het nét geen nummer 1-hit.
0
geplaatst: 27 december 2019, 23:07 uur
Coldplay - Everyday Life 5.5
Sheppard - Die Young 4.0
Lucas & Steve ft. Haris - Perfect 3.0
Lewis Capaldi - Before You Go 3.5
Sheppard - Die Young 4.0
Lucas & Steve ft. Haris - Perfect 3.0
Lewis Capaldi - Before You Go 3.5
0
geplaatst: 27 december 2019, 23:26 uur
inhaalrondje:
Snelle, Marco Borsato & John Ewbank - Lippenstift 3,5
Maroon 5 - Memories 3
Dominic Fike - 3 Nights 4
Josylvio - Vroeger 4
Riton & Oliver Heldens ft. Vula - Turn Me On 6
The Script - The Last Time 4,5
Dan + Shay & Justin Bieber - 10,000 Hours 4,5
Niall Horan - Nice to Meet Ya 7
Ed Sheeran ft. Camila Cabello & Cardi B - South of the Border 6,5
Regard - Ride It 6,5
Snelle, Marco Borsato & John Ewbank - Lippenstift 3,5
Maroon 5 - Memories 3
Dominic Fike - 3 Nights 4
Josylvio - Vroeger 4
Riton & Oliver Heldens ft. Vula - Turn Me On 6
The Script - The Last Time 4,5
Dan + Shay & Justin Bieber - 10,000 Hours 4,5
Niall Horan - Nice to Meet Ya 7
Ed Sheeran ft. Camila Cabello & Cardi B - South of the Border 6,5
Regard - Ride It 6,5
7
geplaatst: 30 december 2019, 16:00 uur
5,48 voor Lewis Capaldi. Dominic Fike valt weer uit de lijst ten gunste van een derde Billie Eilish. Dankzij het lage cijfer van herman 
8. Danny Vera - Roller Coaster (7,02/19)
9. Coldplay - Everyday Life (6,92/18)
10. Billie Eilish - everything i wanted (6,92/16)
Harry Styles - Adore You
Even persoonlijk: de afgelopen maanden heb ik een soort bijna-relatie gehad (ze wilde het niet officieel maken) met iemand die op basis van muzieksmaak niet echt leek te matchen. Ze is fan van Ed Sheeran, Harry Styles, 5 Seconds of Summer en Sam Smith. Pas later kwam ik erachter dat ze ook houdt van The xx, London Grammer, alt-J en Foals.
Op wel meer vlakken leek het niet te matchen. Er waren dan ook veel twijfels, vooral aan haar kant, en veel boosheid, vooral van haar kant. Maar telkens bleef er een enorme aantrekkingskracht bestaan. Er waren momenten dat ze helemaal klaar met me was en m'n nummer verwijderde, om een paar dagen later weer bij mij thuis te zijn en dan was alles weer goed. Het was intens.
Uiteindelijk zijn er aan beide kanten fouten gemaakt. Het leidde uiteindelijk tot een niet heel prettig einde waarbij ik emotioneel instortte. Ik heb haar inmiddels twee/drie weken niet meer gesproken en ze hoeft me ook nooit meer te spreken. Dat doet pijn.
De soundtrack bij dit alles? Harry Styles. We waren het er allebei over eens dat ik m'n leven nou niet echt goed op orde had en ook op persoonlijk vlak er nog niet was, dus heb ik in deze periode aan mezelf gewerkt, met steun van haar. Onderweg naar een sollicitatie voor een IT Traineeship draaide ik Lights Up van Harry Styles: 'Shine, step into the light / Shine, so bright sometimes / Shine, I'm not ever going back'. Het paste heel goed bij de vastberadenheid die ik op dat moment voelde om er eens wat van te maken.
Een paar weken terug, toen het heel slecht ging, brak ik volledig toen Falling van Harry Styles langskwam:
"What am I now? What am I now?
What if I'm someone I don't want around?
I'm falling again, I'm falling again, I'm fallin'
What if I'm down? What if I'm out?
What if I'm someone you won't talk about?
I'm falling again, I'm falling again, I'm fallin'"
om uiteindelijk uit te komen in een climax met het emotioneel gezongen "And I get the feeling that you'll never need me again"
Ja, dat deed pijn. Vooral de zin 'what if I'm someone I don't want around' voelde treffend want ik had inmiddels ook een hekel aan mezelf gekregen door alle dingen die ik verkeerd had gedaan en waar zij me mee had geconfronteerd. Het was niet alleen zij die klaar met me was, ik was ook klaar met mezelf.
Nu ben ik mezelf langzaam, met vallen en opstaan, weer aan het oppakken. Het gaat nog moeizaam. Die sollicitatie werd hem trouwens niet maar een latere sollicitatie wél dus in maart begin ik bij een IT Traineeship in Gouda. Iets om op te focussen. Zij is wel degene die me enorm heeft gepusht en zonder haar had ik die Traineeship wellicht niet eens gehad. Ik hoop dat ik haar ooit nog eens kan spreken maar voor nu moet ik me op mezelf focussen en haar uit m'n hoofd zetten.
Van de week overigens de hele plaat van Harry Styles gedraaid en die beviel erg goed. Zijn stem klinkt erg mooi en de liedjes zijn eveneens fraai. Vind ik dit nou zo mooi door haar? Misschien. Ik denk dat ik hem blijf draaien en, ook als ik haar niet spreek, de plaat verbonden zal blijven met haar.

8. Danny Vera - Roller Coaster (7,02/19)
9. Coldplay - Everyday Life (6,92/18)
10. Billie Eilish - everything i wanted (6,92/16)
Harry Styles - Adore You
Even persoonlijk: de afgelopen maanden heb ik een soort bijna-relatie gehad (ze wilde het niet officieel maken) met iemand die op basis van muzieksmaak niet echt leek te matchen. Ze is fan van Ed Sheeran, Harry Styles, 5 Seconds of Summer en Sam Smith. Pas later kwam ik erachter dat ze ook houdt van The xx, London Grammer, alt-J en Foals.
Op wel meer vlakken leek het niet te matchen. Er waren dan ook veel twijfels, vooral aan haar kant, en veel boosheid, vooral van haar kant. Maar telkens bleef er een enorme aantrekkingskracht bestaan. Er waren momenten dat ze helemaal klaar met me was en m'n nummer verwijderde, om een paar dagen later weer bij mij thuis te zijn en dan was alles weer goed. Het was intens.
Uiteindelijk zijn er aan beide kanten fouten gemaakt. Het leidde uiteindelijk tot een niet heel prettig einde waarbij ik emotioneel instortte. Ik heb haar inmiddels twee/drie weken niet meer gesproken en ze hoeft me ook nooit meer te spreken. Dat doet pijn.
De soundtrack bij dit alles? Harry Styles. We waren het er allebei over eens dat ik m'n leven nou niet echt goed op orde had en ook op persoonlijk vlak er nog niet was, dus heb ik in deze periode aan mezelf gewerkt, met steun van haar. Onderweg naar een sollicitatie voor een IT Traineeship draaide ik Lights Up van Harry Styles: 'Shine, step into the light / Shine, so bright sometimes / Shine, I'm not ever going back'. Het paste heel goed bij de vastberadenheid die ik op dat moment voelde om er eens wat van te maken.
Een paar weken terug, toen het heel slecht ging, brak ik volledig toen Falling van Harry Styles langskwam:
"What am I now? What am I now?
What if I'm someone I don't want around?
I'm falling again, I'm falling again, I'm fallin'
What if I'm down? What if I'm out?
What if I'm someone you won't talk about?
I'm falling again, I'm falling again, I'm fallin'"
om uiteindelijk uit te komen in een climax met het emotioneel gezongen "And I get the feeling that you'll never need me again"
Ja, dat deed pijn. Vooral de zin 'what if I'm someone I don't want around' voelde treffend want ik had inmiddels ook een hekel aan mezelf gekregen door alle dingen die ik verkeerd had gedaan en waar zij me mee had geconfronteerd. Het was niet alleen zij die klaar met me was, ik was ook klaar met mezelf.
Nu ben ik mezelf langzaam, met vallen en opstaan, weer aan het oppakken. Het gaat nog moeizaam. Die sollicitatie werd hem trouwens niet maar een latere sollicitatie wél dus in maart begin ik bij een IT Traineeship in Gouda. Iets om op te focussen. Zij is wel degene die me enorm heeft gepusht en zonder haar had ik die Traineeship wellicht niet eens gehad. Ik hoop dat ik haar ooit nog eens kan spreken maar voor nu moet ik me op mezelf focussen en haar uit m'n hoofd zetten.
Van de week overigens de hele plaat van Harry Styles gedraaid en die beviel erg goed. Zijn stem klinkt erg mooi en de liedjes zijn eveneens fraai. Vind ik dit nou zo mooi door haar? Misschien. Ik denk dat ik hem blijf draaien en, ook als ik haar niet spreek, de plaat verbonden zal blijven met haar.
0
geplaatst: 30 december 2019, 16:06 uur
Ook de reden dat ik de laatste tijd wat minder actief was op MuMe. Jammer dat we dit topic nu ook niet voor het eind van het jaar redden, we hebben nog vijf nummers te gaan.
4
geplaatst: 30 december 2019, 16:22 uur
Arrie 
Niemand wordt perfect geboren, nee zelfs ik niet, maar er zijn twee soorten mensen op de wereld, zij die doorhebben dat je jezelf kan verbeteren en deze stap ook zetten, en zij die gemakzuchtig en met veel geklaag bij de pakken blijven neerzitten of nog erger, niet eens doorhebben dat er zoiets bestaat als zelfontplooiing. Raad eens welke van de twee het er uiteindelijk het beste van afbrengen...
Misschien was de enige rol die dat meisje in je leven kon spelen, je hierin op weg helpen. Da's nu even kut, maar wie weet wat voor mooie, leuke vrouwen je op dit nieuwe pad zal aantreffen
Tot zover dit ongevraagde hart-onder-de-riem bericht, nu over naar het liedje
4
Bepaalde elementen vind ik tof, maar het totaalplaatje is me toch wat te preppy poppy allemaal, en de stem van Harry trek ik ook niet al te best.

Niemand wordt perfect geboren, nee zelfs ik niet, maar er zijn twee soorten mensen op de wereld, zij die doorhebben dat je jezelf kan verbeteren en deze stap ook zetten, en zij die gemakzuchtig en met veel geklaag bij de pakken blijven neerzitten of nog erger, niet eens doorhebben dat er zoiets bestaat als zelfontplooiing. Raad eens welke van de twee het er uiteindelijk het beste van afbrengen...
Misschien was de enige rol die dat meisje in je leven kon spelen, je hierin op weg helpen. Da's nu even kut, maar wie weet wat voor mooie, leuke vrouwen je op dit nieuwe pad zal aantreffen

Tot zover dit ongevraagde hart-onder-de-riem bericht, nu over naar het liedje
4
Bepaalde elementen vind ik tof, maar het totaalplaatje is me toch wat te preppy poppy allemaal, en de stem van Harry trek ik ook niet al te best.
0
geplaatst: 30 december 2019, 16:37 uur
Door de originele videoclip vergat ik bijna goed te luisteren naar de song. Het liedje klonk oké, niet te zoetsappig, maar wat stevig. De zang vond ik eerder een minpuntje.
6,25
6,25
1
geplaatst: 30 december 2019, 16:58 uur
Ik heb er alle vertrouwen in dat je door schade en schande wijzer gaat worden, Arrie. Hopelijk neemt de schade en schande dan vanzelf af.
Het liedje is best ok, maar ik meen autotune te horen en dat vind ik wel een minpuntje (of minhalfpuntje).
6,5
De clip begrijp ik niet zo goed, maar wel boeiend, daarvoor een 7,5
Het liedje is best ok, maar ik meen autotune te horen en dat vind ik wel een minpuntje (of minhalfpuntje).
6,5
De clip begrijp ik niet zo goed, maar wel boeiend, daarvoor een 7,5
1
geplaatst: 30 december 2019, 20:57 uur
Arrie schreef:
5,48 voor Lewis Capaldi. Dominic Fike valt weer uit de lijst ten gunste van een derde Billie Eilish. Dankzij het lage cijfer van herman
Sorry
Om mezelf te falsifieren heb ik hem nog een paar keer gedraaid, maar ik voel hem toch echt niet zo. Veel meer dan een kleine verhoging naar 4,5 zit er niet in. En sterkte, hopelijk kijk je hier over een tijdje op terug als een periode die je ook wel wat gebracht heeft.
0
geplaatst: 1 januari 2020, 03:02 uur
Chapeau dat je jouw persoonlijke verhaal omtrent dit nummer deelt, Arrie. Hopelijk brengt 2020 veel mooie, waardevolle momenten op meerdere vlakken. Aan jouw ingesteldheid zal het alvast niet liggen.
Het is overigens heel begrijpelijk dat er heel wat vast kleeft aan bepaalde nummers, zo heb ik er ook wel een paar.
Wat deze nieuwe van Harry Styles betreft. Ik weet niet wat het is, maar ik heb die mens best graag. Leuke song, dat zeker, maar hij blijft (nog?) niet plakken. Ik ga de 6.5 optrekken naar 7, het voordeel van de twijfel.
Harry Styles : 7
Het is overigens heel begrijpelijk dat er heel wat vast kleeft aan bepaalde nummers, zo heb ik er ook wel een paar.Wat deze nieuwe van Harry Styles betreft. Ik weet niet wat het is, maar ik heb die mens best graag. Leuke song, dat zeker, maar hij blijft (nog?) niet plakken. Ik ga de 6.5 optrekken naar 7, het voordeel van de twijfel.
Harry Styles : 7
0
geplaatst: 2 januari 2020, 13:24 uur
inhaalrijtje:
Emma Heesters & Rolf Sanchez - Pa Olvidarte 4
Meduza, Becky Hill & Goodboys - Lose Control 4,5
Coldplay - Orphans 6
Zedd & Kehlani - Good Thing 4
Duncan Laurence - Love Don’t Hate It 5,5
Miss Montreal - Een Stap Terug 3,5
Selena Gomez - Lose You to Love Me 5
Dua Lipa - Don’t Start Now 7