MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:

johannesA
Vind het nummer eigenlijk best mooi .

8

Ik ook.

8

hier Arrie, weer een nakomertje

Bebe Rexha - Last Hurrah 7,2

Coldplay komt de top 3 binnen!

1. Billie Eilish - bad guy (7,54/24)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,50/21)
3. Coldplay - Everyday Life (7,27/15)
4. Danny Vera - Roller Coaster (7,24/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,22/15)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,19/19)
7. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,17/19)
8. Lizzo - Juice (7,10/23)
9. Ariana Grande - 7 Rings (7,10/24)
10. Dominic Fike - 3 Nights (7,03/18)

Sheppard - Die Young

De Australische mannen en vrouwen van Sheppard scoorden in 2014 meteen een enorme hit met Geronimo maar toen werd het ook weer stil. Tot vorig jaar, toen waren ze er ineens weer. Coming Home werd ook weer een aardige hit. Blijkbaar weten ze het nu vast te houden. Ze zijn op Coming Home voor een EDM-sound gegaan waardoor het inmiddels behoorlijk anders klinkt dan Geronimo. Ze deden trouwens ook nog een poging om aan het Songfestival mee te doen dit jaar, maar daar kwamen ze niet doorheen. Ik denk ook niet dat ze onze Duncan hadden kunnen verslaan.

3,5

Lege, gezichtsloze EDM-stadionmeuk met de obligate oohoohoo's.

Arbeidsdeskundige
3

Lizzo-Juice 8,2

Wanneer je Chic en Kelis in de Milkshake gooit = Juice

7

Stukken beter dan de huidige #2 en 3 hier.

Coldplay: 7,8

Sheppard heeft wel eens een leuke single gehad, maar deze is vrij flauw.

4.5

4,94 voor Sheppard

1. Billie Eilish - bad guy (7,54/24)
2. Billie Eilish - bury a friend (7,50/21)
3. Coldplay - Everyday Life (7,31/16)
4. Danny Vera - Roller Coaster (7,24/18)
5. Anouk - Million Dollar (7,22/15)
6. Duncan Laurence - Arcade (7,19/19)
7. Lil Nas X / Lil Nas X ft. Billy Ray Cyrus - Old Town Road / Old Town Road [Remix] (7,17/19)
8. Lizzo - Juice (7,15/24)
9. Ariana Grande - 7 Rings (7,10/24)
10. Dominic Fike - 3 Nights (7,03/18)

Lucas & Steve ft. Haris - Perfect

Weer een nieuwe Lucas & Steve, ditmaal met ene Haris. Wie? Nou, hij won zes jaar geleden X-Factor en haalde toen de Top 40 met Playing with Fire. Ook deed hij dit jaar mee aan de Popronde, en laat ik daar nou verslag over hebben gedaan voor 3voor12/Utrecht. Ik heb Haris toen zien optreden, en dit schreef ik erover:

Niet enkel kroegen vormen het decor van de Popronde, ook enkele winkels stellen zich beschikbaar om artiesten een podium te geven. Een daadwerkelijk podium ontbreekt dan vaak, wat de afstand tussen artiest en publiek alleen maar verkleint. In elektronicazaak HiFi Klubben doet het popzanger Haris besluiten om halverwege zijn optreden achter zijn apparatuur vandaan te komen en tussen de mensen te gaan staan, want “jullie vormen toch al zo mooi een kring”. Het is tekenend voor het innemende karakter van de man die zes jaar geleden The X-Factor won maar daarna ietwat in de vergetelheid raakte. Hij bleef echter samenwerken met grote dance-artiesten als Hardwell en werkte daarnaast ook aan zijn eigen akoestische gitaarliedjes, met elektronica- en R&B-invloeden. Op de Popronde brengt hij deze kanten samen. Knap is het als hij zijn eigen nummer ‘Bad’ vooraf laat gaan door het welbekende ‘Apologize’ van OneRepublic en je toch opveert bij de overgang naar zijn eigen nummer. Qua zang kan het soms net wat beter en zijn muziek voelt soms net wat te makkelijk, maar zijn humor en persoonlijkheid compenseren veel.

Perfect speelde hij toen ook, een lied dat sterk leunt op een sample van A-ha's Take on Me. Verder is het de dancepop die we inmiddels wel kennen van Lucas en Steve.

Arbeidsdeskundige
4

Mjah, dit is de laatste twee jaar al net iets te veel gedaan. Neem een 80-90s hit, laat iemand op net dezelfde manier als in andere hits op de tonen van 't gekende deuntje heen zingen, dat vertrouwde zomerachtige gepingel van de laatste jaren er over heen en klaar.

3.5

5

Toch niet zo simpel gesampled als ik vreesde, het is toch aardig verwerkt in het liedje.

Sheppard-Die Young 6

Een Lidl Swedish House Mafia kloon

2,7 nogal suf

Sheppard: 1,6
Coldplay: 2,2

Ja leuk topic dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.