menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
avatar van ArthurDZ
Oooooh Britse hiphop in de top 40, nice

Wel jammer dat het met de hulp van die eeuwige Ed Sheeran moet, en dat het dan nog niet met Take Me Back To London is gebeurd, want dat vind ik toch een leuker nummer. Maar het liefst had ik het hem zien halen met een solobanger als Big For Your Boots of Vossi Bop natuurlijk. Maar goed, niet teveel hopen enzo.

Own It krijgt ook een voldoende hoor, maar nu leert heel Nederland hem kennen met dit nummer, terwijl ome Stormz veel beter kan. Toch een beetje jammer.

6.5

Als uitsmijter nog een leuk weetje: dit is op moment van schrijven nummer 1 in de UK, voor de 3de week op rij.


johannesA
6





Arbeidsdeskundige
5

avatar van Johnny Marr
Heerlijk! Ed Sheeran ook met z'n gouden keeltje

7,7


avatar van Poek
6,4

avatar van Joren999
Wel grappig. Ed laat ook weer eens horen wat ie eigenlijk echt kan.

6.5

avatar van Arrie
Heel fijn dat jullie mijn topic weer hebben opgepakt! Nu ga ik even een inhaalslag maken. Ik hoef het topic niet meer terug hoor.

The Weeknd - Blinding Lights

Ben hier toch niet zo enthousiast over, ben niet helemaal mee in de retro 80s-hype, en verder vind ik dit vooral 'wel lekker' klinken maar verder weinig om het lijf hebben. Synthlijntje klinkt wel heel cheesy.

6

Bebe Rexha - You Can't Stop The Girl

Klinkt inderdaad erg Disney. Met piano en strijkers en al. Niet echt wat Bebe normaal doet, en ook minder mijn ding. Zingen kan ze en het liedje is niet slecht maar mij te theatraal en er te dik bovenop. Logisch ook, want Disney.

3.5

The Chainsmokers + Kygo - Family

Tsja, de combinatie doet al afschrikken. Wat wordt dit voor iets behaagzieks? Ja hoor, weer zo'n folk-EDM-deuntje zoals we al zo vaak hebben gehoord. Maar ook een liedje dat totaal niet blijft hangen en dat is toch wel belangrijk in dit genre: een pakkend liedje.

2.5

Jonas Brothers - Like It's Christmas

Misschien wat laat om nog te beoordelen maar ach, een kerstgedachte is altijd mooi toch? Only Human vond ik één van de leukste singles van afgelopen jaar. Wat in ieder geval ook voor dit nummer geldt is dat er plezier uitspreekt. De broers zijn niet weer bijeengekomen voor het geld maar omdat ze echt weer zin hadden om samen muziek te maken. Verder is kerstmuziek vaak wel een verplicht nummertje. Veel kerstmuziek heeft ook een ouderwetse feel, een gevoel van nostalgie, en ook deze heeft iets ouderwets (die intro al), maar dan in een Jonas Brothers-jasje. Best aardig gedaan. Maar echt pakken doet het me toch niet.

5,5

Maan - Ze Huilt Maar Ze Lacht

Vind dit wel een sympathieke single eigenlijk. Maan doet steeds meer haar eigen ding. Nu dus een rustig, akoestisch liedje, en niet een makkelijk hitje. Ze komt op mij ook altijd sympathiek over en ze heeft een fraaie stem. Het 'ze laat het los aaaahaaa'-stuk is er voor mij net over, maar voordeel van de twijfel:

6

Ik ben zo vrij geweest om ze ook in de Excel-sheet in te vullen, en dan wordt dit mijn top 20 van vorig jaar:

1. Dominic Fike - 3 Nights
2. Ariana Grande - 7 Rings
3. Billie Eilish - Bury a Friend
4. Camila Cabello - Liar
5. Sam Smith - How Do You Sleep
6. Duncan Laurence - Arcade
7. 5 Seconds of Summer - Teeth
8. Ariana Grande & Social House - Boyfriend
9. Billie Eilish - Bad Guy
10. Harry Styles - Adore You

11. Shawn Mendes & Camila Cabello - Señorita
12. Jonas Brothers - Only Human
13. Billie Eilish - Everything I Wanted
14. Selena Gomez - Lose You to Love Me
15. Lizzo ft. Ariana Grande - Good As Hell
16. blackbear - hot girl bummer
17. Lizzo - Juice
18. Meduza, Becky Hill & Goodboys - Lose Control
19. Meduza & Goodboys - Piece of Your Heart
20. Davina Michelle - Better Now

avatar van Arrie
Door met 2020:

Camila Cabello ft. DaBaby - My Oh My

Heerlijk zwoel en sexy nummer weer. DaBaby klonk op zijn eerste hits wel leuk maar inmiddels klinkt ie op elke track precies hetzelfde, en hier mist ie ook wat van zijn overtuigingskracht.

7

Stormzy - Own It (ft. Ed Sheeran & Burna Boy)

Eens dat het heel tof is om Stormzy en Burna Boy (een Nigeriaan!) in de Top 40 te zien. Ed kan best aardig uit de hoek komen maar zijn stem doet het gewoon niet voor me, en dat probleem zit bijna altijd in de weg om hem echt te waarderen. Het is een te softe stem ofzo. Verder prima single van Stormzy.

7

avatar van herman
Terwijl in de top 40 Dance Monkey na 15 weken op 1 terugzakt naar de 5e plek en daarmee net niet het record evenaart, hebben ook wij een nieuwe nummer 1.

Stormzy pakt voorlopig de eerste plaats met 6.20 gemiddeld. Maar met pas 2 platen beoordeeld is dat natuurlijk nog niet zo spectaculair

We vervolgen met de nieuwe Justin Bieber.

Justin Bieber draait inmiddels alweer een hele tijd mee. Ik denk dat hij op zijn populairst was in 2016, toen hij de ene na de andere megahit scoorde met de singles van zijn laatste album. Nu heeft hij daarna nog wel wat hits gehad (uiteraard Despacito, maar vorig jaar ook nog met Dan + Shay en Ed Sheeran), toch lijkt hij het megasucces kostte wat kost te willen uitbouwen met Yummy, de eerste single van zijn nog te verschijnen nieuwe album. Er zijn 7 videoclips gemaakt en het nummer lijkt te zijn gemaakt voor de nieuwe social media hype Tik Tok. De marketingmachine draait i.i.g. op volle toeren.

En het liedje dan? Dat is gemaakt om mee te kunnen zingen. En blijkbaar geschreven voor zijn vrouw Hailey Bieber, het nummer is eigenlijk één lange flirt aan haar gericht.




Justin Bieber - Yummy

avatar van ranboy
5,5

Niet zo slecht als ik vreesde na al wat commentaren gelezen te hebben, maar natuurlijk ook niets bijzonders. Wel leuk dat hij voor de clip een hoody in de kleur van zijn haar heeft aangetrokken (of was het nou andersom?).





avatar van Marzipaintree
Camila Cabello ft. DaBaby - My Oh My

Volgens RYM contemporary R&B maar ik vind dat inmiddels veel te veel een verzamelbak dat inmiddels van hedendaags naar alledaags is afgegleden.
Latin R&B pop zou ik dit eerder willen noemen.
Het thema is ook banaal. Lief meisje ontmoet stout vriendje en wordt een nachtje stout. En misschien wel langer.
Wat zouden pappie en mammie er van vinden? Marzi vindt er dit van:
6,9

Stormzy - Own it (feat. Ed Sheeran & Burna Boy)

Stormzy smaakt als een lekker kopje koffie. Een donkere stem die een relaxed en rustgevend gevoel geeft.
Maar de melk (Burna boy) en vooral de suiker (Ed Sheeran) verpesten de smaak en dan blijft er minder waardering over:
7,0

Justin Bieber - Yummy

En wilt u er een gebakje bij?
Dat ziet er lekker uit. Justin lijkt wel een gebakje. Hij had van mij z'n wenkbrauwen ook nog wel mee mogen verven.

Dan ga je dit naar binnen werken. Dat smaakt niet verrassend.

Maar misschien moet het juist niet verrassend smaken.
6,8

avatar van Dwejkk_
Camila Cabello feat. DaBaby - My Oh My 5.5
Stormzy - Own it (feat. Ed Sheeran & Burna Boy) 7.0
Justin Bieber - Yummy 3.5

Oei die laatste is wel een tegenvaller na toch wel een verrassend goede reeks singles bij z'n laatste album. Gelukkig zijn de de andere twee eerste singles van dit decennium een goed begin : ).

avatar van esteban
De eerste keren dat ik Yummy hoorde, vond ik het extreem slappe kak en één van de flauwste Bieber songs ooit. Ondertussen is het in mijn hoofd gekropen, zap ik al niet meer weg wanneer het langskomt en betrap ik mijzelf erop dat ik mee zit te Yummy-en. Als dat maar goed komt.

6

avatar van Poek
Ik had even gemist dat Bieber is getrouwd met de kleindochter van Deodato.

6,8



avatar van Johnny Marr
Idd gwn nee. Echt niet.

2

johannesA
5,5


Gast
geplaatst: vandaag om 16:29 uur

geplaatst: vandaag om 16:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.