Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2019, 09:54 uur
Klinkt zeker niet slecht maar mij boeien of beroeren doet het niet echt.
6
6
0
geplaatst: 26 januari 2019, 11:58 uur
Aanzienlijk beter dan thank u, next. Verder eens dat Ariana een van de meest interessante top 40-artiesten is.
7,5
7,5
0
geplaatst: 26 januari 2019, 15:08 uur
Inderdaad een stuk beter dan thank u, next. Maar nog geen breathing of God Is A Woman.
7
7
0
geplaatst: 26 januari 2019, 15:27 uur
Ook wel een fan van AG, maar dit is geen sterk nummer van haar.
5,5
5,5
2
geplaatst: 26 januari 2019, 18:16 uur
Heb haar stem best lang vrij irritant gevonden, nu ik daar over ben blijft er eigenlijk vooral een flinke vloot enorm sterke popnummers over. Ook deze heeft iets heerlijk onderkoelds over zich.
7,8 want Jordi snapt dingen x
7,8 want Jordi snapt dingen x
1
geplaatst: 27 januari 2019, 14:05 uur
Ariana Grande bewijst hiermee dat ze de radio niet meer nodig heeft om dikke hits te scoren, want inderdaad neigt dit naar hiphop en dat wordt op de Nederlandse radio niet zo snel gedraaid, maar ze manifesteert zich wel gewoon weer in de top van de streaminglijsten. Echt een ontzettend lekker nummer dat direct is binnengekomen op 1 in mijn persoonlijke chart.
9,5
9,5
0
geplaatst: 28 januari 2019, 11:28 uur
7.3, dit spreekt me meer aan dan de poppy kant van Ariana Grande.
Ook nog een 6.3 voor Calvin. Best een aardig nummer, maar ook ik heb niets met die vuilniszakman.
Ook nog een 6.3 voor Calvin. Best een aardig nummer, maar ook ik heb niets met die vuilniszakman.
0
geplaatst: 29 januari 2019, 21:17 uur
Ariana Grande maakt haar status als meest spraakmakende popster van het moment helemaal waar want ze pakt gewoon een recordaantal stemmen! Ontzettend fijn ook hoe actief jullie meedoen in het topic, word ik erg blij van.
En daarbij neemt ze ook meteen de nummer 1-positie over, met ruime afstand.
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,20/21)
2. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
3. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
4. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
5. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
6. Gavin James - Glow (5,18/18)
7. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,12/19)
8. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
9. Wulf - Front Row Ticket (4,56/17)
Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire
We vervolgen met alweer een grote ster, alhoewel hij commercieel gezien alweer over zijn hoogtepunt lijkt te zijn: The Weeknd. Dat zegt niet alles, want The Weeknd lijkt op zijn laatste EP (van vorig jaar) meer te doen wat ie zelf tof vindt in plaats van dat hij zich echt richt op het maken van hits. Daarop stonden ook twee samenwerkingen met ene Gesaffelstein, en dat beviel blijkbaar. Sowieso doet The Weeknd het graag met Franse dj's, want hij werkte al eerder samen met Daft Punk.
Daft Punk is natuurlijk een bekende naam, Gesaffelstein wat minder. Zijn opvallende artiestennaam is een combinatie van 'gesamtkunstwerk' (een idee van Wagner waarbij allerlei verschillende kunsten - muziek, theater, etc - werden verenigd in één ultiem kunstwerk) en 'Einstein'. De man komt oorspronkelijk uit de technohoek en maakte daar een donkere variant van. Echter, de man is van allerlei markten thuis, en heeft bijvoorbeeld ook meegewerkt aan tracks op het album Yeezus van Kanye West (in samenwerking met Daft Punk, via wie hij wellicht ook the Weeknd heeft leren kennen).
Gesaffelstein heeft zich nu dus gericht op de smoothe R&B, en hoewel hij daar wel zijn eigen stempel op drukt, is het ook weer typisch The Weeknd. Tekstueel al helemaal: met de opening 'I wanna fuck you slow with the lights on' is het duidelijk met wie we te maken hebben. Hij lijkt ook een steek onder water naar Drake uit te delen als hij zingt: "I just want a baby with the right one / 'cause I could never be the one to hide one." Drake had namelijk voor de wereld 'verborgen' dat ie een kind had, en dat werd onthuld op een disstrack van Pusha T. De rest van de tekst van Lost in the Fire schijnt over Bella Hadid te gaan. Nouja, tot zover de roddelpers. Het gaat om de muziek natuurlijk.
En daarbij neemt ze ook meteen de nummer 1-positie over, met ruime afstand.
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,20/21)
2. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
3. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
4. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
5. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
6. Gavin James - Glow (5,18/18)
7. Bizzey ft. Kraantje Pappie, Jonna Fraser & Ramiks - DRUP (5,12/19)
8. Seeb x Bastille - Grip (5,04/20)
9. Wulf - Front Row Ticket (4,56/17)
Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire
We vervolgen met alweer een grote ster, alhoewel hij commercieel gezien alweer over zijn hoogtepunt lijkt te zijn: The Weeknd. Dat zegt niet alles, want The Weeknd lijkt op zijn laatste EP (van vorig jaar) meer te doen wat ie zelf tof vindt in plaats van dat hij zich echt richt op het maken van hits. Daarop stonden ook twee samenwerkingen met ene Gesaffelstein, en dat beviel blijkbaar. Sowieso doet The Weeknd het graag met Franse dj's, want hij werkte al eerder samen met Daft Punk.
Daft Punk is natuurlijk een bekende naam, Gesaffelstein wat minder. Zijn opvallende artiestennaam is een combinatie van 'gesamtkunstwerk' (een idee van Wagner waarbij allerlei verschillende kunsten - muziek, theater, etc - werden verenigd in één ultiem kunstwerk) en 'Einstein'. De man komt oorspronkelijk uit de technohoek en maakte daar een donkere variant van. Echter, de man is van allerlei markten thuis, en heeft bijvoorbeeld ook meegewerkt aan tracks op het album Yeezus van Kanye West (in samenwerking met Daft Punk, via wie hij wellicht ook the Weeknd heeft leren kennen).
Gesaffelstein heeft zich nu dus gericht op de smoothe R&B, en hoewel hij daar wel zijn eigen stempel op drukt, is het ook weer typisch The Weeknd. Tekstueel al helemaal: met de opening 'I wanna fuck you slow with the lights on' is het duidelijk met wie we te maken hebben. Hij lijkt ook een steek onder water naar Drake uit te delen als hij zingt: "I just want a baby with the right one / 'cause I could never be the one to hide one." Drake had namelijk voor de wereld 'verborgen' dat ie een kind had, en dat werd onthuld op een disstrack van Pusha T. De rest van de tekst van Lost in the Fire schijnt over Bella Hadid te gaan. Nouja, tot zover de roddelpers. Het gaat om de muziek natuurlijk.
0
geplaatst: 29 januari 2019, 22:47 uur
5
Dit is wel heel glad geproduceerd en gezongen. Ik kan er niet veel mee.
Dit is wel heel glad geproduceerd en gezongen. Ik kan er niet veel mee.
0
geplaatst: 29 januari 2019, 23:29 uur
Gretz schreef:
Buiten mededinging nog een 7,8 voor Ariana
Buiten mededinging nog een 7,8 voor Ariana
Latere stemmen neem ik met terugwerkende kracht gewoon mee.

1
geplaatst: 29 januari 2019, 23:31 uur
8
The Weeknd kan het eigenlijk nooit fout doen bij mij. Mijn favoriete popster samen met Rihanna (Ariana volgt op de derde plek).
Relatable.
The Weeknd kan het eigenlijk nooit fout doen bij mij. Mijn favoriete popster samen met Rihanna (Ariana volgt op de derde plek).
Relatable.
0
geplaatst: 30 januari 2019, 06:58 uur
Eerste top 40-hit die ook een notering behaalt in mijn Afrekening-lijstje 
8

8
0
geplaatst: 30 januari 2019, 10:04 uur
Ik had een beetje gemist dat Gesaffelstein ook dit soort dingen deed, ik ken hem al een jaar of 10 als electro/technoproducer. De laatste tijd leek ie juist wat ontoegankelijker dingen te maken, dus wel grappig dat ie daarnaast ook nog popmuziek produceert. Wel een lekker nummer inderdaad.
7
7
0
geplaatst: 30 januari 2019, 15:51 uur
herman schreef:
Ik had een beetje gemist dat Gesaffelstein ook dit soort dingen deed, ik ken hem al een jaar of 10 als electro/technoproducer. De laatste tijd leek ie juist wat ontoegankelijker dingen te maken, dus wel grappig dat ie daarnaast ook nog popmuziek produceert. Wel een lekker nummer inderdaad.
Ik keek vorig jaar ook heel verbaasd op toen hij voor het eerst met The Weeknd ging samenwerken. Ken hem nog van een editie van Awakenings Festival (in dezelfde tent als o.a. James Holden, DJ Koze en Trentemøller
) en dat was knoerthard en een van de leukste techno-optredens ooit - al leek het meer op een uit de hand gelopen punkfeest. Dit is dus hele andere koek, maar als The Weeknd-fanboy ben ik blij met deze samenwerking. Dat hij ooit nog net zulke spannende muziek gaat maken als op zijn eerste trilogie en Kiss Land verwacht ik niet meer. Maar zo af en toe een sterke single en wie weet nog eens een uitschieter zoals The Hills, dan ben ik heel tevreden.7,8
0
geplaatst: 30 januari 2019, 16:38 uur
Ik had gehoopt dat een samenwerking met Gesaffelstein voor een wat meer leftfield geluid zou zorgen. Donkerder, spannender, eigenzinniger. Dat Gesaffelstein The Weeknd zou kunnen uitdagen. Maar nee: het is alsnog erg glad en poppy. Jammer, gemiste kans. De productie is overigens best fijn, maar verder klinkt het allemaal zo doorsnee The Weeknd. Alsof ie op de automatische piloot staat.
The Weeknd op de automatische piloot is voor mij alsnog wel goed voor een:
7
The Weeknd op de automatische piloot is voor mij alsnog wel goed voor een:
7
0
johannesA
geplaatst: 30 januari 2019, 17:23 uur
Dit is prima, maar ik kan The Weekend ook goed hebben.
Mijn favoriete top 40 artiest is op zeker Kygo. Maakt zulke mooie muziek.
Dit nummer krijgt een 7,4
Mijn favoriete top 40 artiest is op zeker Kygo. Maakt zulke mooie muziek.
Dit nummer krijgt een 7,4
* denotes required fields.