MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Tones and I 5,5

Dua Lipa- Physical verhoog ik van 7,5 naar 8,5

Arbeidsdeskundige
3

Een familieband kan vaak tot een band leidden. Die band wil nog wel eens tot een klapband leidden, zoals bij the Gallaghers of the Everlys. Of leeglopen zoals bij the Jacksons. Of verslappen zoals bij de Davies. Maar hij kan ook hecht blijven zoals bij the Gibbs. Alleen de dood kon hun scheiden.

Ook bij de Britse broertjes Lawrence lijkt de band al 15 jaar lang goed te draaien. Als de heren onenigheid hebben dan gaat het zelden over muziek. Meestal over eten. Guy is dol op uien maar Howard heeft er een broertje dood aan.

En met de band Disclosure zoeken ze ook nog allerlei samenwerkingsverbanden buiten de familie.
Zoals dit keer met Khalid Robinson. Die stond ook al bekend om zoals
Arrie schreef:
Khalid is in korte tijd een erg grote naam geworden, o.a. door volop met allerlei artiesten samen te werken.

Khalid noemt zijn moeder, een koorzangeres, zijn belangrijkste muzikale inspiratiebron. En de broertjes Lawrence noemen hun moeder, een sessiemuzikante, zeer belangrijk voor hun muzikale ontwikkeling.
Dat schept een band.

Dat leidde al eerder tot "Talk". Die haalde binnen ons verband vorig jaar een 35e plek .
En nu komen ze met een nummer wat je nog het best kan omschrijven als een soort steunverband voor iemand die het moeilijk heeft.

Khalid & Disclosure - Know Your Worth

Arbeidsdeskundige
7

Het zal in ieder geval niet storen als het langskomt op de radio, maar het nummer ontbreekt wel een zogenaamde hook. Een nipte ...

6

johannesA
5,4

Dertien in een dozijn, eigenlijk gewoon weer een 1

6,5

Kris Kross Amsterdam 3
Disclosure & Khalid 5,5
Teleurstellend geluid voor Disclosure, zakt af naar Clean Bandit niveau

5,7

Een magere voldoende voor Khalid & Disclosure: een 5,7.

We vinden als volgende binnenkomer de Amerikaanse rapper SAINt JHN, wiens roots in Guyana liggen. Al lange tijd timmert hij aan de weg in de muziekindustrie en schrijft hij songs voor o.a. Nico & Vinz, Kiesza & Usher. Recent was hij nog te horen op de single 'Brown Skin Girl' van Beyoncé's 'Lion King: The Gift' project, waar hij de track mocht delen met Bey en dochtertje Blue Ivy.

In 2016 al bracht hij voor zichzelf de track 'Roses' uit. Dit wist destijds niet veel potten te breken tot vorig jaar de 19-jarige Kazachstaanse producer Imanbek de track remixte en uitbracht via een Russich label. Het balletje voor de remix begon te rollen, zonder inbreng van SAINt JHN, ondanks pogingen van Imanbek om SAINt JHN te benaderen via Instagram voor contact. Ondanks dat het nogal wazig is of SAINt JHN nou echt achter deze remix staat is het wel langzaamaan uitgegroeid tot een echte club-hit die uiteindelijk zijn weg naar de Nederlandse Top 40 heeft gevonden.

#40. SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix]

Arbeidsdeskundige
7,5

7,8

johannesA
6,8

even inhalen

6 / Jonas Brothers - What a Man Gotta Do
4 / Tones and I - Never Seen The Rain
3 / Kris Kross Amsterdan & Tino Martin & Emma Heesters - Loop Niet Weg
4 / Khalid & Disclosure - Know Your Worth
6,5 / SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix]

Disclosure vond ik in 2012/2013 geweldig, maar daarna zijn ze toch wel afgegleden naar bedenkelijk niveau

Het origineel zou idd een 1 zijn, deze remix vind ik wel luisterwaardig een 7

Ik had al gestemd!

SBube schreef:
Ik had al gestemd!
Weet ik, maar ik heb een taglijst met alle deelnemers.

4,5

De stem ligt mij niet.

En door. SAINt JHN staat voorlopig op een 3e plek. De top 5 ziet er nu als volgt uit:

1 Celeste - Stop This Flame 7.144736842
2 Dua Lipa - Physical 6.9625
3 SAINt JHN - Roses [Imanbek Remix] 6.645454545
4 Selena Gomez - Rare 6.475
5 Jonas Brothers - What a Man Gotta Do 6.436363636

Laten we verder gaan met één van de populairste popartiesten van de laatste jaren: Billie Eilish. No Time To Die is de titeltrack van de nieuwe James Bond film, waarvan de release voorlopig is uitgesteld. Laten we de titel ook gelijk ter harte nemen en onze moreel hoog houden in moeilijke tijden.

En om weer een beetje in te lopen doen we er gelijk een tweede song achteraan. Justin Bieber deed het hier niet goed met Yummy, maar ik verwacht wel wat eerherstel met Intentions. In de video ontmoet Bieber diverse mensen zonder opleiding die hij een beetje vooruithelpt in het leven. Ik vind het wel mooi en oprecht overkomen. Maar ja, het liedje zelf, hoe staan we daar tegenover?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:22 uur

geplaatst: vandaag om 21:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.