Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 11 februari 2019, 17:33 uur
Bangūhrrrrrrr. 7,8 Ook wel een lekker nummertje voor Johnny Marr, denk ik.
Lizzo is ook lekker. Het nummer dan. 8
Lizzo is ook lekker. Het nummer dan. 8
0
geplaatst: 11 februari 2019, 19:56 uur
Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly
Typisch weer een best aardig en radiovriendelijk maar vrij zoutloos nummer.
5,5
Lizzo - Juice
Dit bevalt mij meer, heeft een funky ritme en leuke tekst.
7
Frenna & Mula B - Viraal
Dit soort geautotunede Nederhiphop met accent en alle denkbare clichés kan mij gestolen worden.
3
Gavin James - Glow verlaag ik naar 6,5 (ik was iets te positief maar dat zal geen invloed op het eindresultaat hebben).
Typisch weer een best aardig en radiovriendelijk maar vrij zoutloos nummer.
5,5
Lizzo - Juice
Dit bevalt mij meer, heeft een funky ritme en leuke tekst.
7
Frenna & Mula B - Viraal
Dit soort geautotunede Nederhiphop met accent en alle denkbare clichés kan mij gestolen worden.
3
Gavin James - Glow verlaag ik naar 6,5 (ik was iets te positief maar dat zal geen invloed op het eindresultaat hebben).
0
geplaatst: 11 februari 2019, 22:16 uur
De geautotunede rap komt op mij erg goed goedkoop over, maar als de tweede rapper dat niet gebruikt, klinkt het nog een stuk erger... De beats zullen wel oké zijn, maar ik word er niet enthousiast van. En dat de clip nogal wat superseksistische fragmenten bevat, dat is kennelijk een 'gepasseerd station', want ik hoor er niemand over (er doen ook geen vrouwen mee aan dit topic, dat kan ermee te maken hebben).
3,5.
3,5.
0
geplaatst: 11 februari 2019, 22:51 uur
Qua tekst valt er vast genoeg op aan te merken, maar ik vind dit toch ook wel een lekker nummer. Strak geproduceerd en mijn pophart veerde op bij de subtiele Salt 'n' Pepa sample.
7,5
7,5
0
geplaatst: 12 februari 2019, 15:02 uur
Prima productie, maar de zang/raps zijn ontzettend fantasieloos. Het is wachten op een nederhopartiest die op dat vlak zich eens weet te onderscheiden.
5
5
0
geplaatst: 12 februari 2019, 15:49 uur
herman schreef:
mijn pophart veerde op bij de subtiele Salt 'n' Pepa sample.
mijn pophart veerde op bij de subtiele Salt 'n' Pepa sample.
Die heb ik gemist. Waar zit die precies?
0
geplaatst: 13 februari 2019, 12:40 uur
0
geplaatst: 13 februari 2019, 12:41 uur
5,0 - ik voel 'm niet echt. Terwijl ik normaal gesproken écht wel wat met dit genre kan.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 12:44 uur
SanderT schreef:
Frenna heeft altijd wel leuke nummers
Frenna heeft altijd wel leuke nummers
Ik wacht nog steeds op de 1e

3 voor dit gedrocht.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:40 uur
Een 5,16 uit 17 stemmers is helaas onvoldoende om de top 10 te halen. Er was ook aardige verdeeldheid, zelfs onder de liefhebbers van dergelijke muziek.
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,23/22)
2. Lizzo - Juice (7,08/21)
3. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,81/20)
4. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
5. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
6. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,20/17)
7. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/16)
8. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
9. Guy Sebastian - Before I Go (5,77/20)
10. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
Krezip - Lost Without You
Groot nieuws: Krezip is terug! Aanvankelijk leek het enkel om een Pinkpop-optreden te gaan maar er is nu ook sprake van drie Ziggo Dome-shows en een nieuwe single. Twee van de drie concerten zijn al uitverkocht dus veel mensen zijn er blij mee, maar of dat op MuMe ook zo is...
De band begon ooit als middelbareschoolbandje rondom de zussen Jacqueline en Anne Govaert. In 2000 beleefden ze onverwachts hun grote doorbraak doordat hun Pinkpop-optreden enorm aansloeg. Ik meen me te herinneren dat ze last-minute een andere band mochten vervangen, maar kan dat niet meteen terugvinden. Er werd snel een clipje bij I Would Stay gemaakt met beelden van het optreden erin verwerkt, en ze scoorden pardoes een nummer 1-hit. Hartstikke jong waren ze nog, Jacqueline Govaert was net 18.
Een kleine tien jaar later stopten ze ermee, en scoorden ironisch genoeg hun grootste hit met hun afscheiddssingle: Sweet Goodbyes. Het is een rustig, melancholisch liedje, net als I Would Stay en bijvoorbeeld All My Life. De solocarrière van Jacqueline is nooit echt iets geworden, en alweer tien jaar later zijn ze dus terug met opnieuw een rustig, melancholisch liedje. Niets nieuws onder de zon. In de clip gaan ze op de nostalgische toer met ook een hoop beelden uit hun beginjaren.
1. Ariana Grande - 7 Rings (7,23/22)
2. Lizzo - Juice (7,08/21)
3. Gesaffelstein & The Weeknd - Lost in the Fire (6,81/20)
4. Sam Smith & Normani - Dancing with a Stranger (6,62/18)
5. Calvin Harris & Rag'n'Bone Man - Giant (6,52/19)
6. Lady Gaga - Always Remember Us This Way (6,20/17)
7. Alec Benjamin ft. Alessia Cara - Let Me Down Slowly (5,89/16)
8. Benny Blanco & Calvin Harris - I Found You (5,78/17)
9. Guy Sebastian - Before I Go (5,77/20)
10. Robin Schulz ft. Erika Sirola - Speechless (5,53/17)
Krezip - Lost Without You
Groot nieuws: Krezip is terug! Aanvankelijk leek het enkel om een Pinkpop-optreden te gaan maar er is nu ook sprake van drie Ziggo Dome-shows en een nieuwe single. Twee van de drie concerten zijn al uitverkocht dus veel mensen zijn er blij mee, maar of dat op MuMe ook zo is...
De band begon ooit als middelbareschoolbandje rondom de zussen Jacqueline en Anne Govaert. In 2000 beleefden ze onverwachts hun grote doorbraak doordat hun Pinkpop-optreden enorm aansloeg. Ik meen me te herinneren dat ze last-minute een andere band mochten vervangen, maar kan dat niet meteen terugvinden. Er werd snel een clipje bij I Would Stay gemaakt met beelden van het optreden erin verwerkt, en ze scoorden pardoes een nummer 1-hit. Hartstikke jong waren ze nog, Jacqueline Govaert was net 18.
Een kleine tien jaar later stopten ze ermee, en scoorden ironisch genoeg hun grootste hit met hun afscheiddssingle: Sweet Goodbyes. Het is een rustig, melancholisch liedje, net als I Would Stay en bijvoorbeeld All My Life. De solocarrière van Jacqueline is nooit echt iets geworden, en alweer tien jaar later zijn ze dus terug met opnieuw een rustig, melancholisch liedje. Niets nieuws onder de zon. In de clip gaan ze op de nostalgische toer met ook een hoop beelden uit hun beginjaren.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:44 uur
Arrie schreef:
In 2000 beleefden ze onverwachts hun grote doorbraak doordat hun Pinkpop-optreden enorm aansloeg. Ik meen me te herinneren dat ze last-minute een andere band mochten vervangen, maar kan dat niet meteen terugvinden.
In 2000 beleefden ze onverwachts hun grote doorbraak doordat hun Pinkpop-optreden enorm aansloeg. Ik meen me te herinneren dat ze last-minute een andere band mochten vervangen, maar kan dat niet meteen terugvinden.
Ze hebben volgens mij 2x een afzegging op Pinkpop vervangen, 2e keer stonden ze al geprogrammeerd maar werden ze naar het hoofdpodium gepromoveerd. Beide keren speelden ze ook een cover van de band die afzegde, waarvan ik me Depeche Mode's "Just Can't Get Enough" nog kan herinneren. Maar of dat nu in 2000 was of een later jaar...
/edit: Wiki zegt dat Depeche Mode vervangen in 2009 was. Blijft dus nog steeds de vraag wie ze in 2000 hebben vervangen.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:44 uur
6,5 Krezip heeft best leuke singletjes gemaakt. Deze is ook best prima. Gewoon in de juiste dosering toepassen
1
geplaatst: 13 februari 2019, 15:46 uur
Ik ga er gewoon voor:
7 #noshame
Ik vind Sweet Goodbyes ook nog steeds een fijn liedje. Fraai geproduceerd, valt me op. Kan er niet veel op aanmerken. Ja, het is natuurlijk ook weer wat saai en degelijk, maar de ene keer valt dat wel goed en andere keer niet.
7 #noshame
Ik vind Sweet Goodbyes ook nog steeds een fijn liedje. Fraai geproduceerd, valt me op. Kan er niet veel op aanmerken. Ja, het is natuurlijk ook weer wat saai en degelijk, maar de ene keer valt dat wel goed en andere keer niet.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:49 uur
GrafGantz schreef:
Ze hebben volgens mij 2x een afzegging op Pinkpop vervangen, 2e keer stonden ze al geprogrammeerd maar werden ze naar het hoofdpodium gepromoveerd. Beide keren speelden ze ook een cover van de band die afzegde, waarvan ik me Depeche Mode's "Just Can't Get Enough" nog kan herinneren. Maar of dat nu in 2000 was of een later jaar...
/edit: Wiki zegt dat Depeche Mode vervangen in 2009 was. Blijft dus nog steeds de vraag wie ze in 2000 hebben vervangen.
(quote)
Ja, misschien klopt mijn verhaal gewoon niet hoor. Ik heb het in ieder geval niet bewust meegemaakt, in 2000 had ik nog geen idee wat Pinkpop was.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 15:52 uur
Arrie schreef:
Ja, misschien klopt mijn verhaal gewoon niet hoor. Ik heb het in ieder geval niet bewust meegemaakt, in 2000 had ik nog geen idee wat Pinkpop was.
(quote)
Nog even wat verder ge-googled, maar ze stonden in 2000 gewoon op eigen kracht op Pinkpop, zonder iemand te vervangen. In 2007 hebben ze Amy Winehouse vervangen, en daar zullen ze dan ook wel een cover van gespeeld hebben.
/edit: YouTube biedt uitkomst, ze speelden heel voorspelbaar Rehab.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 19:43 uur
Frenna x Mula B - Viraal: 7.5
Krezip - Lost without You: 6.5
Krezip - Lost without You: 6.5
0
geplaatst: 13 februari 2019, 20:56 uur
Krezip heb ik nooit wat aan gevonden, en in de loop der jaren groeide de ergernis, juist omdat die liedjes op zo'n beetje alle radiostations werden doodgedraaid. Het meest storend vond ik het erg hoorbare snel een teug adem halen voor de zangeres weer een regeltje zong. Dat deed ze bij elke regel. En ze doet het nog steeds. Hoe moeilijk is het voor een zangeres om dat af te leren?
Op het nieuwe liedje is de tijd blijven stilstaan. Eigenlijk wel bijzonder dat zo'n ouderwets klinkend liedje moeiteloos de Top 40 haalt, waar andere artiesten (bv Ilse De Lange, Douwe Bob) dat met recente singles niet meer lukt. Aan dit liedje vind ik ook niets aan, maar het is ook niet heel slecht.
4,5
Op het nieuwe liedje is de tijd blijven stilstaan. Eigenlijk wel bijzonder dat zo'n ouderwets klinkend liedje moeiteloos de Top 40 haalt, waar andere artiesten (bv Ilse De Lange, Douwe Bob) dat met recente singles niet meer lukt. Aan dit liedje vind ik ook niets aan, maar het is ook niet heel slecht.
4,5
0
geplaatst: 14 februari 2019, 00:11 uur
Mogelijk vind ik het nummer na een aantal keren horen irritant, of juist mooi. Voorlopig hou ik het op aardig: 7
0
geplaatst: 14 februari 2019, 00:25 uur
ranboy schreef:
Eigenlijk wel bijzonder dat zo'n ouderwets klinkend liedje moeiteloos de Top 40 haalt, waar andere artiesten (bv Ilse De Lange, Douwe Bob) dat met recente singles niet meer lukt.
Eigenlijk wel bijzonder dat zo'n ouderwets klinkend liedje moeiteloos de Top 40 haalt, waar andere artiesten (bv Ilse De Lange, Douwe Bob) dat met recente singles niet meer lukt.
Het antwoord is: airplay. Hij komt ook binnen in de top 10 van de airplay top 40 (dat gebeurt niet veel). Wellicht hebben ze ook wel wat geld erin gestoken om het flink te pluggen.
Het andere antwoord is natuurlijk het verrassingseffect van de comeback.
0
geplaatst: 14 februari 2019, 14:01 uur
Ik denk dat je naast de inderdaad volop aanwezige airplay (QMusic en Radio 2 maakten hem meteen resp. Alarmschijf en Top Song en ook 538 en SkyRadio zijn hem gelijk flink gaan draaien) ook niet moet onderschatten hoeveel fans Krezip nog steeds heeft. Binnen 4 dagen stond het in de top 50 op Spotify, dat gebeurt met een Nederlands nummer dat geen hiphop is normaal eigenlijk nooit zo snel.
Zelf heb ik hier helemaal niets mee. Een degelijk liedje, maar ik vind het erg saai.
4,5
Zelf heb ik hier helemaal niets mee. Een degelijk liedje, maar ik vind het erg saai.
4,5
1
geplaatst: 14 februari 2019, 17:19 uur
Tsja een nieuwe single van Krezip beluisteren is een beetje het muzikale equivalent van op een spijkerbed gaan liggen en hopen dat het niet te veel pijn doet...
Om positief te beginnen: ze zijn in ieder geval dicht bij hun sound gebleven. Ook het accent is verbeterd. Echter, zoals Rob ook al aanhaalde, de zang is onverminderd irritant. De ademhalingstechniek maakt het heel erg drammerig. Combineer dat met een nogal vlak en suf nummer en een nietszeggende doorsnee-tekst en ik kom qua oordeel niet hoger uit dan een:
2
Om positief te beginnen: ze zijn in ieder geval dicht bij hun sound gebleven. Ook het accent is verbeterd. Echter, zoals Rob ook al aanhaalde, de zang is onverminderd irritant. De ademhalingstechniek maakt het heel erg drammerig. Combineer dat met een nogal vlak en suf nummer en een nietszeggende doorsnee-tekst en ik kom qua oordeel niet hoger uit dan een:
2
0
geplaatst: 15 februari 2019, 18:40 uur
Mij irriteert het niet en het accent is inderdaad verbeterd. Maar echt boeien of beroeren doet het nummer niet net als de vorige Krezip-hits. Aardig maar niet opzienbarend.
6
6
* denotes required fields.