MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
pureshores schreef:
(quote)

Ik kan het niet echt volgen bij haar, Traitor zag ik al vlak na Good 4U in sommige charts en Jealousy circuleert ook.
Maar zelf vind ik Brutal de betere.....

Beetje het Doja Cat syndroom. Albumtracks die het onverwacht heel goed doen op streaming waardoor de hele release strategie van het label op z’n kop staat.

CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene 4
(is dit gebaseerd op Just the two of us ?, hoor dat er wel in)

Racoon 1
(cafe wijsheden op een bierviltje en waarom articuleert men in Zeeland zo labiel (Bij Blof ook))
Ik kijk uit naar het einde van Racoon, echt verschrikkelijke K**muziek sinds ze naar Nederlands zijn overgestapt (en het grootste deel van hun engelstalige werk is ook bar weinig aan) dit wekt
echt agressie op

CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene - 6
Racoon - 7

Wie zong ook alweer, de waarheid is niet wat je leest maar waarop jij bent gaan bouwen?
De woorden die ik lees bij enkele van jullie zijn waarachtig en laat ik daar nu verder op bouwen.

pureshores schreef:
CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene 4
(is dit gebaseerd op Just the two of us ?, hoor dat er wel in)
Dat lijkt mij ook zo. Zelfde toonsoort. Veel dezelfde akkoorden. Ongeveer dezelfde dalende melodielijn van het intro. Maar wel met wat andere variaties ertussen.
`Just the two of us` vind ik zeer goed. Deze duidelijk minder.
5,9

ranboy schreef:
Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg: 2,5 (inderdaad wel het slechtste wat ik van Racoon gehoord heb)
SBube schreef:
werkelijk verschrikkelijk
pureshores schreef:
(cafe wijsheden op een bierviltje en waarom articuleert men in Zeeland zo labiel (Bij Blof ook))
Ik kijk uit naar het einde van Racoon, echt verschrikkelijke K**muziek sinds ze naar Nederlands zijn overgestapt (en het grootste deel van hun engelstalige werk is ook bar weinig aan) dit wekt
echt agressie op
ranboy schreef:
Dat is nog eens positief esteban ! Daar kan ik (en menig ander) nog wat van leren.
Laat ik positief proberen te beginnen. Heldere productie. Gitaar komt fris binnen.
Gebruikt de prettige gebroken akkoordenlijn van `Daar in het kleine café aan de haven` maar dit keer in een andere toonsoort. Begint met een leuke referentie naar toen `onze mop een moppie` was. Eigenlijk gaat dat over tips bij het opvoeden.

En verder.....
Ik had dit gisterochtend gehoord en wat heeft deze man een buitengewoon onaangenaam stemgeluid. Later die dag was ik bij de tandarts en realiseerde me dat ik het geluid van de boor prettiger vond klinken. Wat moet je een bevoorrecht mens zijn als je de stem van Bart van der Weide mooi vindt. Ik moet aan een andere bart denken.
https://legermuseum.files.wordpress.com/2012/11/assurancetourix_2009.jpg?w=266&h=202

En dan de tekst. Laat ik daar weinig woorden aan vuil maken. Dat doen ze zelf al.
De titel alleen dan? Geef je hart niet zomaar weg. Zomaar! Ik wordt daar erg tegendraads van.
Ik heb hier nu zomaar 135 hartjes weggegeven vanaf het moment dat ik zelf dit jaar weer mee ging doen.
1,7

CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene - Love Nwantiti (Ah Ah Ah): 7.0
Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg: 4.5

CKay en co overtuigen niet met een 4.43 en een #105e positie in het klassement. Laten we het niet hebben over Racoon. Jullie gaven overduidelijk je hart niet weg aan de band aan de song staat in de Bottom 3 met een 3.47.

Wél weer opschudding in de Top 10. Olivia mocht maar een enkel weekje van haar positie genieten en Måneskin pakt voor het eerst sinds Mei weer de bovenste positie terug. Ook The Kid LAROI en Bieber keren terug in de Top 10, ten koste van Billie Eilish. Die staat momenteel op #12 want Lil Nas X blijft prima op #11 staan.

1 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.083333333
2 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.06875
3 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.056666667
4 The Weeknd - Take My Breath 6.984615385
5 Silk Sonic - Skate 6.973076923
6 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.908333333
7 Dua Lipa - Love Again 6.835714286
8 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.830769231
9 SHOUSE - Love Tonight 6.683333333
10 The Kid LAROI & Justin Bieber - Stay 6.481818182

Een enorme hit scoren, door heel Nederland gecanceld worden, en weer je comeback maken. Voor Bilal Wahib is 2021 een veelbewogen jaar. Laten we niet al te veel tot de details treden, daar die bij menigeen wel bekend zijn, maar wat wel duidelijk is is dat Bilal om contractuele redenen nog gebonden zit aan Top Notch, die m eerder dit jaar nog 'dumpte' voor de bühne. Even leek de 'comeback' van Bilal toch echt te gaan floppen en leek hij toch echt met zijn carriere op de blaren te moeten zitten daar de recente single 'Paranoia' vrijwel niets deed en in de Tipparade bleef steken. En daar is dan ineens de opvolger: 'Ibiza' en hij staat inmiddels alweer 2 weken bovenaan de Spotify charts. Niemand is ooit écht gecanceld blijkt maar weer. Hij is de hoogste binnenkomer in week 42 op:

#27. Bilal Wahib - Ibiza

De Nederlandse Flemming Viguurs stond al op 12-jarige leeftijd op de bühne als Ciske de Rat in de gelijknamige musical. Iets later deed hij hetzelfde met de rol van Kruimeltje. Na deze rol besluit hij een band op te richten: Baby Blue, voornamelijk gericht op covers. Enige tijd later besluit Flemming het toch solo te proberen en dit resulteerde in 2019 uiteindelijk tot de release van zijn debuutalbum: 'Black & Grey'. Dit werd niet echt opgemerkt door de industrie maar zijn nieuwste single lijkt erg aan te slaan. Logisch als je een single uitbrengt over de hoofdstad. De Caps Lock staat ook aan inmiddels en daarmee bereikt FLEMMING zijn eerste Top 40 hit.

#29. FLEMMING - Amsterdam

Zijn vorige single bleek wel een echt sleeper succesje te zijn. Hyperventilatie begon nog bescheiden maar is uitgegroeid tot een echte hit voor Antoon. Nog altijd is de single te vinden in de Top 50. Het succes zorgde er eigenlijk voor dat de opvolger, een samenwerking met Paul Sinha, in de Tipparade bleef steken. Antoon roept voor die nieuwste hit de hulp in van zijn mentor: Big2. Hun vorige wapenfeit 'Disco Duivel' bleef begin 2021 nog in de Tip hangen maar deze nieuwe is de nieuwste hit voor de twee. Dit betekent dat het voor Big2 de eerste Top 40 notering sinds 2013 toen hij als onderdeel van The Opposites nog een dikke hit scoorde met Yellow Claw: 'Thunder'.

#38. Antoon & Big2 - Leuk

In 2012 stond ze in een sing-off die op veel ongeloof kon rekenen van het Britse publiek. Zowel James Arthur als zijzelf hadden volgens het programma de minste stemmen die avond gekregen van het publiek, ondanks dat zij allebei tot de top-favorieten behoorden. James Arthur won uiteindelijk dat seizoen van de XFactor en Ella Henderson moest genoegen nemen met een 6e positie. Toch kreeg ze al snel een platencontract onder het label van Simon Cowell en was 'Ghost' daar in het thuisland een enorme hit. In Nederland werd dit ook een klein hitje maar scoorde ze hier haar grootste hit als onderdeel van Kygo's 'Here for You'.

Toen was het een hele tijd stil rondom Ella. En 'comeback' singles in 2019 sloegen niet echt aan. Tot Ella te horen was op de Jax Jones single 'This Is Real'. In de UK bleek dit een grote dance hit te zijn en kwam de naam Ella Henderson terug in de mainstream. Het leverde haar dit jaar een eigen Top 10 hit in de UK op met haar single 'Let's Go Home Together' dat ze opnam met de doorbraak van afgelopen jaar: Tom Grennan. Een slimme pop-single die inspeelde op het gevoel van terugkeren naar de pub, na een lange lockdown periode. In Nederland duurde die comeback echter tot nu. Nu ze haar nieuwste single uitbrengt samen met de heren van Ofenbach. Die zijn iets meer vaste waarde aan het worden in Nederland na hits te hebben gescoord met 'Head, Shoulders, Knees and Toes' en eerder dit jaar 'Wasted Love'. Hun gezamenlijke single komt binnen op:

#39. Ofenbach & Ella Henderson - Hurricane

Boetiek9999
Bilal Wahib - Ibiza: 1,5
FLEMMING - Amsterdam: 3
Antoon & Big2 - Leuk: 3
Ofenbach & Ella Hounders - Hurricane: 3,5

Bilal Wahib - 4.0
FLEMMING - 4.5
Antoon & Big2 - 3.5
Ofenbach & Ella - 4.0

Hounders ?

Het wordt eindelijk eens tijd voor mij om in te stappen. Ik volg dit spel al een hele tijd en heb vorig jaar zelfs aan een paar nummers punten gegeven. Maar zojuist heb ik alle nummers beoordeeld die dit jaar in de lijst stonden. De meeste van deze nummers kon ik al snel beoordelen, sinds op mijn werk vrijwel dagelijks de Belgische Q-Music opstaat (en nee, ik ben geen Belg ). De afgelopen uren heb ik de (veelal Nederlandse) nummers beoordeeld die bij mij geen belletje deden rinkelen of simpelweg niet de Belgische radiogrens wisten over te steken. Die nummers waren niet altijd raak, om het op z'n zachtst te zeggen, maar er was nog genoeg waar ik me mee kon vermaken. Anyway, excusez moi voor de grote lap tekst die nu gedropt wordt. Bij een paar nummers heb ik een simpele mening geschreven, en die staat tussen haakjes. Alvast succes aan catdog voor het verwerken.

Ed Sheeran – Afterglow: 5
HVME – GOOSEBUMPS: 4,5
Justin Bieber – Anyone: 6
Krezip – You Are Not Alone: 3
Taylor Swift – willow: 7,5 (Ben gecharmeerd van de weg die Taylor is ingeslagen met haar laatste nummers, en ook dit nummer weet me te pakken.)
Faouzia & John Legend – Minefields: 5,5
Shane Codd – Get Out My Head: 4,5
The Kid LAROI – WITHOUT YOU: 6
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants – Hypnotized: 8
Olivia Rodrigo – Drivers License: 7,5
Paul de Munnik, Typhoon, Maan, Thomas Acda – Als Ik Je Weer Zie: 3,5
Dotan – There Will Be A Way: 3,5
Jason Derulo feat. Adam Levine – Lifestyle: 4
ATB, Topic, A7S – Your Love (9PM): 5
Lucas & Steve – I Want It All: 3
Nathan Evans – Wellerman [220 KID & Billen Ted TikTok Remix]: 7
Sheppard – Learning to Fly: 5 (Super veilig en radiovriendelijk nummer, maar ik heb er ook niet echt een hekel aan als het langskomt)
Rolf Sanchez – Ven Ven: 3,5
Sia & David Guetta – Floating Through Space: 4,5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure: 5,5
JC Stewart – Break My Heart: 6
Sara Kays – Remember That Night?: 5,5
Riton x Nightcrawlers, feat. Mufasa & Hypeman – Friday: 6
Dua Lipa – We’re Good: 7
Ava Max – My Head & My Heart: 6,5
P!nk & Willow Sage Hart – Cover Me in Sunshine: 5 (Meh. P!nk kan absoluut beter dan dit en waar sommige mensen de feature van haar dochtertje misschien schattig/charmant vinden, gaat het bij mij juist op de zenuwen werken.)
Tungevaag, Sick Individuals & MARF – Miss You: 2
Hans Teeuwen feat. Bjørgen – Lockdown Lul: 8 (Zo’n nummer dat je niet te serieus moet nemen, maar daarnaast is vrijwel alles bij Lockdown Lul gewoon dick in orde.)
Snelle & Maan – Blijven Slapen: 5,5
Bilal Wahib & Ronnie Flex – 501: 3 (Productie is nog wel oké, maar de rest is gewoon ruk.)
Black Eyed Peas feat. Shakira – Girl Like Me: 4
Joel Corry x RAYE x David Guetta – Bed: 6
Suzan & Freek – Goud: 5,5 (Kijk eens, een nummer van Suzan & Freek dat ik kan aanhoren. Vind vooral de melodieën in dit nummer best prettig.)
Justin Bieber – Hold On: 6,5
Silk Sonic – Leave the Door Open: 7 (Niet slecht. Kan de 70’s Soul/R&B vibes in dit nummer goed hebben. Maar wat me belet om dit nummer een hoger cijfer te geven is het hoge mierzoetigheidsgehalte. Dat vind ik net iets teveel van het goede.)
Jeangu Macrooy – Birth of a New Age: 6 (Best oké, maar een pak minder dan zijn andere songfestivalinzending, Grow. Coupletten zijn fijn, maar het refrein is me te eenvoudig.)
Metejoor feat. Babet – 1 op een Miljoen: 4 (Hoorde deze dit jaar erg vaak langskomen op de Belgische Q-Music. Deed het daar ook een stuk beter dan in NL, volgens mij. Doet er niet aan af dat het nummer simpelweg inwisselbaar is.)
Marco Borsato, Rolf Sanchez & John Ewbank – Een Moment: 4 (Kwijlballade zoals die al vaker is gedaan.)
Masked Wolf – Astronaut in the Ocean: 6,5
Imagine Dragons – Follow You: 4,5
Miley Cyrus – Angels Like You: 7
Tom Grennan – Little Bit of Love: 4
Davina Michelle – Nobody Is Perfect: 4
3JS – Vreemde Leegte: 5
Lost Frequencies – Rise: 4,5
Bebe Rexha – Sacrifice: 4
Justin Bieber feat. Daniel Caesar & Giveon – Peaches: 5,5
Lucas & Steve & BlackStreet – No Diggity: 2,5
Racoon – Hee Joh Jip: 4,5
Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name): 8
Donnie & Frans Duijts - Frans Duits: 4
Chef'Special - Afraid of the Dark: 4
Majestic & Boney M. – Rasputin: 6 (Remix is oké, maar ik prefereer toch het origineel een stuk meer.)
BLØF – Horizon: 6 (Ik heb nooit echt een hekel gehad aan de muziek van BLØF. Ook aan deze niet.)
Ofenbach feat. Lagique – Wasted Love: 4,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed: 3,5
Miss Montreal - Alles: 2 (Om een of andere reden lijkt het bij Miss Montreal alleen maar erger en erger te worden met de muziek.)
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 3,5
Mimi Webb – Good Without: 6
Doja Cat feat. SZA – Kiss Me More: 6
TIEKS feat. Dan Harkna – Sunshine: 7
Billie Eilish – Your Power: 8
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan – You: 6,5
Leony – Faded Love: 4
Coldplay – Higher Power: 5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy – Early in the Morning: 3,5
Fred again... & The Blessed Madonna – Marea (We've Lost Dancing): 7,5
Ronnie Flex feat. Emma Heesters & Kris Kross Amsterdam – Alles Wat Ik Mis: 3
Martin Garrix feat. Bono & The Edge – We Are the People: 5 (Heb deze net iets te vaak gehoord om het een voldoende te geven, en zelfs als dit het geval was, dan was het een nipte.)
Imanbek feat. Sean Paul & Sofia Reyes – Dancing on Dangerous: 1,5 (Met afstand het ergste nummer dat ik dit jaar op de radio heb gehoord. Bij werkelijk alles gaan de nekharen overeind staan. Muziek en tekst zijn inspiratieloos, de titel van het lied wordt je als het ware door de strot geduwd en zowel Sean als Sofia zijn op dit nummer vermoeiend om naar te luisteren. Het halfje is voor de korte speelduur.)
Afrojack & David Guetta – Hero: 5
Olivia Rodrigo – good 4 u: 8,5 (Drivers License was een goede debuutsingle, maar good 4 u is nog een heel stuk beter. Was gelijk om bij eerste beluistering. De pit en de emotie in dit nummer zijn erg sterk en het basloopje is simpel maar zo verdomd effectief.)
Davina Michelle – Sweet Water: 5,5
Måneskin - ZITTI E BUONI: 9 (Nummer staat als een huis. Wat mij betreft terechte winnaar van het Songfestival en tot nu toe een van de beste hitparadenummers van dit jaar. De band brengt het karakter van ZITTI E BUONI fenomenaal tot stand. Vol energie, balls to the walls, zonder ook maar een moer geïnteresseerd te zijn in wat je ervan vindt. Kers op de taart is die heerlijke Italiaanse taal.)
BTS – Butter: 6 (Niet zo goed als Dynamite, maar nog steeds een aardige single van deze heren. Ondanks de gelikte productie blijft het nummer retecatchy.)
Marshmello feat. Jonas Brothers – Leave Before You Love Me: 6
OneRepublic – Run: 4,5
Calvin Harris feat. Tom Grennan – By Your Side: 4
Marco Borsato, Rolf Sanchez & John Ewbank – Hef Je Glas: 4
Justin Wellington feat. Small Jam – Iko Iko (My Bestie): 5
P!nk – All I Know So Far: 6
John Mayer – Last Train Home: 7
Antoon – Hyperventilatie: 3
Dua Lipa – Love Again: 7,5
Galantis & David Guetta, feat. Little Mix – Heartbreak Anthem: 4
Remme – The Moment: 4
Noizu – Summer 91 (Looking Back): 5
Ava Max – Everytime I Cry: 6
Ed Sheeran – Bad Habits: 7
Måneskin – Beggin': 6 (Deze cover kan ik wat minder behappen. Zowel het origineel als de cover van Madcon zijn beter. Moet wel zeggen dat het gitaarspel best lekker is.)
VINAI feat. Vamero – Rise Up: 3
Becky Hill & David Guetta – Remember: 6,5
Imagine Dragons – Wrecked: 7,5 (Fijne single. Een van hun betere imho)
Anne-Marie & Niall Horan – Our Song: 5 (Eindelijk een nummer waarin ik Anne-Marie als zangeres niet zo irritant vind. Desondanks is het nummer niet sterk.)
The Kid LAROI & Justin Bieber – Stay: 8
Suzan & Freek – Onderweg naar Later: 4,5
SHOUSE – Love Tonight: 7,5
Enrique Iglesias feat. Farruko – ME PASE: 3,5
Camila Cabello – Don't Go Yet: 4
S10 – Adem Je In: 4
Kungs – Never Going Home: 6,5
Sjaak – Trompetisto: 6
SERA – Only Us: 3,5
Mart Hoogkamer – Ik Ga Zwemmen: 6,5 (Normaal gesproken kan ik helemaal niks met levensliederen, maar dit nummer heeft op een of andere manier gewoon wat. Ik kan het niet echt omschrijven. Misschien is het een bepaalde charme.)
The Weeknd – Take My Breath: 8,5 (The Weeknd gaat hier gewoon door op de 80’s toer, en dat doet hij opnieuw geweldig. Muzikaal weet hij weer prachtige dingen te creëren en de zang is opnieuw sterk. Aanstekelijk nummer.)
Silk Sonic – Skate: 8 (Stuk beter dan Leave The Door Open. De strijkers in dit nummer zijn een mooie toevoeging.)
Rolf Sanchez & Kris Kross Amsterdam – Increíble: 2,5
Maan – Niks Is Heilig: 5
Lil Nas X & Jack Harlow – Industry Baby: 7,5
Lost Frequencies feat. Calum Scott – Where Are You Now: 6 (Absoluut niet het beste, maar nog steeds prima te beluisteren. En tis in elk geval beter dan dat gedrocht waarmee ik Calum Scott voor het eerst op de radio hoorde. Op Where Are You Now zullen mensen in elk geval niet in hun eentje dansen. )
Tiësto & Karol G – Don't Be Shy: 4
Shawn Mendes & Tainy – Summer of Love: 6
$hirak feat. LIl' Kleine, Ronnie Flex & Yssi SB – UHUH: 4,5
Farruko – Pepas: 5
Joel Corry x Jax Jones, feat. Charli XCX & Saweetie – OUT OUT: 4 (Leuk om een Alors on Danse sample te horen, maar als EDM dancenummer is dit inwisselbaar.)
Elton John & Dua Lipa – Cold Heart [PNAU Mix]: 5,5 (Een van de zwakste singles van Dua Lipa tot nu toe. Maar bij Dua Lipa is het wel nog altijd goed voor een nipte voldoende.)
Lucas & Steve x Tungevaag – Paper Planes: 3,5
The Script – I Want It All: 5
Purple Disco Machine feat. Eyelar – Dopamine: 7,5 (Refrein is iets te makkelijk, maar nog steeds een verdomd catchy nummer.)
Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt: 4,5
Ed Sheeran - Shivers: 6
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On: 4
RONDÉ - Hard to Say Goodbye: 5 (Geen speciaal nummer, maar ik verwacht ook niet anders van RONDÉ. Deze irriteert me in elk geval een heel stuk minder dan andere nummers die ze hebben uitgebracht.)
Glass Animals – Heat Waves: 7
Doja Cat – Woman: 6
Rain Radio & DJ Craig Gorman – Talk About: 4
Coldplay x BTS - My Universe: 3,5 (Beide bands zijn met veel betere dingen gekomen dan dit mierzoete nummer.)
Lil Nas X - THAT’S WHAT I WANT: 8,5
Jason Derulo - Acapulco: 4
Gabry Ponte x LUM!X x Prezioso - Thunder: 3
CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene - Love Nwantiti (Ah Ah Ah): 4,5
Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg: 4
Bilal Wahib - Ibiza: 3,5
FLEMMING - Amsterdam: 3,5
Antoon & Big2 - Leuk: 4
Ofenbach & Ella Henderson - Hurricane: 4

Bilal Wahib: 4
FLEMMING: 5
Antoon & Big2: 4
Ofenbach & Ella: 5

Ik weet niet of het ok is om op individuele nummers te stemmen, maar ik wil graag een 8,5 geven voor Shouse - Love Tonight.

Ik volg de hitlijsten al lang niet meer echt op de voet, maar deze kende ik al wel een tijdje. Toch viel het kwartje afgelopen donderdag pas. Voor het eerst in bijna 2 jaar stond ik weer eens in een club, in Hamburg, tot diep in de nacht (daar kan het wel!), met collega's en zakenrelaties. De dj was weinig soeps, zijn platenkeuze vrij commercieel, maar niet onaardig; zijn mixkunsten lieten te wensen over (maar misschien ben ik daar ook wel bovenmatig op gefixeerd). Anyway, het was fijn om weer eens te kunnen dansen in een club, en in die setting kwam Love Tonight dus echt goed binnen.

Op een enkele plaat stemmen mag ook gewoon.
Lekkere score. Bij mij land ie ook steeds beter

Bilal Wahib-Ibiza 3
FLEMMING-Amsterdam 3
Antoon & Big2-Leuk 5,5
Ofenbach & Ella Henderson-Hurricane 4,2

#17. CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene - Love Nwantiti (Ah Ah Ah) 6.5
#36. Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg 2.5
#27. Bilal Wahib - Ibiza 4.0
#29. FLEMMING - Amsterdam 3.5
#38. Antoon & Big2 - Leuk 2.0
#39. Ofenbach & Ella Henderson - Hurricane 2.5

Bilal Wahib-Ibiza 5
FLEMMING-Amsterdam 4
Antoon & Big2-Leuk 6
Ofenbach & Ella Henderson-Hurricane 3

Even een maandje inhalen (heeft alles mooi kunnen beklijven):

Donnie feat. René Froger - Bon Gepakt 6,2
Ed Sheeran - Shivers 6,8
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold On 4,5
RONDÉ - Hard to Say Goodbye 6,5

Glass Animals - Heat Waves 5,5
Doja Cat - Woman 4,6
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk About 6,2

Coldplay X BTS - My Universe 7,0
Lil Nas X - THATS WHAT I WANT 6,6
Jason Derulo - Acapulco 6,0
Gabry Ponte x LUM!X x Prezioso - Thunder 5,3

CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene - Love Nwantiti (Ah Ah Ah) 4,2
Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg 5,7 (tekstueel? tja...)

Bilal Wahib - Ibiza 2,5
FLEMMING - Amsterdam 7,0
Antoon & Big2 - Leuk 3,5
Ofenbach & Ella Henderson - Hurricane 6,7

SBube schreef:

Måneskin - ZITTI E BUONI 9.0
John Mayer - Last Train Home 9.0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Fred again.. & The Blessed Madonna - Marea (We've Lost Dancing) 7,5
The Kid Laroi & Justin Bieber - Stay 7.5
Taylor Swift - willow 7,5
The Weeknd - Take my breath 7,5
Galantis, David Guetta & Little Mix - Heartbreak Anthem 7.5
Ed Sheeran - Shivers 7,5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We are the people 7.0
Coldplay - Higher Power 7,0
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Mimi Webb - Good without 7,0
Ed Sheeran - Bad Habits 7.0
Silk Sonic - Skate 7,0
Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me 7.0
BLØF - Horizon 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Billie Eilish - Your Power: 7,0
Maan - Niks Is Heilig 7,0
Rondé - Hard to say goodbye 7,0
Imagine Dragons - Wrecked 7.0
Leony - Faded Love: 7,0
OneRepublic - Run 6.5
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero: 6,5
Ava Max - Everytime I cry 6.5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
The Script - I Want It All 6,5
Imagine Dragons - Follow you 6,5
Dua Lipa - Love Again 6.5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 6.0
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 6.0
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Coldplay x BTS - My Universe 5.5
Dotan - There will be a way 5,0
Sjaak - Trompetisto 5.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5.0
Olivia Rodrigo - good 4 u 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
S10 - Adem Je In 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Måneskin - Beggin' 5.0
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart (PNAU remix) 5,0
Donnie ft. René Froger - Bon gepakt 5,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts 5.0
Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes 4,5
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold on 4,5
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Becky Hill & David Guetta - Remember 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
TIEKS - Sunshine 4,5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy - Early in the Morning 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan - You: 4,0
Davina Michelle - Sweet Water 4,0
Remme - The moment 4,0
Purple Disco Machine feat. Eyelar - Dopamine 4,0
Lil Nas X - That's what I want 4.0
Joel Corry x Jax Jones feat. Charli XCX & Saweetie - Out Out 3,5
Glass Animals - Heat waves 3,5
Doja Cat - Woman 3,5
Majestic & Boney M. - Rasputin 3,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed 3.5
Doja Catt - Kiss me more 3,2
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene - Love Nwantiti (Ah Ah Ah) 3.0
Lucas & Steve - No diggity 3,0
Imanbek - Dancing on dangerous: 3,0
Miss Montreal - Alles 3.0
Noizu - Summer 91 (looking back) 3.0
Anne-Marie & Niall Horan - Our Song 3.0
Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now 3,0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
Tiësto & Karol G - Don't Be Shy 2,5
Gabry Ponte x Lum!x x Prezioso - Thunder 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Shouse - Love tonight 2.0
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Sera - Only us 2,0
Shawn Menders & Tainy - Summer Of Love 2,0
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk about 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Jason Derulo - Acapulco 2.0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 1.0
Kungs - Never Going Home 1.0
VINAI feat. Vamero - Rise Up 1.0
Nathan Evans - Wellerman 1,0
Camila Cabello - Don't Go Yet 1.0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name) 1,0
Ronnie Flex & Emma Heesters - Alles wat ik mis 1,0
Suzan & Freek - Onderweg naar later 1.0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Enrique Iglesias feat. Farruko - ME PASE 1.0
Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby 1,0
$hirak ft. Ronnie Flex, Yssi SB & Lil Kleine - Uhuh 1,0
Farruko - Pepas 1,0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0
Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg 1.0
BTS - Butter 1.0

Nieuwe beoordelingen:
Bilal Wahib - Ibiza 1.0 (sorry, maar het moet weer, vreselijke muziek en blijkbaar ook een vreselijk mens)
Flemming - Amsterdam 2.0 (een Nederlandse Justin Bieber, ja, dat misten we nog … maar niet heus)
Antoon & Big2 - Leuk 5.0 (tja, zeker geen hoogvlieger, maar enigszins te doen in zijn soort)
Ofenbach & Ella Henderson - Hurricane 5.0 (ook zo’n niemendalletje, beetje achtergrondmuziek, het stoort niet, dat is echter ook zo ongeveer het enige positieve dat er te zeggen is)

Adele (met bepaald niet haar sterkste single) binnen op #1 , met dank aan onvoorwaardelijke airplay support en de grote radiostations die van Easy on Me klakkeloos schijf van de week maken. Wie heeft er ooit bedacht dat een grote artiest die een comeback maakt automatisch Alarmschijf, Topsong etc. moet worden?

Ach, ik vind het wel een leuk liedje. Stukken beter dan Hello of Someone Like You, om maar wat te noemen.

Gretz schreef:
Wie heeft er ooit bedacht dat een grote artiest die een comeback maakt automatisch Alarmschijf, Topsong etc. moet worden?

Hoe bedoel je? The Hoff is toch geen alarmschijf geworden?

Gretz schreef:
Adele (met bepaald niet haar sterkste single) binnen op #1 , met dank aan onvoorwaardelijke airplay support en de grote radiostations die van Easy on Me klakkeloos schijf van de week maken. Wie heeft er ooit bedacht dat een grote artiest die een comeback maakt automatisch Alarmschijf, Topsong etc. moet worden?

538 overigens niet. Die zijn voor Tiesto/ Lucas & Steve gegaan. Niet dat dat een beter alternatief is maar toch...

Bilal Wahib - Ibiza: 5.0
FLEMMING - Amsterdam: 4.5
Antoon & Big2 - Leuk: 5.5
Ofenbach & Ella Henderson - Hurricane: 6.0

Nieuwe update volgt misschien later in de middag anders morgen!

Kleine wijziging in de Top 10. SHOUSE en Silk Sonic wisselen een plekje om. De scores van afgelopen week zijn niet om over naar huis te schrijven. Een bottom 5 voor Bilal Wahib met een 3.27. FLEMMING een 4.3, Antoon & Big2 een 4.44. Ofenbach & Ella Henderson doen het nog het beste met een 4.56.

1 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.203125
2 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.152941176
3 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.115625
4 The Weeknd - Take My Breath 7.092857143
5 Silk Sonic - Skate 7.046428571
6 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.992307692
7 Dua Lipa - Love Again 6.88
8 SHOUSE - Love Tonight 6.871428571
9 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.842857143
10 The Kid LAROI & Justin Bieber - Stay 6.608333333

Eerder dit jaar bleek Olivia Rodrigo de eerste entry op #1 te zijn sinds Adele's 'Hello' in 2015. Het leek weer op een hele bijzondere prestatie. Helemaal in deze streaming tijd. Maar Adele laat zien hoe makkelijk het is. Met haar nieuwste, na 5 jaar afwezigheid, komt ze weer overtuigend binnen op #1. Natuurlijk mede danzkij de radio stations die het nummer al in 1 week tijd helemaal grijsgedraaid hebben, maar ook op streaming blijft Adele overduidelijk populair en staat het al de hele week bovenaan.

Easy on Me is een voorbode op haar vierde studioalbum 30, in navolging van 19, 21 en 25. Op dit album zal Adele wat dingen van een andere kant bekijken. Na 3 albums vol breakup songs vroeg ze zich ineens af: "maar na 3 albums de schuld aan mijn exen te hebben gegeven, ligt het probleem eigenlijk dan niet bij mij?". Een frisse kijk om jezelf even wat nieuwe motivatie voor het schrijven te geven. Maar de eerste single blijft nog wel vertrouwd Adele klinken. Wie weet wat het album gaat brengen want het lijkt me vast te staan dat we Adele vaker gaan terugzien de komende tijd.

#1. Adele - Easy on Me

Over populariteit gesproken. Suzan & Freek hebben er geen moeite mee om hit na hit te scoren. Elke single bereikt makkelijk al snel na release de Top 40, mede door de radiostations die er gelijk bovenop duiken wanneer het duo iets nieuws uitbrengt. Deze nieuwste single is het titelnummer van het gelijknamige tweede album van het duo: Dromen in Kleur. Hierop zijn ook de voorgaande hits De Overkant, Goud en Onderweg naar Later te vinden. Het is ze echter sinds Als het Avond Is echter niet meer gelukt een nieuwe #1 hit te scoren. De Overkant en Goud kwamen beide tot #2. Zit een #1 hit van het nieuwe album er nog wel in? We gaan het meemaken. Ze komen iig binnen op:

#31. Suzan & Freek - Dromen in Kleur

Hun samenwerking met Marshmello heeft hun hun grootste hit tot nog toe opgeleverd en staat nog steeds genoteerd op #27. Na 21 weken notering werd het echter tot écht wel tijd voor een opvolger en die is er in de vorm van 'Who's in Your Head'. Deze nieuwe single werd middenin hun zeer succesvolle Remember This tournee uitgebracht en laat, in tegenstelling tot de samenwerking, wat meer het bandgeluid horen waardoor broer Kevin, die niet veel met de zang doet, weer iets meer te doen heeft. Joe en Nick nemen zoals gewoonlijk weer de gedeelde vocalen voor hun rekening. Overigens doen hun singles het hier in Nederland het vaak veel beter dan in thuisland Amerika en Engeland. Daar is deze nieuwste nog niet eens in verschenen...

#37. Jonas Brothers - Who's in Your Head

Ik noemde hem vorige week in de bespreking van Hurricane nog één van de doorbraken van afgelopen jaar. Met Little Bit of Love en By Your Side was hij niet van de radio af te slaan. En dat is hij inmiddels ook niet met nieuwe single Don't Break the Heart. Op streaming overtuigt de nieuwe nog niet helemaal, mede daarom komt de single nog wat voorzichtig binnen op de hekkensluiter maar Tom zet iig zijn belofte als doorbraak voort. Het is de derde single van de Special Edition van zijn debuutalbum Evering Road, waar de single met Ella Henderson en de single met Calvin Harris singles #1 en #2 van zijn. Geproduceerd door productie trio TMS, die o.a. verantwoordelijk zijn voor de monsterhit Someone You Loved van Lewis Capaldi, komt hij binnen op:

#40. Tom Grennan - Don't Break the Heart

Adele: 6,5 (ouderwetse kwaliteitspop, al raakt het mij verder niet)
Suzan & Freek: 3,5 (steeds hetzelfde; alleen de clip was enigszins origineel, al zag ik weinig overeenkomst met de lyrics)
Jonas Brothers: 5 (ook ene oor in, andere uit)
Tom Grennan: 4,5 (er is eigenlijk alleen de stem, die is wel opmerkelijk, maar kan de song niet redden)

Eigenlijk valt vooral de schitterende clip van Adele op. Een van de meest filmische die ik in tijden zag.

Adele: 7,8 (zet een rijtje goede nummers onder elkaar en ook eentje van Adele erbij, dan zou ik die laatste er nooit uitpikken om als eerste te beluisteren. Maar toch, als je zo'n nummer dan weer hoort, dan zit het wel weer goed in elkaar. Zo ook Easy on Me)
Suzan & Freek: 6,0
Jonas Brothers: 6,1
Tom Grennan: 6,8

Adele - Easy on Me: 6
Op zich is het nummer wel in orde, maar het voelt ook een beetje als een herhalingsoefening. Hoop dat we beter werk van haar krijgen.

Suzan & Freek - Dromen in Kleur: 4,5
Zouteloos en veilig. Klinkt oké, maar that's it.

Jonas Brothers - Who's in Your Head:6
Opnieuw een veilige radiosingle, maar deze vind ik redelijk fijn om naar te luisteren. Gaat ook nergens echt vervelen.

Tom Grennan - Don't Break the Heart: 3,5
Dit is gewoon een minder uptempo kopie van Little Bit of Love met een andere tekst. Voor beide nummers heb ik maar twee woorden: niks aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:08 uur

geplaatst: vandaag om 10:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.