MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
Coldplay x BTS - My universe: 6,5 (veel commerciëler/gelikter kan het nauwelijks klinken, maar toch opmerkelijk goed te beluisteren)
Lil Nas X - That's what I want: 6 (zijn minste single tot nu toe, wat mij betreft)
Jason Derulo - Acapulco: 4 (erg cliché)
Gabry Ponte x LUM!X - Thunder: 5 (wel een aardig melodietje, maar de vrouwenvocalen klinken niet goed, en het wordt op den duur wat dreinerig door de herhaling)

Coldplay x BTS - My universe 6

Lil Nas X - That's what I want 6

Jason Derulo - Acapulco 4,8

Gabry Ponte x LUM!X - Thunder 2,5

catdog schreef:

Vooralsnog heeft ze samen met Snelle dé hit van het jaar op haar naam staan (en dé vraag van het jaar mbt dino's). Het was de tweede #1 hit van Maan maar solo heeft ze deze nog niet kunnen scoren. Met haar nieuwste single 'Niks Is Heilig' doet ze hier nu een nieuwe worp naar. Ook voor deze nieuwe single pakt ze uit met wat 80's synths. Nederlands populairste zangeres van het moment is de hoogste binnenkomer op:

#30. Maan - Niks Is Heilig

#33. Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby

#36. Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now
#40. Tiësto & Karol G - Don't Be Shy

Coldplay X BTS - My Universe: 2,5 (Damn wat is Coldplay toch afgegleden)
Lil Nas X - THATS WHAT I WANT: 6,0
Jason Derulo - Acapulco: 6,5
Gabry Ponte x LUM!X x Prezioso - Thunder: 6,0

Ava Max - Everytime I Cry: 6.5 --> 7.0
Becky Hill & David Guetta - Remember: 7.0 --> 8.0
Bilal Wahib & Ronnie Flex - 501: 5.5 --> 7.0
Davina Michelle - Nobody Is Perfect: 5.5 --> 4.5
Joel Corry x David Guetta, feat. RAYE - Bed: 7.0 --> 7.5
John Mayer - Last Train Home: 6.0 --> 7.5
Kungs - Never Going Home: 4.0 --> 5.0
Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name): 7.5 --> 8.5
The Kid LAROI - Without You: 5.5 --> 6.5
Tom Grennan - Little Bit of Love 4.5 --> 4.0

Wat aanpassingen van mijn kant.

Mooie opwaardering van Last Train Home

Poeha schreef:
Mooie opwaardering van Last Train Home

Heeft het heel lekker gedaan in de restjes zon die we deze zomer hebben gehad.

#24. Glass Animals - Heat Waves 5.5
#34. Doja Cat - Woman 6.5
#38. Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk About 7.0

#28. Coldplay X BTS - My Universe 5.5
#31. Lil Nas X - THATS WHAT I WANT 7.0
#38. Jason Derulo - Acapulco 5.5
#39. Gabry Ponte x LUM!X x Prezioso - Thunder 6.0

Eerst de top 40 nieuwkomers van vorige week.
SBube schreef:
ik vind dat er heel veel echt slechte muziek is en veel minder ultiem goede muziek, net zoals er maar heel weinig mensen zijn die de 100 meter onder de 10 seconden lopen en heel veel die wel 100 meter kunnen lopen, ik bekijk het dan ook als een driehoek met een brede basis en een smalle top.
Wow, dat betekent dat er maar 1 Nederlander en geen enkele vrouw ter wereld ultiem goede muziek heeft gemaakt.

Bij mij werkt het anders. Laat ik de stopwatch vandaag eens vervangen door een metronoom en de driehoek door een kwintencirkel. Waarbij we naast luisteren soms ook kijken wat er zoal vertoond wordt. Verder probeer ik de 100 meter mee te lopen door alle nummers mee te spelen op de piano. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van zogenaamde piano tutorials op youtube. Wat weten ze die er toch altijd snel op te zetten.

Heat waves - Glass animals
Niet zo makkelijk na te spelen als ik de snelheid van deze tutorial neem. Vette accoorden, ik speel ze liever dunner.
Interessant akkoordenverloop. ii - I - iii - V binnen B majeur. Dat is voor mij toch een beetje een 125 meter hordeloop vanwege die 5 kruizen en die progressie. Het begint met een Cis mineur en eindigt met een Fis majeur akkoord. Dat verwacht je niet direct, vaak zijn start en finish gelijk.
De tekst past goed daarbij over het verlies van iemand en je realiseren dat je uiteindelijk niemand bezit. Warmtetrillingen op het asfalt die luchtspiegelingen veroorzaken. Alles lijkt anders dan het is. Ook de keuze om TV's met dikke buizen te gebruiken is fraai, zo houdt je in coronatijd tenminste anderhalve meter afstand. Daarbij zit de productie ook goed in elkaar getuige deze leerzame video.
7,1

Woman - Doja Cat
De tutorial lijkt wederom makkelijker dan het is, vooral ritmisch is deze niet eenvoudig en erg verrassend en vooral dat laatste bepaalt mede de hoogte van mijn cijfer.
Prachtige toonsoort in C mineur. Qua onderwerp het tegenovergestelde van de glazige dieren hierboven. Over het veroveren van iemand en de hoop dat iemand je gaat bezitten. Maar door de sombere akkoorden lijkt de hoop hier wanhoop.
7,4

Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk About
Over seks praten en vervolgens realiseren dat je er niet over wil praten
Geschreven in es mineur. Tjonge, hoeveel zwarte toetsen zijn dit? Dit is voor mij een heel zeldzame toonsoort. Hoewel ik es mineur bij dansmuziek nog wel eens tegenkom ligt het spectrum hier breed en daardoor is die zeldzaam. En als je zeldzaam bent ben je ook eenzaam. Mag ik erover praten? Met wie dan? De mooie pulserende fis-toon geeft een radeloos gevoel.
7,1

De nieuwkomers van deze week.
Edgar18 schreef:
Ik geef ook best wel eens een onvoldoende, maar dan zijn dan vieren, soms drieën en in zeldzame gevallen een twee.
Edgar18 schreef:
Coldplay X BTS - My Universe: 2,5 (Damn wat is Coldplay toch afgegleden)
Dit is de minste van de serie. Het doet mij denken aan "you gave love a bad name" van Bon Jovi en dat vind ik toch nog sterker.
Onversierd is het goed na te spelen en met de versieringen erin klinkt het een stuk beter. Elton John ligt wel snel op de loer en dat vind ik meestal niet vervelend maar dit keer past het niet in mijn universum.
E majeur; 4 akkoorden, keurig weer thuis op E, het is allemaal erg risicoloos (en dat moet misschien ook wel met die silencers op de loer).
5,0

SBube schreef:
die Donnie-songs, daar zit toch iets van humor achter, wat het nog enigszins vermakelijk maakt
SBube schreef:
Alleen Lil Nas X scoort bij mij een 1, wel beide songs, maar dat is niet zo raar
Ik had bijna een uitgebreid relaas willen doen van "Industry baby" want daar zit toch iets van humor achter. Maar laat ik vandaag zijn nieuwe pakken.
Lil Nas X - THATS WHAT I WANT
Daar zit minder humor in alhoewel sommige woordspelingen (zoals That's what I fuckin' want) mij toch wel laten grijnsen. Het nummer gaat over de discrepantie tussen wil en verwachting en dat komt ook weer mooi in de muziek tot uiting. De toonsoort is somber (Cis mineur) en eindigt ook in mineur maar we eindigen met wat we niet direct verwachten: g mineur. De pianomuziek is lekker makkelijk speelbaar, zo wil ik ze wel.
6,8

Jason Derulo - Acapulco
ranboy schreef:
erg cliché
Ik ben zeer benieuwd in welke tijd ranboy de 100 meter loopt?
De piano tutorial was het makkelijkst van allemaal maar hij gaf mij daardoor ook het meeste plezier. Alsof ik de 100 meter met de wind in de rug liep. De tutorial geeft een G majeur aan maar dat komt waarschijnlijk omdat die boot ontploft. Het is geschreven in Es majeur met een verrassende akkoordenverloop van IV I vii vi. Maar die vii (d verminderd) is in werkelijkheid een D majeur. Die dissonant is afwijkend en daardoor een beetje gek. En de tekst past daar volledig bij. "You just a little loco, like the boats in Acapulco".
Wat zouden ze daarmee bedoelen? Als ik google op "boats in Acapulco" dan zie ik luxe vissersboten. Vreemd, waarom zoveel luxe?
Waarschijnlijk omdat ze er eerder op vrouwen dan op vissen vissen. Het doel is cliché, dat wel, heerlijk cliché.
7,5

catdog schreef:
Gabry Ponte. Bij de naam zal geen belletje gaan rinkelen maar toch is hij (een deel van) het brein achter één van de meest iconische dance-hitjes van de laatste 22 jaar.
SBube schreef:
te simplistisch
Gabry Ponte x LUM!X x Prezioso - Thunder
De leerzame uitleg van catdog (er ging anders geen belletje rinkelen) leert mij dat het iconische dance-hitje het nummer was dat op nummer 1 stond tijdens de geboorte van onze oudste zoon. Hij is inmiddels 22 jaar en wat heeft / had hij mooie blauwe ogen!
Ik kreeg de niet eenvoudige tutorial niet simplistischer. Een knappe melodie in des majeur met mooie gebroken akkoorden en 12 achtste maat. Mooie schakeringen en versnellingen. En wat een snelheid, 200 bpi. Dit kon ik echt niet bijbenen. Dit was de moeilijkste van allemaal. Daarbij een heerlijk drink- en dansnummer: Down the river, we're drunk, and all of our thumbs went up in the air.
7,4

Thumps up voor vrijwel alle nieuwkomers van de afgelopen twee weken.

Coldplay X BTS - My Universe: 4,9 (ik dacht dat ik niet meer door Coldplay teleurgesteld kon worden, maar het lukt ze toch weer)
Lil Nas X - THATS WHAT I WANT: 7
Jason Derulo - Acapulco: 5,2
Gabry Ponte x LUM!X x Prezioso - Thunder: 5 (klinkt als een Oost-Europese songfestivalinzending die ergens in de middenmoot eindigt)

Wat zijn het trouwens korte nummers (behalve die van Coldplay die sowieso veel te lang duurt)

Bij nader horen valt Coldplay toch wel mee, ik verhoog naar een 6

Daar heb je vast een nachtje over geslapen.

Poeha schreef:
Daar heb je vast een nachtje over geslapen.

nee, ik heb hem de hele nacht gedraaid, dus niet aan slapen toegekomen

Coldplay x BTS - My Universe: 6.0
Lil Nas X - THAT’S WHAT I WANT: 6.5
Jason Derulo - Acapulco: 5.0
Gabry Ponte x LUM!X x Prezioso - Thunder: 3.0

Geen goede week voor Silk Sonic. Ze kunnen één van onze users niet echt bekoren en de verlate scores doen de resultaten flink duikelen. Dat betekent dat we weer een nieuwe #1 hebben. En kijk eens aan: het is er één die we dit jaar nog niet eerder bovenaan hebben gezien!

1 Olivia Rodrigo - good 4 u 7.06875
2 Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 7.056666667
3 Måneskin - ZITTI E BUONI 7.016666667
4 The Weeknd - Take My Breath 6.984615385
5 Silk Sonic - Skate 6.896153846
6 Dua Lipa - Love Again 6.835714286
7 Lil Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) 6.825
8 Silk Sonic - Leave the Door Open 6.792307692
9 SHOUSE - Love Tonight 6.516666667
10 Billie Eilish - Your Power 6.407692308

Lil Nas X komt met zijn nieuwste nét tekort voor een Top 10 positie. Met een 6.39 staat hij met THAT'S WHAT I WANT op de #11e positie. Coldplay en BTS scoorden ook helemaal niet zo slecht als ik vooraf had verwacht. Sterker nog; ze hebben net aan een voldoende binnen met een 5.55. Derulo zit daar een volledig punt onder (4.55) en Gabry Ponte mag ook lekker Blue zijn (4.36).

Grappig ook om te melden dat we momenteel 31 tracks hebben die een 6.0 precies of hoger hebben gescoord. Met nog 11 weken te gaan doen we het daarmee al flink beter dan 2020 die maar 27 tracks had die hoger dan een 6.0 scoorden.

Week 41:

Uit Nigeria komt de 26-jarige CKay. Die bracht in 2019 zijn 2e EP CKay the First uit. Hierop was de single Love Nwantiti te vinden. Deze bleek een flink succes in meerdere Afrikaanse landen dankzij een remix met artiesten Joeboy, tevens uit Nigeria, en Kuami Eugene, afkomstig uit Ghana. Ditmaal getiteld Love Nwantiti (Ah Ah Ah) begon de track, mede dankzij het grote Afrikaanse succes ook langzaamaan tractie te krijgen in Europa. Dit leverde nog een Franse remix en een Duitse remix op met wat artiesten uit die landen. Uiteindelijk moet de gehele wereld nu aan de track geloven. Inmiddels met nog meer remixen waaronder een Noord-Afrikaanse die het bij onze Oosterburen erg goed doet. In Amerika staat de track inmiddels al op #50 en in Nederland is hij deze week de hoogste binnenkomer, met meerdere versies van de song die het goed doen in Spotify. Laten we hier in Nederland uitgaan van de eerste officiele remix die ook de videoclip heeft.

#17. CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene - Love Nwantiti (Ah Ah Ah)

Vorige week kwam dan uiteindelijk het 8e studioalbum van Racoon uit. In navolging van hun voorgaande singles de laatste twee jaar is dit hun eerste Nederlandstalige album. Met gelijk een daverend succes want gisteren bleek dat het album meteen met stip op #1 is binnengekomen in de Album Top 100 en mochten de heren al snel hun Gouden plaat ontvangen voor het album. Het album Spijt Is Iets voor Later is volgens leadzanger Bart een ‘zeer autobiografisch’ album over familiebanden, mannelijkheid, ouderdom en tevreden zijn met wat je hebt. Enkele weken voor de release van het album kwam al de nieuwe single uit, maar dankzij de release van het album krijgt de single deze deze week nog een extra boost, wat nu de 17e Top 40 hit voor de band oplevert.

#36. Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg

Boetiek9999
CKay - Love Nwantiti (Ah Ah Ah): 3
Racoon - Geef je hart niet zomaar weg: 4

SBube schreef:

Måneskin - ZITTI E BUONI 9.0
John Mayer - Last Train Home 9.0
Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized 8,0
Bruno Mars, Anderson .Paak, Silk Sonic - Leave the Door Open 8,0
Fred again.. & The Blessed Madonna - Marea (We've Lost Dancing) 7,5
The Kid Laroi & Justin Bieber - Stay 7.5
Taylor Swift - willow 7,5
The Weeknd - Take my breath 7,5
Galantis, David Guetta & Little Mix - Heartbreak Anthem 7.5
Ed Sheeran - Shivers 7,5
Martin Garrix feat. Bono & The Edge - We are the people 7.0
Coldplay - Higher Power 7,0
Shane Codd - Get Out My Head 7,0
ATB, Topic, A7S - Your Love (9PM) 7,0
Mimi Webb - Good without 7,0
Ed Sheeran - Bad Habits 7.0
Silk Sonic - Skate 7,0
Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me 7.0
BLØF - Horizon 7,0
Hans Teeuwen feat. Bjørgen - Lockdown Lul: 7.0
JC Stewart - Break My Heart 7,0
Bebe Rexha - Sacrifice 7,0
Billie Eilish - Your Power: 7,0
Maan - Niks Is Heilig 7,0
Rondé - Hard to say goodbye 7,0
Imagine Dragons - Wrecked 7.0
Leony - Faded Love: 7,0
OneRepublic - Run 6.5
Sia & David Guetta - Floating Through Space 6,5
The Kid LAROI - WITHOUT YOU 6,5
Afrojack & David Guetta - Hero: 6,5
Ava Max - Everytime I cry 6.5
Ed Sheeran - Afterglow 6,5
Faouzia & John Legend - Minefields 6,5
The Script - I Want It All 6,5
Imagine Dragons - Follow you 6,5
Dua Lipa - Love Again 6.5
Martin Garrix feat. Tove Lo - Pressure 6,0
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine: 6.0
Miley Cyrus - Angels like you 6,0
Tom Grennan - Little bit of love 6.0
Alesso & Armin van Buuren - Leave a Little Love: 6.0
Krezip - You Are Not Alone 5,5
Coldplay x BTS - My Universe 5.5
Dotan - There will be a way 5,0
Sjaak - Trompetisto 5.0
Jeangu Macrooy - Birth of a New Age 5.0
Olivia Rodrigo - good 4 u 5,0
Joel Corry x RAYE x David Guetta - BED 5.0
S10 - Adem Je In 5.0
Snelle & Maan - Blijven Slapen 5.0
Sheppard - Learning to fly 5,0
Måneskin - Beggin' 5.0
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart (PNAU remix) 5,0
Donnie ft. René Froger - Bon gepakt 5,0
Donnie & Frans Duijts - Frans Duijts 5.0
Lucas & Steve x Tungevaag - Paper Planes 4,5
Armin van Buuren & Davina Michelle - Hold on 4,5
Tungevaag, Sick Individuals & MARF - Miss You: 4.5
Becky Hill & David Guetta - Remember 4.5
Lost Frequencies - Rise 4,5
TIEKS - Sunshine 4,5
Kris Kross Amsterdam feat. Conor Maynard & Shaggy - Early in the Morning 4,5
Sara Kays - Remember That Night? 4,0
Ofenbach feat. Lagique - Wasted Love 4,0
Regard feat. Tate McRae & Troye Sivan - You: 4,0
Davina Michelle - Sweet Water 4,0
Remme - The moment 4,0
Purple Disco Machine feat. Eyelar - Dopamine 4,0
Lil Nas X - That's what I want 4.0
Joel Corry x Jax Jones feat. Charli XCX & Saweetie - Out Out 3,5
Glass Animals - Heat waves 3,5
Doja Cat - Woman 3,5
Majestic & Boney M. - Rasputin 3,5
Jaap Reesema - Alles Komt Goed 3.5
Doja Catt - Kiss me more 3,2
Paul de Munnik etc. - Als ik je weer zie 3,0
Suzan & Freek - Goud 3,0
Lucas & Steve - I Want It All 3,0
Olivia Rodrigo - Drivers License 3,0
Lucas & Steve - No diggity 3,0
Imanbek - Dancing on dangerous: 3,0
Miss Montreal - Alles 3.0
Noizu - Summer 91 (looking back) 3.0
Anne-Marie & Niall Horan - Our Song 3.0
Lost Frequencies feat. Calum Scott - Where Are You Now 3,0
Justin Bieber - Peaches: 3,0
Justin Bieber - Hold On 3,0
Metejoor feat. Babet - 1 op een Miljoen 2,7
Black Eyed Peas feat. Shakira - GIRL LIKE ME 2.5
Tiësto & Karol G - Don't Be Shy 2,5
Gabry Ponte x Lum!x x Prezioso - Thunder 2.5
3JS - Vreemde leegte 2,3
Marco Borsato - Een moment: 2,2
Shouse - Love tonight 2.0
Jason Derulo feat. Adam Levine - Lifestyle 2,0
Sera - Only us 2,0
Shawn Menders & Tainy - Summer Of Love 2,0
Rain Radio & DJ Craig Gorman - Talk about 2,0
Rolf Sanchez - Ven Ven 2,0
Jason Derulo - Acapulco 2.0
Davina Michelle - Nobody is perfect 1,5
Mart Hoogkamer - Ik ga zwemmen 1.0
Kungs - Never Going Home 1.0
VINAI feat. Vamero - Rise Up 1.0
Nathan Evans - Wellerman 1,0
Camila Cabello - Don't Go Yet 1.0
HVME - GOOSEBUMPS 1,0
Justin Bieber - Anyone 1,0
Masked Wolf - Astronaut in the ocean: 1,0
Lil Nas X - MONTERO (call my by your name) 1,0
Ronnie Flex & Emma Heesters - Alles wat ik mis 1,0
Suzan & Freek - Onderweg naar later 1.0
Chef'Special - Afraid of the dark: 1,0
Bilal Wahib feat. Ronnie Flex - 501 1,0
Enrique Iglesias feat. Farruko - ME PASE 1.0
Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby 1,0
$hirak ft. Ronnie Flex, Yssi SB & Lil Kleine - Uhuh 1,0
Farruko - Pepas 1,0
Racoon - Hee joh Jip: 1,0
BTS - Butter 1.0

Nieuwe beoordelingen:
Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg 1.0 (Tja, ik ontkom er toch weer niet aan, ik vind Racoon sinds ze Nederlandstalig gegaan zijn, werkelijk verschrikkelijk, en dit is misschien wel de meest tenenkrommende tekst, die ze tot dusver uitbrachten)
CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene / ElGrandeToto- Love Nwantiti (Ah Ah Ah) (remix / North African remix) 3.0 (ik denk dat dit nummer profiteert van de vergelijking met Racoon, zelfs 2 verschillende versies beluistert, maar dat kan me dus ook absoluut niet bekoren)

Racoon - Geef Je Hart Niet Zomaar Weg: 2,5 (inderdaad wel het slechtste wat ik van Racoon gehoord heb)
CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene / ElGrandeToto- Love Nwantiti (Ah Ah Ah) (remix / North African remix): 3,5 (ik hoopte dat deze hype een aardig plaatje zou zijn, maar helaas, een hoop autotune-gemompel)

CKay feat. Joeboy & Kuami Eugene - 3.0
Racoon - 6.0

De platen van dit jaar gaan nu toch wel "landen" op het cijfer wat het beste bij ze past voor mij.
Met kanttekening dat ik op het werk 5x per week wordt blootgesteld aan Q, dus ook dingen die ik in beginsel wel leuk vond worden daardoor erg vervelend. Dit weekend een zootje nog eens goed beluisterd wat weer leidt tot aanpassingen voor catdog

Van hoog naar laag:

The Kid Laroi/Justin Bieber-Stay van 6,3 naar 7,2
Pop zoals het hoort, aanstekelijk en niks aan de hand achtig en hier probeert Bieber tenminste niet een Rnb Boy te zijn

Black Eyed Peas ft.Shakira-Girl like me van 6,5 naar 7
Volgens mij was ik 1 van de weinigen die dit een heel leuk nummer vind.

HVME-Goosebumps van 6,3 naar 6,8

Suzan & Freek-Goud van 6 naar 6,7

Ava Max-My head & my heart van 4 naar 4,5

John Mayer-Last train home van 3,5 naar 4,2

Justin Bieber-Anyone van 3 naar 4

Sheppard-Learning to fly van 4 naar 3

Tungevaag, Sick Individuals & Marf-Miss you van 3 naar 2
Met zn drieen kunnen ze nog niks fatsoenlijks en dit klinkt precies zoals al die zielloze Lucas & Steve Actionshop dance

Boetiek9999

Klopt dus dat er niets over Good 4U heen komt blijkbaar en er is nog een kans dat ze het zelf doet, want Brutal schijnt uitgebracht te zijn

Vind je dat niet te lastig / tijdrovend, catdog, al die aanpassingen? Indien niet, heb ik er ook nog wat in petto. Maar als dit lastig is, mag je het evengoed zo laten hoor. Bijna allemaal dingen die ik nu (nog) beter kan waarderen.

Coldplay X BTS - My Universe - 9
Lil Nas X - THATS WHAT I WANT - 9.5
Imagine Dragons - Wrecked - 7.5
Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby - 8.5
Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) - 9.5
The Kid LAROI & Justin Bieber - Stay - 8.0
Silk Sonic - Leave the Door Open - 9.5
Silk Sonic - Skate - 8.0
Shawn Mendes & Tainy - Summer of Love - 8.0
SHOUSE - Love Tonight - 8.0
Regard, Troye Sivan, Tate McRae - You - 8.5
Måneskin - ZITTI E BUONI - 9.0

Dat is nog eens positief esteban ! Daar kan ik (en menig ander) nog wat van leren.

Boetiek9999
pureshores schreef:
Boetiek9999

Klopt dus dat er niets over Good 4U heen komt blijkbaar en er is nog een kans dat ze het zelf doet, want Brutal schijnt uitgebracht te zijn
Olivia Rodrigo haar voorgaande singles vond ik allen hartstikke leuk, maar de rest hervalt voor mij te veel in herhaling qua zetten.

Om nog even op je voorgaande reactie in te gaan, ben ik het betreft L & S roerend met je eens, staan een beetje symboliek aan de hedendaagse luchtbellenmuziek.

pureshores schreef:
Boetiek9999

Denk niet dat Brutal veel gaat doen. Video is al een tijdje uit en de radio heeft er niet op gereageerd. Ook wel een moeilijk nummer zo tussen alle meezing pop op Q/ 538.

Traitor staat momenteel in de Tip. Wellicht als die een video krijgt dat die nog een boost krijgt. Maar die tapt dan wat meer uit het vaatje Drivers License.

esteban schreef:
Vind je dat niet te lastig / tijdrovend, catdog, al die aanpassingen? Indien niet, heb ik er ook nog wat in petto. Maar als dit lastig is, mag je het evengoed zo laten hoor. Bijna allemaal dingen die ik nu (nog) beter kan waarderen.

Coldplay X BTS - My Universe - 9
Lil Nas X - THATS WHAT I WANT - 9.5
Imagine Dragons - Wrecked - 7.5
Lil Nas X feat. Jack Harlow - Industry Baby - 8.5
Lil' Nas X - MONTERO (Call Me by Your Name) - 9.5
The Kid LAROI & Justin Bieber - Stay - 8.0
Silk Sonic - Leave the Door Open - 9.5
Silk Sonic - Skate - 8.0
Shawn Mendes & Tainy - Summer of Love - 8.0
SHOUSE - Love Tonight - 8.0
Regard, Troye Sivan, Tate McRae - You - 8.5
Måneskin - ZITTI E BUONI - 9.0

Kleine moeite! Is makkelijk in het Excel bij te houden. Juich het alleen maar toe. Houd de variatie er leuk in. Ben benieuwd naar onze uiteindelijke Top 10 eind van het jaar.

En van deze scores word ik ook wel vrolijk. Lijken wat lekkere hits voor je bij te zitten.

Fijn zo. Bedankt!

Welja, ik ben doorgaans wat strenger voor wat in de TOP 40 langs komt, omdat ik zoveel platen als ... euh ... *denkt na over de woorden* ... laten we zeggen dat ik ze liever niet tig keer per dag hoor. Aangezien ik sowieso eerder naar StuBru ofzo luister. Maar dat maakt ook dat ik strenger ben voor de toppers in de commerciële toplijst. En dat is soms onterecht. Vandaar dat ik wat dingen wou verhogen.

catdog schreef:
(quote)

Denk niet dat Brutal veel gaat doen. Video is al een tijdje uit en de radio heeft er niet op gereageerd. Ook wel een moeilijk nummer zo tussen alle meezing pop op Q/ 538.

Traitor staat momenteel in de Tip. Wellicht als die een video krijgt dat die nog een boost krijgt. Maar die tapt dan wat meer uit het vaatje Drivers License.

Ik kan het niet echt volgen bij haar, Traitor zag ik al vlak na Good 4U in sommige charts en Jealousy circuleert ook.
Maar zelf vind ik Brutal de betere.....

Gast
geplaatst: vandaag om 01:46 uur

geplaatst: vandaag om 01:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.