menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in de Top 40-meter

zoeken in:
geplaatst:
Even een aantal weken inhalen hoor.

Week 11:

S10 - De Diepte - Ik heb dit voor het eerst gehoord tijdens het ESF zelf en vond het best wel geslaagd. Sindsdien heb ik het nummer niet vaker gehoord dus mijn waardering is niet veranderd.
7.8

Donnie & Mart Hoogkamer - Bieber van de Kroeg - Ah dit kan ik eigenlijk best aardig hebben. Had erger verwacht.
6

Camila Cabello feat. Ed Sheeran - Bam Bam - Ik luister dit op een beter moment in het jaar dan toen het uitkwam. Kan het daardoor goed hebben, maar Ed Kroket is wel echt in rap tempo ver over mijn irritatiegrens gegaan, terwijl ik zijn vroege werk op momenten best goed vond.
6.5

Kygo feat. DNCE - Dancing Feet - Heb ik dit nou gehoord of lijkt het op wat anders? Verder eigenlijk niet heel erg vervelend, ook met die blazers.
6.3

Week 12:

Suzan & Freek - Honderd Keer - Eén keer knullig is leuk, 2x is mwah, na 3x begint het irritant te worden. Tijd om wat minder knullig te worden zou ik zeggen.
4

Imagine Dragons - Bones - Ik heb een hekel aan Imagine Dragons. De totaal ongevaarlijke muziek met pretenties van hier tot Tokyo, de opgeblazen productie en teksten die me altijd het gevoel geven van een puber (de hele wereld is tegen me maar ik red me wel), ik trek het echt niet. Nou is dit voor hun doen nog niet zo heel slecht, maar vrienden zullen we niet zo snel worden.
5

Jaap Reesema - Mijn Kleine Presidentje - Hetzelfde als S&F, knullig lijkt wel een toverwoord in Nederpop op het moment. Deze vind ik wel iets beter, maar ik krijg wel kromme tenen van de tekst. Half punt aftrek ook voor de woo-oo-ooh
4.5

Week 13:

Willy William - Trompeta - Ook dit luister ik weer op een beter moment. Leunt wel erg op de sample, maar deze is een stuk beter dan de gemiddelde latintroep die de hitlijsten bevolkt.
6.3

Sorana & David Guetta - redruM - "I call 911", ik heb het nog even opgezocht, maar zowel in Frankrijk en Roemenië wordt 112 gebruikt (blijkbaar zijn Nederland en Zwitserland de enige Europese landen waar zowel 112 als 911 werken). Waar slaat dat dan op?
Dat ik me daar druk om maak zegt verder alles, het nummer gaat langs me heen.
5.3

Becky Hill & Galantis - Run - Betere zangeres dan gemiddeld in het genre. Dat was het dan ook weer, dit gaat verder ook weer langs me heen en de zang is lelijk gemixt.
5

Week 14:

Antoon - Hotelschool - Wat een verschrikkelijke zang en uitspraak. Dit trek ik echt heel slecht. Ook dit is weer lekker knullig.
3

Thomas Acda, Rolf Sanchez & Kraantje Pappie - Missen Zou - Ik ben geen fan van Acda & de Munnik, maar in vergelijking met de huidige Nederpop is het het volgende Wereldwonder. Betekent ook weer niet dat ik dit heel erg goed vind, maar luisterbaar is het wel.
6.3

Kris Kross Amsterdam, Donnie & Tino Martin - Vanavond (Uit M'n Bol) - Blijkbaar is dit een Hazescover ofzo? Ik heb geen idee, want ik trek Hazes echt al heel slecht. Dit is minder smartlap, niet per se minder slecht.
3

Week 14:

Harry Styles - As It Was - Deze man maakt steeds leukere liedjes. Deze ook weer.
7.4

5 Seconds of Summer - Complete Mess - Ook al leuk. Beetje opgeblazen productie, maar dat mag de pret niet drukken.
7.3

Joel Corry x David Guetta x Bryson Tiller - What Would You Do? - Dit afzetten i.v.m. verschrikkelijk saai.
3.5

Shawn Mendes - When You're Gone - Ach, best aardig voor Mendes zijn doen.
6.5

geplaatst:
Sam Ryder - SPACE MAN: 6,5

Di-Rect - Through the Looking Glass: 8,8
(dat ze het maar lang vol mogen blijven houden om zo nu en dan eens zo'n parel voort te brengen)

Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home: 4,7

Harry Styles - Late Night Talking: 5,5
(zijn liedjes worden juist weer minder)

Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion: 5,5 (jammer dat je je hiervoor leent, Dua)

============================

Antoon - Olivia: 3,0 (met deze zitten we waarschijnlijk wel meer op een golflengte, pureshores)

Kate Bush - Running Up That Hill [RE-ENTRY]: no vote

La Fuente - I Want You: 7,0

OneRepublic - I Ain't Worried: 6,3

geplaatst:
Sam Ryder - Spaceman: 3
Di-Rect - Through the Looking Glass: 5,5
Swedish House Mafia- Heaven Takes You Home:4
Harry Styles - Late Night Talking:3,5
Calvin Harris - Potion: 1,5

Antoon - Olivia: 2
Kate Bush - Running Up That Hill: 5,5
La Fuente - I Want You: 6,5
OneRepublic - I Ain’t Worried: 5

+ Ava Max - Maybe Youre the Problem: 4 naar 7

geplaatst:
Zoals verwacht zou Kate Bush eigenlijk momenteel de eerste plaats van onze Top 10 bezetten. Laten we haar achterwege blijft Stromae op #1 maar met flinke bedreiging. En niet van Harry Styles, die duikelt met Late Night Talking van #3 zelfs bijna uit de Top 10! Maar nee, van onze Hagenezen! Wie had dat gedacht? S10 klimt terug uit de diepte en springt van #9 naar #6.

Antoon scoort weer eens dramatisch hier met een 3.2, de laagste op Kris Kross Amsterdam na. La Fuente heeft een 5.3 en OneRepublic een 5.16. Niet slecht, maar ook lang geen topscore.

1 Stromae - L'enfer 7.073529412
2 Di-Rect - Through the Looking Glass 6.98125
3 Harry Styles - As It Was 6.942857143
4 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
5 Lizzo - About Damn Time 6.4875
6 S10 - De Diepte 6.482142857
7 Måneskin - Supermodel 6.4625
8 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
9 5 Seconds of Summer - Complete Mess 6.328571429
10 Harry Styles - Late Night Talking 6.2875

Kees Postma, Dylan van der Feen en Jelte Jan van der Zee. Het zijn drie vrienden uit Oudebildtzijl die eind vorig jaar al viral gingen met hun song Ik Ben Kachel als OBZ. De heren namen het nummer op als grapje bedoeld voor familie en vrienden maar kwam al snel in de Viral 50 van Spotify terecht. Ten slotte zorgde een spin op 538 ervoor dat de track door het dak ging met o.a. flink wat TikToks van het nummer. Echter bleef het nummer in de Tipparade steken. Tot enkele weken geleden en Qmusic het nummer uitriep tot 'Foute Anthem van 2022'. En ja, toen begon de track een tweede leven te leiden en nu wordt het alsnog een hit voor de Friese heren!

#36. OBZ - Ik Ben Kachel

Met zijn vorige single Where Are You Now, samen met Calum Scott, scoorde de Belgische Felix de Laet, oftewel Lost Frequencies, in de UK zijn eerste hit sinds Reality uit 2015 en ook zijn 2e top 3 hit na de #1 hit met doorbraaksingle Are You with Me. Zou dat komen door een samenwerking met de eveneens Britse Calum Scott? Wellicht, een eerdere samenwerking met James Blunt, Melody, dat in Nederland wel een hit werd, deed daar niets. Toch het zekere voor het onzekere nemen en een nieuwe garanderen en dat doet hij door ditmaal samen te werken met James Arthur. Die missen we al sinds 2018 in de Top 40 toen hij met Anne-Marie een grote hit wist te scoren met Rewrite the Stars. Of die nieuwe hit in de UK erin zit is nog even afwachten. In Nederland kan het niet misgaan en is het inmiddels de 10e hit voor Lost Frequencies!

#37. Lost Frequencies & James Arthur - Questions

Alesso wist na jaren Katy Perry weer aan een hit te helpen en miste eerder dit jaar nét de Top 10 met hun samenwerking When I'm Gone. Tijd om een andere popster na jaren weer aan een hit te helpen moet Alesso gedacht hebben en dit keer doet hij het met zijn landgenootje Zara Larsson. Zara brak als grote belofte door in 2015 met Lush Life en wist in 3 jaar tijd maar liefst 7 hits te scoren! Een gevestigde naam dan, zou je zeggen! Maar toch ligt haar laatste hit, de top 3 hit Symphony, alweer 5 jaar achter ons! 7 keer bleef ze in de Tipparade steken en het leek even over met het hitsucces voor Zara. Ook in het buitenland wist ze geen potten meer te breken. Tot nu! Nu is ze terug, samen met Alesso, op Words!

#39. Alesso feat. Zara Larsson - Words

geplaatst:
OBZ - Ik Ben Kachel 1.0
(Triest, alleen vergelijkbaar met ‘Ik ga zwemmen’ misschien, maar daar zat nog een melodietje in, net als je dacht dat het niet erger kon)

Lost Frequencies & James Arthur - Questions 3.0
(tja, dat je een redelijke goede stem verkwanselt met dit soort niemendalletjes)

Alesso & Zara Larsson - Words 2.5
(Ik heb het zelf gelukkig gemist (bij een ander podium), maar volgens de aanwezigen was Zara Larsson toch wel het dieptepunt, van wat je aanschouwen kom op de hoofdweide van Pinkpop (en dat zijn de 2 grootste podia tegenwoordig), dit lied leidt niet tot andere conclusies)

geplaatst:
Lost Frequencies & James Arthur - Questions: 2,5
Alesso & Zara Larsson - Words: 1 (Hier zit werkelijk niks in)

geplaatst:
Hier wat wijzigingen voor catdog:

Flemming - Zij Wil Mij: 2 naar 3,5
Alesso & Katy Perry - When I'm Gone: 4,5 naar 3,5
Lauren Spencer-Smith - Fingers Crossed: 4,5 naar 5,5
Tate McRae - She's All I Wanna Be: 4 naar 6,5
Antoon - Hallo: 3 naar 6
S10 - De Diepte: 5,5 naar 6,5
Sorana & David Guetta - redruM: 6,5 naar 4,5
Imanbek & Byor - Belly Dancer: 6 naar 5

geplaatst:
RONDÉ - Love Myself - Ik kan me herinneren dat dit een jaar of 7 geleden al flink een hype was bij 3FM en dan ook altijd bij Serious Request kwam optreden. Probleem: de zangeres kon echt niet live zingen, dus toen heb ik een hekel aan ze gekregen, omdat het verder ook zo veilig is. Ondertussen zijn ze flink doorgebroken, zijn ze nog steeds even veilig, maar heeft ze wel beter leren zingen. 4.5

James Hype & Miggy Dela Rosa - Ferrari - Ik hoor liever een echte Ferrari (in de F1). 4

Krezip & Danny Vera - Make It a Memory - Roller Coaster vond ik aardig, Krezip vind ik vreselijk. Dit vind ik dan wel een mooi liedje eigenlijk, Govaert zit dit keer ook niet zwaar in mijn irritatiezone. 7.3

David Guetta feat. Becky Hill & Ella Henderson - Crazy What Love Can Do - Vorige nummer gaf ik nog aan dat Hill een betere zangeres was dan gemiddeld, hier irriteert ze flink. Henderson is dan weer zo anoniem als je zou verwachten, wat verder ook voor het nummer geldt. Blijft wel hangen denk ik als je dit vaker zou horen. 3.5

Imanbek & Byor - Belly Dancer - Heel irritant en eentonig. Duurt ongeveer 2 min te lang. 3

Tom Grennan - Remind Me - Ach, het is best gezellig, maar ook weer zo anoniem. Weinig enerverend geproduceerd ook. Ook hier een half punt aftrek voor woo-oo-ooh. 4.5

Week 18:

The Kid LAROI - Thousand Miles - Best een aardig liedje. Bijzondere stem ook, maar klinkt wel een beetje bedacht. 6

Armin van Buuren & Billen Ted, feat. JC Stewart - Come Around Again - Voor lopende-band muziek best aardig. Geen eigen identiteit verder, dus niet nog een keer doen. 5.5

George Ezra - Green Green Grass - Deze jongen leidt aan het Ed Sheeransyndroom: hij heeft overduidelijk talent, maar doet er zo verdomd weinig mee. Nou heeft Sheeran aan het begin wel een stuk meer aardige liedjes gemaakt, dat kan Ezra weer niet zeggen. Echt slecht is het ook weer niet, maar kom op, gooi die schroom er eens vanaf. 6.3

FLEMMING - Automatisch - Best vlot. Jammer dat er zo'n matige zanger bij zit. Ik had het al genoemd: knullig. Als er niet snel iets verandert verklaar ik de Nederpop failliet. 4

Ava Max - Maybe You're the Problem - Powerpop anno 2022. Een jaar of 15 geleden was de powerpop leuker (The Veronica's bijv.) 5

Sigourney K feat. Ronnie Flex - 100 SMSjes - Nederhop is ook al failliet blijkbaar, als het tegenwoordig moet komen van matige covers. Wat zijn SMSjes trouwens? 3

Benson Boone - In the Stars - Oh God, hebben we een nieuwe kwijler gevonden? Daar zat ik nou echt niet op te wachten. Met een andere zanger had ik dit misschien nog wel aardig gevonden, maar dit kan echt niet. 3.5

Lizzo - About Damn Time - Eindelijk weer een leuk nummer. Niet heel fantastisch overigens, maar genietbaar. 6.8

Måneskin - Supermodel - Dat ESF-nummer vond ik best aardig, de rest heb ik niet gehoord (maar ik zit ook niet te wachten op nog een Beggin' cover). Wat ik hiervan hoorde op het ESF vond ik matig, maar de studioversie zit eigenlijk wel goed in elkaar. 7.1

Zoë Tauran feat. Bilal Wahib - Solo - Beetje irritante zang, met dat gerek van elke 0-klank. Verder eigenlijk niet heel slecht, Nederhop staat er toch beter voor dan Nederpop . 5.5

Lady Gaga - Hold my Hand - Wel heel erg dramatisch, ik heb toch liever de Gaga van haar eerste album, dit doet me weinig. 5

Kalush Orchestra - Stefania - Dat dit het ESF ging winnen was natuurlijk direct duidelijk. Het nummer zelf vind ik wel aardig, maar zoals vaak aangehaald was Go_A wel stukken beter. 6

Sam Ryder - SPACE MAN - Dit vond ik dan echt een heel flauw liedje. Bij tweede beluistering is daar weinig aan veranderd, verbazingwekkend dat dit het zo goed deed. Hoewel de studioversie wel iets beter is. 5

Di-Rect - Through the Looking Glass - Inderdaad, goed geluisterd naar TWoD. Niet van hetzelfde niveau, maar wel aardig. 6.5

Swedish House Mafia feat. Connie Constance - Heaven Takes You Home - Dit gaat dan grotendeels langs me heen. Weet er eigenlijk niet zoveel over te zeggen. Matige zangeres ook weer. Hoewel de laatste minuut wel prettig is. 5.3

Harry Styles - Late Night Talking - Hmm een wat minder nummer van meneer Styles. Wordt er niet heel warm of koud van. 5.8

Antoon - Olivia - Failliete Nederpop inclusief woo-oo-oohs. Heel snel vergeten deze jongen. Ook als je Olivia heet. 2.5

Kate Bush - Running Up That Hill - Wat moet er nog gezegd worden over dit nummer? Ik vind het bijzonder dat het bij dit nummer dan opeens wel lukt om weer in de hitlijsten te geraken, terwijl de eerder genoemde BohRap dat niet lukt (die zou overigens een 4 scoren, vergelijkbaar met het gemiddelde zowat). Dit is in tegenstelling tot BohRap wel een steengoed nummer en wordt ook erg goed gebruikt in de serie. 9

Calvin Harris feat. Dua Lipa & Young Thug - Potion - Saai. Probeelt zwoel te zijn, slaagt daar niet echt in. 5

OBZ - Ik Ben Kachel - Het is te horen dat dit bedoeld is voor familie en vrienden, dan is het best een leuke grap. Waarom het dan vervolgens landelijk wordt opgepikt is me een raadsel. Naast Nederpop is Nederradio ook failliet. 2.5

Lost Frequencies & James Arthur - Questions - Ik heb een hekel aan zowat elke siso die James heet. Wat een verschrikkelijke manier van zingen hebben ze allemaal. Het muziekje mag de naam behang niet eens hebben. 3

Alesso feat. Zara Larsson - Words - Tja, wat moet je hier nou van zeggen. Na 30x dit nummer in een jaar is mijn inspiratie ook wel op. Enige wat opvallend is, is dat het voor het genre nog saai is. Snel weer vergeten. 3

geplaatst:
Mis ik alleen nog La Fuente en OneRepublic Joren999

geplaatst:
Oeps, had t/m Kate Bush gisteren gedaan, vandaag naar deze pagina gegaan en die twee dus vergeten.

La Fuente - I Want You - Deze is best aardig, wel een beetje saai en bij die fade-out na 2 min had ie wel mogen eindigen. 5.5

OneRepublic - I Ain't Worried - Op zich wel vlot, ook weer niet heel spannend. Fluitje doet me denken aan Young Folks van Peter, Bjorn and John. 6

geplaatst:
Joren999 schreef:

OneRepublic - I Ain't Worried - Op zich wel vlot, ook weer niet heel spannend. Fluitje doet me denken aan Young Folks van Peter, Bjorn and John. 6

Dat dacht ik ook, maar het melodietje is wel anders. Maar vooral de begeleiding/het sfeertje is wel hetzelfde.

geplaatst:
Nee het is niet hetzelfde, maar roept inderdaad vergelijkbare sfeer op.

geplaatst:
OBZ - Ik Ben Kachel 2,5 (opmerkelijk zwak ingezongen, hoe kan dit nou een kraker worden?)

Lost Frequencies & James Arthur - Questions 4 (dit stelt ook weinig voor, dus weer de vraag: waarom wordt dit een hit? terwijl bv Son Mieux en Di-Rect er alles aan moeten doen om eindelijk ook die onbereikbare top 40 te halen)

Alesso & Zara Larsson - Words 3 (alweer zouteloos en flauw, waarom wordt...?? etc)

geplaatst:
OBZ - 2.0
LF & JA - 6.0
A & ZL - 4.5

Dankzij OBZ lijken de andere twee plots veel beter.

geplaatst:
Antoon-Olivia 4
Niks bijzonders, maar minder erg dan ik door de reacties hier had verwacht en altijd nog beter dan Flemming

Kate Bush-Running up that hill 8

La Fuente-I want you 4
Is dat een sample die Carl Cox ook ooit gebruikte? De beat is gortdroog en saai en enigszins (bewust) 90's gedateerd

OneRepublic-I ain't worried 3
Waarom blijven die soort acts altijd in zo'n bandformatie acteren, alles komt uit de computer en alleen de kleurloze zanger is nodig. Verder weer prostitutiepop, meegaan met elk windje om te scoren (zie ook Maroon5, The Script)

geplaatst:
OBZ - Ik Ben Kachel: 7,0
(na hem vorige week dinsdag zeker 8 x voorbij hebben horen komen op de radio (werk), was ik er wel klaar mee. Maar op zich niks mis mee.
Ranboy: opmerkelijk zwak ingezongen? Het was ook maar als geintje bedoeld in eerste instantie. Wie verwacht dan dat het uiteindelijk een dikke hit zal gaan worden?)

Lost Frequencies & James Arthur - Questions: 3,5
(teveel autotune)

Alesso feat. Zara Larsson - Words: 5,5
(hopelijk is dat autotune gedoe over een jaar of wat van de baan. Melodietje is nog wel aardig)

geplaatst:
Ik vind 'Ik Ben Kachel' wel geinig, ik begrijp ook wel dat de radio het oppikt.

geplaatst:
Antoon - Olivia: 5,3
Kate Bush - Running Up That Hill: 9,8
La Fuente - I Want You: 4
OneRepublic - I Ain’t Worried: 6,3
OBZ - Ik Ben Kachel: 5
Lost Frequencies & James Arthur - Questions: 5
Alesso feat. Zara Larsson - Words: 6

geplaatst:
Nog een aanpassing catdog

Sera-Take a chance
Van 4 naar 2,5

geplaatst:
Antoon - Olivia: 5.0
Kate Bush - Running Up That Hill: 9.0
La Fuente - I Want You: 4.5
OneRepublic - I Ain't Worried: 5.5
OBZ - Ik Ben Kachel: 5.5
Lost Frequencies & James Arthur - Questions: 4.0
Alesso feat. Zara Larsson - Words: 6.0

geplaatst:
OBZ - Ik Ben Kachel 4

Lost Frequencies & James Arthur - Questions 2

Alesso feat. Zara Larsson - Words 6,3

geplaatst:
5

geplaatst:

Op welke stem je?

geplaatst:
catdog schreef:
(quote)

Op welke stem je?

Die laatste Alesso

geplaatst:
Dramatische scores voor de hits van afgelopen week. OBZ en Lost Frequencies komen allebei in de Bottom 5 terecht met een 3.69 en een 3.67. Alesso & Zara Larsson doen het iets beter maar nog steeds erg mager met een 4.28.

In de Top 10 weten S10 en Måneskin een plekje te stijgen en ook Harry claimt de #2 positie weer terug.

1 Stromae - L'enfer 7.073529412
2 Harry Styles - As It Was 6.942857143
3 Di-Rect - Through the Looking Glass 6.927777778
4 The Weeknd - Sacrifice 6.782352941
5 S10 - De Diepte 6.553571429
6 Måneskin - Supermodel 6.533333333
7 Lizzo - About Damn Time 6.522222222
8 Purple Disco Machine, Sophie and the Giants - In the Dark 6.406666667
9 5 Seconds of Summer - Complete Mess 6.328571429
10 Harry Styles - Late Night Talking 6.233333333

Marshmello is inmiddels alweer toe aan zijn 8e hit. Sinds zijn entree met Khalid in 2017 op het nummer Silence heeft de Amerikaanse eigenlijk ieder jaar wel een hit weten te scoren, waarvan de meest recente vorig jaar Leave Before You Love Me was met de Jonas Brothers. Ditmaal grijpt hij weer terug naar de zanger met wie hij die eerste hit scoorde: Khalid. De beste man, die in Nederland alweer aan zijn 10e hit bezig is, zit namelijk sinds kort om hits verlegen. Sinds de aftrap vorig jaar plaatsvond voor zijn aankomende 3e studioalbum Everything Is Changing is het stil in de charts en weten geen van zijn singles meer aan te slaan. Toen Marshmello hem dus vroeg om mee te doen op Numb hoefde hij geen twee keer na te denken en die nieuwe hit is inmiddels weer geboren.

#33. Marshmello & Khalid - Numb

Son Mieux is een project rond de Nederlandse Camiel Meiresonne die al sinds 2016 actief is. Voorheen zat Camiel in de band All Missing Pieces, waarmee ze in 2008 een tipparade notering wisten te scoren. Maar echt hitsucces zat er voor Camiel niet in en ondanks dat het Son Mieux project, sinds de lancering, keer op keer in de Tipparade wist te verschijnen, wist ook dát hitsucces uit te blijven. Inmiddels alweer twee albums rijker is het nu tijd om richting de derde te gaan en 3 maal is scheepsrecht blijkt want de eerste single van het nieuwe album weet eindelijk te landen en levert de eerste Top 40 hit voor Son Mieux op! Na 7 tip noteringen mocht dat er toch wel eens van komen...

#36. Son Mieux - Multicolor

De Nederlandse koning van de zomer is terug! Althans terug. Terug in de Top 40 dan. Want met zijn laatste paar singles wilde het niet echt meer lukken om een hit te scoren. Als onderdeel van het collectief dat de Vrienden van Amstel Live single Missen Zou uitbracht had hij dan nog wel een hit maar eigen singles Doe Nou Niet, Te Amaré en Manana (met Bilal Wahib) bleven in de Tipparade steken. Niet gebruikelijk voor de man die de top van de lijst in 2020 aanvoerde met Más Más Más en ook met singles als Ven Ven erg goed wist te scoren. Nu de zomer weer is aangebroken is Rolf duidelijk weer terug in zijn element want Darte Un Beso levert hem nu zijn 10e Top 40-hit op.

#39. Rolf Sanchez - Darte Un Beso

geplaatst:
Marshmello & Khalid - Numb: 4 (ik herken zijn stem nog maar nauwelijks)
Son Mieux - Multicolor: 5,5 (vrij pover als je het afzet tegen de energie die ze erin hebben gestopt)
Rolf Sanchez - Darte Un Beso: 5

geplaatst:
Marshmello, Khalid - Numb 4.5
(niemendalletje met vreselijk (catchy) gefluit, zal wel een ontzettend irriterende zomerhit worden, dus dat cijfer kan nog erg lager worden in de loop der tijd)

Son Mieux - Multicolor 7.0
(Hun top 40-debuut, ik was erg onder de indruk van hun Pinkpop-optreden, dat ik online zag, gewoon een leuke, fijne band, erg dat het zo lang moest duren, dat ze met hun toch hitgevoelige/commerciële songs, de huidige top 40 bereiken)

Rolf Sanchez - Darte Un Beso 1.0
(ik heb niks met Spaanstaligs en zeker niet op deze vreselijke zomerse strandhit-manier, het ergste van het ergste wat mij betreft)

geplaatst:
Marshmello & Khalid - 5.0
Son Mieux - 7.0
Rolf Sanchez - 5.0

geplaatst:
Marshmello & Khalid - Numb: 5 (ik heb ze in dit genre erger gehoord)
Son Mieux - Multicolor: 7 (blijft enthousiasmerend, al is het geen hoogvlieger)
Rolf Sanchez - Darte Un Beso: 3,5 (invuloefening)

geplaatst:
#35. RONDÉ - Love Myself

Slim gebruik gemaakt van de momentele 80s-hype. Klinkt verder best lekker voor op de achtergrond, en vakkundig in elkaar gezet, maar nergens wordt het bijzonder of interessant.
Cijfer: 4,5

#38. James Hype & Miggy Dela Rosa - Ferrari

Prima dance-plaatje, leuk gebruik gemaakt van de Diddy-sample. Dat was een hiphop-beat, nu is het plots EDM, en het werkt allebei.
Cijfer: 6,5

#40. Krezip & Danny Vera - Make It a Memory

Nooit iets tegen Krezip gehad eigenlijk. Danny Vera laat me verder koud, maar dit is best een aardig duet. Ook niets nieuws onder de zon, maar voelt gewoon als een oprecht, prettig liedje.
Cijfer: 6

#30. David Guetta feat. Becky Hill & Ella Henderson - Crazy What Love Can Do

Professioneel gemaakt, maar al tig keer eerder gehoord, dat is precies wat je van David Guetta kan verwachten. Als je je daar niet aan stoort, is dit gewoon weer een lekkere dance-plaat. Goede vocalen, sterke productie, pakkend.
Cijfer: 6

#35. Imanbek & Byor - Belly Dancer

Belly Dancer van Akon is zo’n plaatje die ik in de loop der jaren wel meer ben gaan waarderen. Sowieso, Akon schreef en produceerde alles gewoon zelf, dat waardeer ik ook wel. Imanbek doet er nu hetzelfde mee als met Saint Jhn’s Roses: wat versnellen, en een EDM-beat eronder knallen. Ik vind dat nogal makkelijk en het maakt het nummer vooral een stuk platter. Het pakkende liedje bestaat al, gooi er een beat onder en we hebben een nieuwe hit. Tsja… Klinkt uiteraard nog steeds catchy, maar doe mij maar het origineel.
Cijfer: 5

#40. Tom Grennan - Remind Me

Deze jongen ziet er spannender uit dan zijn muziek is. Zijn stem heeft weliswaar een rauw randje, het klinkt alsof zijn producers verder alles zo veilig mogelijk maken. Dit is een soort stadion-pop en ik zie best hoe dit aanslaat. De jongen heeft charisma, en ik kan me hem nog wel als een grote ster voorstellen (zo ver is het echter nog niet). Dit liedje is het echter toch niet helemaal, niet memorabel genoeg.
Cijfer: 4

Gast
geplaatst: vandaag om 14:43 uur

geplaatst: vandaag om 14:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.