MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:

Bedankt. Alleen jammer dat je ze niet meteen kan luisteren.

zaaf
esteban schreef:
(quote)

Deze thread eigenlijk nog niet eerder gespot. Leuk topic! Jammer dat ik 1994 gemist heb. Ik kan niet meteen de 'handleiding' terugvinden wat 1995 betreft. Het is de bedoeling een TOP 20 van 1995 per privébericht naar jou toe te verzenden, right? En dit mag uit eender welke hitparade zijn? (commercieel, alternatief, ...)

Als iemand tips heeft wat luisterlijsten betreft voor '95. Welkom. Ik ben wat CD's aan 't afschuimen.
klopt behoorlijk. vaak is een eerste bericht in het betreffende topic enigszins verhelderend

leuk als je meedoet en inderdaad, graag een top 20 met singles uit het te behandelen jaar. je kan - als je de geest hebt - ook vast voor volgende jaren insturen naar mij.

het criterium is, vandaar ws de link van Rudi, dat de single genoemd wordt op de artiestenpagina's van RYM. de zg primaries. de toplijst zoals Rudi hem gaf is een bron, andere bronnen (op Spotify bv) dienen dan nog even gecheckt op RYM.

Mijn Top 20 1994:

01. Edwyn Collins - A Girl Like You
02. Snoop Doggy Dogg - Gin & Juice
03. Cracker - Low
04. Paul Weller - Hung Up
05. Tricky - Aftermath
06. Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm
07. Aimee Mann - That's Just What You Are
08. The Jesus and Mary Chain - Sometimes Always
09. Portishead - Sour Times
10. Beck - Loser
11. Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
12. Warren G. & Nate Dogg - Regulate
13. The Grays - Same Thing
14. Velvet Crush- Hold Me Up
15. Soundgarden - Black Hole Sun
16. Oasis - Live Forever
17. Weezer - Buddy Holly
18. R.E.M. - What's the Frequency, Kenneth?
19. Dawn Penn - You Don't Love Me (No, No, No)
20. Kristin Hersh - Your Ghost

Zou jij je top 20 wel willen delen, vigil? Ik ben wel benieuwd.

In de lijst van 1995 staat een Nederlandse band op de rand van de top 100 en ik vroeg me af of er Nederlandse of Belgische artiesten zijn die de top 100 wel gehaald hebben. Nou, qua Belgische dEUS natuurlijk, maar er is zelfs een Belgische artiest die in de top tien staat van een jaar. Niet een heel verrassende naam.

Beste Belgische nummers.

Dat is Nederlandse artiesten nooit gelukt, maar toch meer top 100 dan ik dacht (zelfs als je The Saints en Solomon Burke negeert). Wel voornamelijk ouwe meuk. Tot mijn verrassing ook één eurodancenummer die ik ook één van de betere in het genre vind.

Beste Nederlandse nummers.

Poep in je hoofd ook nog net in de RYM lijst over 1995

Poek schreef:
In de lijst van 1995 staat een Nederlandse band op de rand van de top 100 en ik vroeg me af of er Nederlandse of Belgische artiesten zijn die de top 100 wel gehaald hebben. Nou, qua Belgische dEUS natuurlijk, maar er is zelfs een Belgische artiest die in de top tien staat van een jaar. Niet een heel verrassende naam.

Beste Belgische nummers.

Dat is Nederlandse artiesten nooit gelukt, maar toch meer top 100 dan ik dacht (zelfs als je The Saints en Solomon Burke negeert). Wel voornamelijk ouwe meuk. Tot mijn verrassing ook één eurodancenummer die ik ook één van de betere in het genre vind.

Beste Nederlandse nummers.

Volgens mij komt dat deels doordat er best veel Nederlandse gebruikers zijn op RYM en zoals bekend zijn er een hoop Nederlanders die nogal minderwaardig denken over muziek uit eigen land en dwepen met muziek uit Belgie.

(en dat zeg ik terwijl ik net m;n top 20 van 1995 vrijwel gecompleteerd heb met 2x belgie en 0x nederland)

Ik zie dat bepaalde genres hier sowieso weinig kans maken, dus zal mij meer focussen op de lijsten die hier wel hoogtij vieren.

zaaf
Ik zie dat bepaalde genres hier sowieso weinig kans maken, dus zal mij meer focussen op de lijsten die hier wel hoogtij vieren.
ik hoop dat je je lijsten vult met dat wat jij het allermooist vindt! anders krijgen we meer van hetzelfde!

Volgens mij komt dat deels doordat er best veel Nederlandse gebruikers zijn op RYM en zoals bekend zijn er een hoop Nederlanders die nogal minderwaardig denken over muziek uit eigen land en dwepen met muziek uit Belgie.

(en dat zeg ik terwijl ik net m;n top 20 van 1995 vrijwel gecompleteerd heb met 2x belgie en 0x nederland) [/quote]

Er staan maar 30 Belgische nummers in de top 10.000, tegenover 47 Nederlandse (waarvan er waarschijnlijk een stuk of 40 echt Nederlands zijn). Nu is het verschil wat kleiner dan je op basis van inwonersaantal mag verwachten, maar of dat echt door de Nederlandse stemmen komt?

(ik verwacht 1x Nederland en 1 a 2x België in mijn lijst, de laatste i.i.g. met een nummer over het Nederlands elftal)

En eens met Zaaf, gewoon stemmen op wat je de beste twintig singles vindt esteban.

zaaf schreef:
(quote)
ik hoop dat je je lijsten vult met dat wat jij het allermooist vindt! anders krijgen we meer van hetzelfde!

Zal ik doen. Waar mijn hartje wat sneller gaat van slaan, hoe "fout" (ik geloof daar niet in) ook, komt zeker in de lijst.

Poek schreef:
een nummer over het Nederlands elftal)
die heb ik ook

esteban schreef:
(quote)

Zal ik doen. Waar mijn hartje wat sneller gaat van slaan, hoe "fout" (ik geloof daar niet in) ook, komt zeker in de lijst.

Je kan ook nog kijken op Bijzondere lijst: Top 100-Jaaroverzicht van 1995 - top40.nl , genoeg 'fouts' te vinden daar

(Wel checken bij RYM of een nummer echt uit 1995 komt)

Oké, dan een kleine kennismaking met hip hop op verzoek van luigifort.

We pakken de nummer 1 van 1995 bij RYM erbij: Shook Ones van Mobb Deep. Ook dit nummer, wordt net als C.R.E.A.M. (top 10 1994) beschouwd als één van de beste hip hop nummers ooit.

1. Luister naar die fraaie piano break
2. Voel het lekkere relaxte ritme: de bas en de beat
3. Geniet van de geweldige voordracht door de rapper. Om te wennen: zie het als een schrijver die zijn tekst voordraagt.
4. Laat dit alles tot één geheel vloeien in je hoofd en voel the flow en laat je meevoeren.

Dit alles is ook van toepassing op die andere Mobb Deep uit de top 10: Survival of the Fittest. Ook een juweeltje. Enjoy (what you do)!

zaaf schreef:
Juist het hoogstpersoonlijk deze lijst maken en pas na presentatie van het eindresultaat de bedenksels met elkaar delen, is een van de charmes van dit spel.

Wordt dit nu nou gedoogd of niet #hiphopvoorluigi

esteban schreef:

Neeeee, we hebben juist meer variatie nodig.

Koenr schreef:
(quote)

Neeeee, we hebben juist meer variatie nodig.

Idd. 123poetertjes, get your ass in this topic.

Maar ik mag geen andere users afzeiken hier

zaaf
dan doe je dat toch ergens anders!

In een notepad bestandje bijvoorbeeld.

123poetertjes schreef:

Maak nou maar snel een lijstje voor 1995.

west schreef:
Oké, dan een kleine kennismaking met hip hop op verzoek van luigifort.

Offtopic en wat Jordi citeert.

In een ander draadje daarentegen geheel op zijn plaats: Hiphop voor Luigifort

Poek schreef:
(quote)

Offtopic en wat Jordi citeert.

In een ander draadje daarentegen geheel op zijn plaats: Hiphop voor Luigifort

een compleet topic...

Wat ik deed was aardig bedoeld en natuurlijk niet offtopic, want het gaat om muziek uit het jaar 1995. Hoewel ik de kans klein acht dat luigifort één van deze nummers in zijn top 20 zet, doet misschien een andere user het wel.

123poetertjes schreef:

Daar hebben we een groepsapp voor toch

west schreef:
(quote)

Maak nou maar snel een lijstje voor 1995.
Mijn favo single kwam 9 juli uit

123poetertjes schreef:
(quote)
Mijn favo single kwam 9 juli uit

Oh, ik dacht op 12 september (nummer 38)...

zaaf
Nog 3,25 dagen over voor de editie 1995 , 17 lijsten binnen...

Ik hoop op driedubbelovergehaalde bijdragen van:

50tracks, Arno, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, ForWhomThePeteTolls, J.J. Wever, johan de witt, Johnny Marr, Justus18, Koenr, luigifort, Lukas, Marzipaintree, motel matches, musician, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, rudolphS, Salvadore, stardust_be en wibro

en e.v.a. is heerlijk onrustig

zaaf schreef:
Nog 3,25 dagen over voor de editie 1995 , 17 lijsten binnen...

Ik hoop op driedubbelovergehaalde bijdragen van:

50tracks, Arno, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, Film Pegasus, ForWhomThePeteTolls, J.J. Wever, johan de witt, Johnny Marr, Justus18, Koenr, luigifort, Lukas, Marzipaintree, motel matches, musician, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, rudolphS, Salvadore, stardust_be en wibro

en e.v.a. is heerlijk onrustig

Kun je me er zaterdag nog een keer aan herinneren, ben nu te aangeschoten om het te onthouden..

zaaf
ForWhomThePeteTolls schreef:
Kun je me er zaterdag nog een keer aan herinneren, ben nu te aangeschoten om het te onthouden..
ik zal mn best doen daaraan te denken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.