MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:
Earth, wind en fire - Star
7,3

The Knack - My Sharona
wibro schreef:
Dit heb ik altijd een zeer irritant nummer gevonden.
Dit blijkt een nummer te zijn wat door sommigen mensen niet wordt zo gewaardeerd.
De man links met Pringles bijvoorbeeld in Reality bites. Hij had hier toch mee kunnen zingen: My Winona?

Destijds hadden ze shirts met 'Get the knack".
Daarna kwam een anti-Knack beweging op gang met shirts met als tekst "Knuke the knack".
Bram Tchaikovsky was zo'n Knack-hater en met zo'n shirt aan heb ik hem "Sarah's smile" zien zingen tijdens een optreden eind 1979.

http://www.monsieurvintage.com/photos/2014/05/sharona-1-473x456.jpg
Of Sarah bestaat weet ik niet maar Sharona bestaat echt en ik moet bekennen dat ik haar shirt inclusief voorgevel nooit vergeten zal.
Tegenwoordig verkoopt Sharona Alperin onroerend goed in San Francisco op www.mysharona.com.

Samenvattend: ik begrijp die Knack haters niet. Ik heb dit altijd een heel leuk nummer gevonden.
Minder kan ik er niet van maken.
10

Abba vond ik in de jaren 70 ook leuk zolang ze maar geen muziek maakten.
Gelukkig is dat laatste bij mij bijgetrokken.

Maar niet bij al hun nummers.
Voulez-vous bijvoorbeeld, dat wil er bij mij maar niet in.
5,9

Betreft ABBA herken ik dat maar al te goed.
Was meer voor meisjes en softies in de tijd dat ik de lagere school bezocht.
Ben er ook nogal van teruggekomen. Hun singles vind ik over het algemeen goed tot uitmuntend.
Albumtracks lijken altijd wat achter te blijven bij hun hits - althans dat is mijn beleving.

Wat LucM zegt over Björn en Benny klopt als een bus. Maar wat zonder de twee zangeressen met stemmen als engelen. Perfect als dat samen kleurt.

bikkel2 schreef:
Was meer voor meisjes en softies in de tijd dat ik de lagere school bezocht.
Ben er ook nogal van teruggekomen. Hun singles vind ik over het algemeen goed tot uitmuntend. Albumtracks lijken altijd wat achter te blijven bij hun hits - althans dat is mijn beleving.
Wat LucM zegt over Björn en Benny klopt als een bus. Maar wat zonder de twee zangeressen met stemmen als engelen. Perfect als dat samen kleurt.
Ik zat op de middelbare school destijds.

Van het album Voulez-vous vind ik al hun hits (Voulez-Vous, I have a dream (I be---lieve in angels), Chiquitita en Does your mother know) nog steeds tamelijk vervelend. Qua rapportcijfers: 5,9 / 5,5 / 4,9 / 5,8. Je hebt met Voulez-vous dus wel de beste uitgekozen wat mij betreft.

Albumtracks uit 1979 als "Angel eyes", "If it wasn't for the night" en het barokke "As good as new" kan ik beter versmaden dan de 1979 Abba-hits.
Gelukkig hebben ze betere jaren.

ABBA 7

The Knack; 7

ABBA; 7,8

6,5 één van de mindere ABBA's

ABBA op plaats 30 ( 7,1)

We herinneren ons natuurlijk Stand And Deliver en Prince Charming van Adam And The Ants. Hitjes in het begin van de jaren 80.
Maar er waren al wat wapenfeitjes zo aan het eind van de 70's. Voorafgaand aan de prima LP Dirk Wears White Sox ( ook uit ''79''.) de volgende single. Niet verkeerd naar mijn mening. Mixje van glamrock en postpunk.

Adam And The Ants-ZEROX - YouTube

41. Adam And The Ants-ZEROX

6,2

Niet al te veel belangstelling voor Adam And The Ants. Voorlopig een 38e plaats. ( 6,64)

De in 1947 geboren Brit Duncan John Browne was toen hij dit jaar eindelijk echt herkenning kreeg, al een poosje bezig. Hij besloot in 1967 de muziek in te gaan en leerde de van The Stones bekende Andrew ''Loog'' Oldham kennen en kreeg een contract aangeboden bij diens Immediate Records. Pas in 1972 had hij een grote hit te pakken in de UK met het nummer Journey.
Hij begon de symfonische rockgroep Metro, maar de echte klapper buiten de UK, is natuurlijk deze epische solosong. Fraai exotische vibe en met een treffende spanning. Met topdrummer Simon Phillips achter de trommels is er ook sprake van meerwaarde. Het bracht het tot een 7e plaats in de Nederlandse Top 40. Helaas stierf Duncan veel te jong op 46 jarige leeftijd in 1993.

Duncan Browne - The Wild Places • TopPop - YouTube

42. Duncan Browne - The Wild Places

Adam: 7,4
Duncan: 6

9,5 Geweldig nummer

Adam: 6,5
Duncan: 6

The Wild Places: 9,5

Duncan 8.0

Gast
geplaatst: vandaag om 05:06 uur

geplaatst: vandaag om 05:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.