MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:

Roxy Music op een 51e plaats met een stemgemiddelde van 7,28.

In het 1978 topic plaatste ik Instant Replay van Dan Hartman. In dit jaar bracht hij een echte danceklassieker uit. Uiteraard is dit Relight My Fire. Een onverwoestbare swinger wat mij betreft en het heeft iets tijdloos. Iets wat lang niet alle songs in dit genre hebben.
In de UK flopte het, maar in thuisland Amerika scoorde het uitstekend. Ook wij pruimden het wel, het kwam tot nr. 7 in de Top 40. Oa. Boyband Take That coverde het succesvol.

Dan Hartman - Relight my fire - YouTube

75. Dan Hartman - Relight My Fire

7

(De lange "Vertigo" versie scoort een vol punt hoger)

Roxy M: 7,5
Dan H: 5,0

johannesA
5

7,8

In de 80's kwam hij met echte knallers op de proppen.

Poeha schreef:
7,8

In de 80's kwam hij met echte knallers op de proppen.

Hartman voelde het tijdsbeeld goed aan. I Can Dream About You bv. vind ik ook nog altijd een fijne song.

Wrathchild1
7,5

Enigszins teleurstellend gemiddelde voor Dan Hartman. 6,936 in dit geval. 61e plaats.

Een band uit Londen die geformeerd werd in 1974. In 1978 kregen zij aandacht door de glamrocksingle Adolescent Seks, die overigens aardig scoorde in het 1978 topic.
Dit jaar ging de band een samenwerkingsverband aan met discoproducer Giorgio Moroder. Het resulteerde in een disco/electro song. De als single uitgebrachte Life in Tokyo deed het niet goed en werd in de 80's nog meerdere malen uitgebracht. In ''82'' haalde het eindelijk de Britse charts en bereikte de 28e plaats.
Echter toen was Japan al een heel andere richting ingeslagen. Meer atmosferische artpop met veel verwijzingen naar Oosterse muziek.

Japan: Life in Tokyo - YouTube

76. Japan: Life in Tokyo

johannesA
7

6,7

Dit Japan "smaakt" me veel beter dan dat jaren 80 gefreubel.

Japan op een voorlopige 20e plaats ( 7,83 stemgemiddelde.) Ik mis hier nog wat vaste stemmers. wibro,
Rudi S, LucM bijvoorbeeld. Stemmen mag uiteraard nog op Japan. Marzipaintree kennende zal zeker nog inhalen.

Een bluegrass song is hier nog niet aan de orde geweest. Ook dat kon scoren in het afwisselende muziekjaar 1979. Een tune eigenlijk bedacht door een zekere Vassar Clemmens. Geen woorden, maar wel als titel Lonesome Fiddle Blues en in 1975 verschenen op diens titelloze album. Charlie Daniels speelt gitaar op dat nummer. Hij bouwt de song verder uit, verhoogd het met een octaaf en geeft het een spannende rake spanningsboog. Gesproken woorden zijn meer te ontdekken dan zingen. Het verhaal gaat over een jongen die Johnny heet en het is een variant op de klassieker Deal With The Devil. Uitgebracht onder The Charlie Daniels Band, bereikt het een nr.3 positie in de billboards in thuisland USA, 14 in de Uk en de 25e plek in de Top 40.

The Charlie Daniels Band - The Devil Went Down to Georgia (Official Video) - YouTube

77. The Charlie Daniels Band - The Devil Went Down to Georgia

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.