MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1979 Meter

zoeken in:

Mooie score voor The Pretenders. Een stemgemiddelde van 8,176 en dus een 9e plaats in de lijst.

Lemmy Kilmister was eigenlijk Ian Fraser. Hij dankt zijn nickname ''Lemmy'' aan het feit dat hij bij anderen de veelvuldig terugkerende vraag stelde "Lemmy a fiver". ( leen mij een vijfje)
Afijn, hij was een poosje gitaarroadie van Jimi Hendrix en speelde in de spacerockband Hawkwind. Hij zingt de lead op de hit Silver Machine.
In 1975 wordt hij vanwege drugsgebruik uit die band gezet en begint dan maar Motorhead. Lemmy blijft een grootverbruiker van drank en drugs, maar hij is nu de baas. Motorhead wordt uiteindelijk een grote naam in de heavy metal scene. Snoeiharde, energieke concerten met de gorgelende rauwe stem + de ronkende bas van Lemmy. Altijd in trioverband overigens. Ook veel albums van de band zijn goed aangeschreven.
Dit is de single en titelsong van hun 2e album. Zit trouwens best een punkvibe in met name het gitaarwerk. Interessant is dat dit de afsluitende song was van hun laatste tour. De voorman overleed in 2015.

Motörhead – Overkill (Official Video) - YouTube

73. Motörhead – Overkill

Pretenders: 7,7
Motörhead: 7,8

johannesA
8,5

Hier kunnen nog wel wat stemmen bij.
Ik verleng Motorhead nog even.
Morgen weer een nieuwe.

Motörhead – Overkill
7,2

Deze heb ik leren kennen via het betonuurtje van Alfred Lagarde op de radio.
Dat soort muziek werd verder nauwelijks gedraaid op de andere radio-uurtjes.
Motörhead werd volgens mij aan het eind van 1979 tot meest populaire betonband uitgeroepen in dat radioprogramma.

The Pretenders - Brass In Pocket
7,2

The Pretenders zakken wat terug naar 11 en Motorhead bereikt een 39e plaats met een stemgemiddelde van 7,48.

Roxy Music is met name tot 1975 één van mijn favobands uit de 70's. Nadat Bryan Ferry na het album Siren besloot even een break te nemen van de band, duurde het 4 jaar voordat er weer wat op de markt kwam. Het album Manifesto betekende de terugkeer van de Britten. Een plaat met een lichtere touch en wat meer gericht op een breder publiek. Vandaar ook waarschijnlijk drie singles die het levenslicht zagen.
Dit is het smoothy Dance Away. Een song die Ferry's soloplaat In Your Mind uit 1977 niet haalde en ook niet verschijnd op The Bride Stripped Bare van een jaar later. ( wel gepland.)
Dance Away bereikt de 9e plek in de Top 40 en in de Uk nr.2.

Roxy Music - Dance Away [original album version HQ] - YouTube

74. Roxy Music - Dance Away

In vergelijking met hun eerdere avontuurlijkere werk wat braafjes. Echter wel kwalitatief goede popmuziek.

7.4

Wrathchild1
9

johannesA
7

Gast
geplaatst: vandaag om 15:58 uur

geplaatst: vandaag om 15:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.