MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
7,5

Ruth Jacott: 5

Ah, nooit geweten dat dit een theme-song was. Mijn vader is fan van deze. Veel gehoord in mijn jeugd.

7.5

Sammy Davis Jr. krijgt van mij toch wel rond de 10, maar het nummer Baretta's Theme behoort (wat mij betreft) niet tot zijn beste werk. Dat betekent dan weer niet dat Baretta's Theme een minder nummer op zichzelf is:

8

wavanbuuren
Sam 8
Ruth 4
Sammy 7,5

Het weekend dat in het teken stond van hits uit televisieseries is weer ten einde. Sammy Davis Jr. komt op plek 129 terecht met 7,09 gemiddeld. 

Het Britse rapduo van vandaag was een absolute sensatie in 1988; ze scoorde maar liefst vier hits dat jaar. Rond 1990 stopte het commerciële succes en in 1994 besloot het duo ermee te stoppen. Het is niet zo dat ze elkaar daarna niet meer spraken: de dames zijn tweelingzussen.

431. Wee Papa Girl Rappers - Faith

[1988, #aw7, #hp12] 

Ast
Baretta: 6,3
Faith: 5,8

Nog nooit gehoord, of ik kan het mij in ieder geval niet herinneren. Hier val ik wel voor.

7.5

WPGR: 6,3

7,1

6,2 voor Sammy Davis Jr.

Onderweg Naar Morgen - 4
Sammy Davis Jr. - 6
Faith - 5,5

7

Wee Rule had hoger gescoord.

musicfriek schreef:

Wee Rule had hoger gescoord.

Die zou bij mij rond de 3 bungelen.

Faith: 7,2

Wee Papa Girl Rappers: 6,29 gemiddeld en daarmee plek 264.

De man van vandaag wist maar liefst 31 Top 40 hits in Nederland te scoren. In Engeland deed het het nog véél beter: het ongelooflijke aantal van 69 van zijn uitgebrachte singles wist de top 10 van de charts te bereiken, laat staan alle nummers die daarnaast tussen plek 10 en 40 belandden. Hij is dan ook de derde best verkopende artiest allertijden in de UK. 

Dit was in Nederland zijn eerste hit:

432. Cliff Richard I Could Easily Fall (In Love With You)

[1965, #aw13, #hp4]

8,5

Ik geloof dat The Beatles en Elvis Presley hem voorgaan.

Wee Papa: 5

Cliff: 7.6

LucM schreef:

Ik geloof dat The Beatles en Elvis Presley hem voorgaan.

, in die volgorde ook.

8
Ik vind niet alles van Cliff leuk, maar dit is gewoon een leuk nummer

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:14 uur

geplaatst: vandaag om 07:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.