MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Sammy Davis jr. - Baretta's Theme : 4

Cliff Richard I Could Easily Fall (In Love With You) : 7

wavanbuuren
Wee papa 6,3
Cliff 7,3

Cliff R: 7,5

De eerste hit in Nederland van Cliff Richard scoort 6,70 gemiddeld en belandt daarmee op plek 199.

Het nummer van vandaag was nergens zo populair als in Engeland, België en Schotland. In een aantal andere landen werd het ook een hit, maar deed deze single het niet veel meer dan aardig.

Het album waar dit nummer vandaan komt, dat is een ander verhaal. 18x platina, 7x goud, in Amerika op plek 1 in de Billboard Top R&B/Hip-Hop Albums year-end charts van 2000 en op 1 in diezelfde lijst in de decade-end charts voor de 00s. Een klassieker van jewelste dus. 

Kurupt en Nate Dogg zullen overigens toch wel balen: ze zijn te zien en horen in de clip, maar mochten geen officiële credit ontvangen. 

433. Dr. Dre - The Next Episode [feat. Snoop Dogg]

[2000, #aw7, #hp28] 

Cliff: 6.5
Dre: 7.5

Ow hell no 3

Cliff - 6
Dr. Dre - 7,7 - iets te veel gehoord wel

6

Voor Still D.R.E. zou ik de 6 omdraaien.

JoaMuse schreef:

Voor Still D.R.E. zou ik de 6 omdraaien.

Die vind ik ook erg fijn. Helaas nooit een hit geweest in Nederland, dus geen optie voor dit topic.

Edit: oh, jawel. Wel een hit in Nederland, maar als double a-side en daardoor een beetje verstopt. Djuu. Nou goed, komt misschien een andere keer nog voorbij.

Smoke weed everyday!

8,2

Still D.R.E. nog wel een stukje beter idd

The Next Episode: 7

Titmeister schreef:
Smoke weed everyday!

7

8

En ook Forgot About Dre vind ik nog net iets beter. Maar alle drie de hits van 2001 zijn wel verrekte episch natuurlijk

In de periode van de release moest ik dit absoluut niet hebben, maar door de jaren heen ben ik het zeker wel gaan waarderen.

7

Dr. Dre - The Next Episode [feat. Snoop Dogg] : 3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:42 uur

geplaatst: vandaag om 08:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.