MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Vandaar ook onze verschillen in cijfer voor dit nummer vermoed ik

+ Bedankt voor de reminder Simon77 , ik heb helemaal niet in de gaten gehouden dat die Top 1000 er weer aan zat te komen. Zojuist nog snel een lijstje ingestuurd. Was het helemaal vergeten

Uurtje vroeger dan normaal, maar no worries: er kan uiteraard nog gewoon gestemd worden.

Vicky Leandros heeft weinig fans in dit topic en scoort voorlopig erg laag. Het gemiddelde volgt morgen.

Het gekozen nummer van vandaag komt in (vrijwel) elk 'best of' lijstje voor dat over deze band gaat. Festileaks, Rolling Stone, Ultimate Classic Rock, allemaal noemen ze deze hit als één van de betere platen van de band wat betreft songs die de hitlijsten wisten te halen. De rest van die lijsten bestaat uit songs die in Nederland geen hit geweest zijn. Toch wisten de mannen ook hier in de Top 40, 4 noteringen op hun naam te schrijven. 

Zijn wij het ermee eens dat van al hun hits in Nederland, dit veruit hun beste is?

435. Green Day - Boulevard of Broken Dreams

[2004, #aw4, #hp34]

wavanbuuren
Vicky 3
Green Day 7,5
(maar Basket Case is natuurlijk nog een stuk beter)

Ze hebben misschien wel betere, maar het is wel gewoon een tof bandje hoor

8,75

Shaky schreef:
Zijn wij het ermee eens dat van al hun hits in Nederland, dit veruit hun beste is?

Heb even niet op mijn netvlies of het ook Top 40-hits zijn geweest, maar ik vind Basket Case, When I Come Around en Good Riddance een stuk beter. Deze doet me niet zoveel.

5,5

Edit: ik zie dat ze maar 4 Top 40-hits hebben gehad in NL. De anderen zijn Wake Me Up When September Ends, The Saints Are Coming en 21 Guns. In dat geval ben ik het eens met je stelling.

Vicky 3
Green Day 6.7

Met 21 Guns, The Saints Are Coming en Wake Me Up When September Ends is dit waarschijnlijk wel hun beste top 40 single ja.

8,2

2,2 - Ze hebben wel een aantal leuke nummers, maar dit is een behoorlijke zeikplaat

8.1 Geen hele grote fan maar ze hebben wel een paar sterke nummers gemaakt waarvan dit een van hun beste is

Wake Me Up vind ik denk de beste van de hits , ben verder helemaal geen fan hoor.

6,2

Titmeister schreef:
(quote)

ik zie dat ze maar 4 Top 40-hits hebben gehad in NL. De anderen zijn Wake Me Up When September Ends, The Saints Are Coming en 21 Guns. In dat geval ben ik het eens met je stelling.

Soms opvallend welke bekende platen (bv Basket Case in het geval van deze band) in Nederland niets in de hitlijsten doen en welke platen wel.

De stelling was ook enkel gebaseerd op die 'best of' lijsten. Het was geen persoonlijke mening vanuit mijn kant. Ik ben totaal niet bekend met het werk van Green Day (op de bekende hits na) en zou niet durven zeggen wat hun 'betere' nummers zijn. Al heb ik zo het vermoeden dat ik hier dicht bij jouw mening zit; de platen die je noemt vind ik ook wat beter.

Niet hun beste, wel een memorabele.

7

3

Verder eens met Tit, eerste album heeft een paar fijne singles maar blijkbaar deden die niks in Nederland. Daarna was het driewerf ruk.

Een van de eerste rocknummers die ik leerde kennen.

8

Green Day - Boulevard of Broken Dreams : 5,5

Geef mij maar Vicky Leandros. Green Day vind ik op Dookie na altijd echt verschrikkelijk.

2

Ik heb niks met Green Day, maar deze kan ik nog wel verteren (in tegenstelling tot hun andere 3 hits in Nederland).

6

Gretz doe even je zegje man. Ik zie nog weinig animo voor je Green Day GH

Ik kan deze band beter en beter uitstaan. Vroeger vond ik ze gigantisch kut, maar voor dit soort nummers moet ik toch de knietjes buigen:

8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:39 uur

geplaatst: vandaag om 11:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.