MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
Ast
4,5

Een 7 voor de Chef

Isaac Hayes scoort 7,81 gemiddeld en komt daarmee op plek 31 terecht. Zijn eerste entry in dit topic staat op plek 141 met 7,08 gemiddeld. 2 Top 150 noteringen en 2x boven de 7,0 voor Hayes in dit topic, netjes.

De zangeres van vandaag brak in 2006 door via YouTube waar ze filmpjes van zichzelf plaatste waarin ze (voornamelijk) covers zong. Ze kreeg al snel veel volgers en ook platenmaatschappijen begonnen zich te melden. Alles leek haar voor de wind te gaan: ze tekende bij het label van Justin Timberlake, haar eerste single werd een enorm succes en de marketingmachine draaide op volle toeren. Zo plots als het succes kwam, zo plots was het ook weer voorbij. Haar platenmaatschappij liet niets meer van zich horen, haar singles werden opeens gewoon niet meer uitgebracht en ze moest een bijbaantje gaan zoeken om een inkomen te genereren. Ze probeert anno 2020 nog steeds om het opnieuw te maken in de muziekindustrie. 

Wat vinden we van haar debuutsingle?

452. Esmée Denters - Outta Here

[2009, #aw16, #hp3]

8 voor chef
6,6 voor deze

Echt nog nooit gehoord ... Ik twijfel of dit in BE ooit een hit was.

5

Voordeel van de twijfel inbegrepen.

esteban schreef:
Ik twijfel of dit in BE ooit een hit was.

10 weken in de BE hitlijst, met als hoogste notering plek 26.

4

13-in-een-dozijn-nummer, begrijpelijk in de vergetelheid geraakt.

3 de radio gaat uit als dit erop komt

Je echt onderscheiden is lastig in de popbizz.
Leuke meid om te zien en geen verkeerde zangstem. Maar ook weer niet zo'n heel speciaal liedje.

Wel voldoende: 6.2

Shaky schreef:
(quote)

10 weken in de BE hitlijst, met als hoogste notering plek 26.

2009 ... Ik zweerde toen bij Studio Brussel, vandaar waarschijnlijk dat ik het nooit heb meegekregen.

6,3

Tijd voor een deelname aan The Voice of Masked Singer voor Esmée.

Esmée Denters - Outta Here : 5

Helaas nooit echt een eigen gezicht gekregen en dat komt natuurlijk mede door het generieke materiaal dat onder haar naam is uitgebracht. Al vind ik haar stem eigenlijk ook niet zo, veel te dun en schreeuwerig. 'Love Dealer' was nog wel oké.

Een 5

Ast
6,0

Esmee Denters hoeft op niet al te veel steun te rekenen en ze belandt op plek 386 met 5,21 gemiddeld. Outta Here nestelt zich daarmee tussen I'm Outta Love en Thinking Out Loud. Nummers met Out in de titel, slaan vooralsnog niet aan.

Het nummer van vandaag kende twee succesvolle runs in de Top 40. De eerste keer was in 1968, toen het vreemd genoeg helemaal niets voor elkaar kreeg in de VS, maar wel een nummer 1-hit in de UK werd. De tweede keer was in 1988 toen het nummer gebruikt werd in de film Good Morning, Vietnam. 

Toen het nummer in 1968 in de hitlijsten verscheen was dit niet bepaald de eerste single die deze zanger/trompettist uitbracht. Zijn debuutsingle als soloartiest kwam uit in 1928 en de eerste single die werd uitgebracht waar hij een rol op speelde, komt uit 1923. 

453. Louis Armstrong - What a Wonderful World

[1968, #aw12, #hp14]  /  [1988, #aw11, #hp2]

6,7

Niet veel gehad met deze klassieker.

Zijn penetrante performance hier maakt mij erg onrustig.

Liedje is wel mooi, hoor, terechte klassieker wat mij betreft:

8,5

Maar de versie van Soap&Skin is veel beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:20 uur

geplaatst: vandaag om 11:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.