MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:
5,8

517. Bram Tchaikovsky - 6,9
518. Julio Iglesias - 7,1
519. Kiesza - 7,2
520. Alex Harvey - 4,6
521. Susanna Hoffs 6,4
522. Brood & Vrienten - 6,1

wavanbuuren
Een van de zovele artiesten die met de eerste worp een meesterwerk heeft afgeleverd en daarna de belofte nooit helemaal heeft ingelost. De meeste singles gaan er nog prima mee door, maar de albums werden eigenlijk per stuk een stapje minder. Toch blijf ik wel een zwak voor hem houden en zijn enorme muzikaliteit is wat mij betreft buiten elke twijfel verheven.

Deze 7,5

Believe in Me scoort 6,48 gemiddeld en dat levert een 294ste plek op. 

Voor het tweede verzoekje van deze week gaan we terug naar het begin van de jaren 90.

Deze zanger, uit de Dominicaanse Republiek, wist maar liefst 21 Latin Grammy Awards in de wacht te slepen. Hij heeft al veertien studioalbums op zijn naam staan en brengt een mix van allerlei genres. Qua single-succes is hij enkel bekend om het verzoeknummer van vandaag, maar de liefhebber van Latin Pop kan niet om hem heen. 

524. Juan Luis Guerra Y 440 - Burbujas De Amor

[1991, #aw13, #hp3]

7,75

Een heerlijk nummer, en een verrassend grote hit

9 prachtnummer, krijg gelijk zin in vakantie, oh nee, wacht..

524. Juan Luis Guerra Y 440 - Burbujas De Amor: 8
523. Lenny Kravitz - Believe in Me: 4,5

wavanbuuren
7,7

Burbujas De Amor weet 7,2 gemiddeld te behalen en staat daarmee op plek 123.

Voor dit laatste verzoekje van deze week zien we een artiest terugkeren in dit topic. Begin vorig jaar werd Fame beoordeeld, deze keer een song die nog een jaar ouder is. 

Het is de grote man zelf die de gitaarpartijen voor zijn rekening neemt en volgens één van de sessiemuzikanten werd deze riff, die nogal veel op een Stones-riff lijkt, geschreven om Mick Jagger de pis lauw te maken. 

Deze keer werd trouwens niet alleen dit nummer aangevraagd, maar ook deze specifieke videoclip. Op de avond dat Bowie de clip opnam had hij last van good old-fashioned pink eye en wilde dat graag verdoezelen. Toen hij eenmaal begon met schminken besloot hij om dan maar gewoon full-on piraat te gaan. 

525. David Bowie - Rebel Rebel

[1974, #aw6, #hp12]

Burbujas De Amor - 7,4
Rebel Rebel - 7,6

6

Eén van mijn minst favoriete Bowie-tracks

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:48 uur

geplaatst: vandaag om 02:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.