Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2020, 17:35 uur
Far East Movement krijgt er flink van langs en staat voorlopig op plek 203.
Vandaag terug naar de seventies met een band die als een wervelwind door de Top40 ging: maar liefst 13 hits in slechts 4 jaar tijd en die hits belandden allemaal in de top 20 (laagste notering een 16e plek). Buiten deze hits hebben ze nog handenvol platen die ons allen bekend zijn. Het mooie aan het oeuvre van deze band is dat vrijwel iedereen wel een ander favoriet nummer heeft. Voor vandaag is het deze uit 1972 geworden:
225. Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
[1972, #aw6, #hp13]
Vandaag terug naar de seventies met een band die als een wervelwind door de Top40 ging: maar liefst 13 hits in slechts 4 jaar tijd en die hits belandden allemaal in de top 20 (laagste notering een 16e plek). Buiten deze hits hebben ze nog handenvol platen die ons allen bekend zijn. Het mooie aan het oeuvre van deze band is dat vrijwel iedereen wel een ander favoriet nummer heeft. Voor vandaag is het deze uit 1972 geworden:
225. Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
[1972, #aw6, #hp13]
0
geplaatst: 13 april 2020, 18:13 uur
8,2
Helaas nu net een van hun minste hits, maar je hoort me verder niet klagen
Helaas nu net een van hun minste hits, maar je hoort me verder niet klagen

0
geplaatst: 14 april 2020, 02:09 uur
Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou : 7
Ze hebben vele betere...
Ze hebben vele betere...
0
geplaatst: 14 april 2020, 09:57 uur
Je gaat mij zeker niet horen zeggen dat dit slecht is, ik hoor het gewoon niet graag.
5
5
1
geplaatst: 14 april 2020, 10:15 uur
esteban schreef:
Je gaat mij zeker niet horen zeggen dat dit slecht is, ik hoor het gewoon niet graag.
https://pbs.twimg.com/media/EMs6ZLoWkAEmLrj.jpg
0
geplaatst: 14 april 2020, 11:57 uur
Wilson Pickett - 7,3
Queen - 8,3 (één van hen die ik wel kan aanhoren)
Inna - 6 (veel leuker dan de EDM die nu de hitlijsten bevolkt)
The Shuffles - 4
Emmylou Harris - 5,3
Far East Movement - 6,8 (duurt wat te lang)
CCR - 6,5
Queen - 8,3 (één van hen die ik wel kan aanhoren)
Inna - 6 (veel leuker dan de EDM die nu de hitlijsten bevolkt)
The Shuffles - 4
Emmylou Harris - 5,3
Far East Movement - 6,8 (duurt wat te lang)
CCR - 6,5
0
geplaatst: 14 april 2020, 17:28 uur
Een hele nette top 30 notering voor CCR.
Vandaag een 90's hit en tevens de grootste solo-hit in Nederland voor deze dame die vooral bekend is vanwege haar periode met Eurythmics. Ik vermoed een beetje een 'love it or hate it-plaat', maar op MusicMeter weet je het nooit (gelukkig maar):
226. Annie Lennox - Why
[1992, #aw10, #hp6]
Vandaag een 90's hit en tevens de grootste solo-hit in Nederland voor deze dame die vooral bekend is vanwege haar periode met Eurythmics. Ik vermoed een beetje een 'love it or hate it-plaat', maar op MusicMeter weet je het nooit (gelukkig maar):
226. Annie Lennox - Why
[1992, #aw10, #hp6]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.