Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2020, 17:18 uur
Kelly Rowland scoort een 6,1 gemiddeld, maar hier kan nog wel wat in gaan veranderen: er zijn opvallend weinig stemmen op haar plaat uitgebracht. Late stemmers: jullie zijn uiteraard meer dan welkom.
Vandaag beginnen we aan nieuw thema waar we deze hele werkweek van kunnen gaan genieten. De Nederlands Top40 is pas begonnen in 1965, maar er waren natuurlijk vele muzikale helden van voor dat tijdperk. Laten we eens wat 50's artiesten in het zonnetje gaan zetten in het nieuwe thema:
Late hits van "50's artiesten"
We beginnen met de man die zeer recentelijk is overleden. Onsterfelijk geworden door Tutti Frutti, Good Golly Miss Molly, Rip It Up, Lucille, Long Tall Sally en ga zo maar door. Zoals alle artiesten die deze werkweek voorbij gaan komen, waren de 50's zijn tijdperk. Little Richard regeerde op zijn kenmerkende flamboyante manier. In de 70's wist hij in Nederland een comeback-hit te scoren. Wat vinden we van dit wat latere werk van de meester?
267. Little Richard - Freedom Blues
[1970, #aw4, #hp21]
Vandaag beginnen we aan nieuw thema waar we deze hele werkweek van kunnen gaan genieten. De Nederlands Top40 is pas begonnen in 1965, maar er waren natuurlijk vele muzikale helden van voor dat tijdperk. Laten we eens wat 50's artiesten in het zonnetje gaan zetten in het nieuwe thema:
Late hits van "50's artiesten"
We beginnen met de man die zeer recentelijk is overleden. Onsterfelijk geworden door Tutti Frutti, Good Golly Miss Molly, Rip It Up, Lucille, Long Tall Sally en ga zo maar door. Zoals alle artiesten die deze werkweek voorbij gaan komen, waren de 50's zijn tijdperk. Little Richard regeerde op zijn kenmerkende flamboyante manier. In de 70's wist hij in Nederland een comeback-hit te scoren. Wat vinden we van dit wat latere werk van de meester?
267. Little Richard - Freedom Blues
[1970, #aw4, #hp21]
0
geplaatst: 25 mei 2020, 17:57 uur
Titmeister schreef:
Dat vind ik wel bizar. Ik snap dat bepaalde genres niet je ding zijn, maar dat je alles uit het genre slecht vindt, kan ik niet bij.
Dat vind ik wel bizar. Ik snap dat bepaalde genres niet je ding zijn, maar dat je alles uit het genre slecht vindt, kan ik niet bij.
We gaan het zien, misschien komt er ooit een nummer voorbij uit één van deze genres die me wel raakt. Maar bij de prehistorische ladder had ik hetzelfde met Jazz. Jazz-nummers scoren bij mij ook altijd onvoldoendes. Ook dat is zo'n muziekstroming waarvan ik absoluut niet begrijp dat het bestaat.
1
geplaatst: 25 mei 2020, 17:59 uur
Kelly Rowland - Stole : 4,5
Little Richard - Freedom Blues : 7,5
Little Richard - Freedom Blues : 7,5
0
geplaatst: 25 mei 2020, 22:32 uur
Titmeister schreef:
Kees-Jan schreef:
We gaan het zien, misschien komt er ooit een nummer voorbij uit één van deze genres die me wel raakt. Maar bij de prehistorische ladder had ik hetzelfde met Jazz. Jazz-nummers scoren bij mij ook altijd onvoldoendes. Ook dat is zo'n muziekstroming waarvan ik absoluut niet begrijp dat het bestaat.
Kees-Jan is een echte rooie rocker. We gaan het zien, misschien komt er ooit een nummer voorbij uit één van deze genres die me wel raakt. Maar bij de prehistorische ladder had ik hetzelfde met Jazz. Jazz-nummers scoren bij mij ook altijd onvoldoendes. Ook dat is zo'n muziekstroming waarvan ik absoluut niet begrijp dat het bestaat.
Ik vermoed dat Kees-Jan ook helemaal niet van klassieke muziek houdt.
Voor mij niet bizar, ik ken er binnen en buiten musicmeter nog wel meer.
Kees-Jan moet trouwens nog steeds bijkomen van dat korte reisje met de caravan in de pre-historic meter. Zal ik nog weer eens wat plaatsen daar?
0
geplaatst: 25 mei 2020, 22:34 uur
6,9
Ga je niet te vaak 1970 doen dit jaar?
Van de laatste 10 hier kan ik inmiddels George, John en Richard wegstrepen in mijn metertje.
Nou ja, ik kan ze ook nog wel bewaren voor later dit jaar.
Ga je niet te vaak 1970 doen dit jaar?

Van de laatste 10 hier kan ik inmiddels George, John en Richard wegstrepen in mijn metertje.
Nou ja, ik kan ze ook nog wel bewaren voor later dit jaar.

0
geplaatst: 26 mei 2020, 11:20 uur
o ja en deze nog ff
263. Barbra Streisand - Woman in Love - 7
264. A Tribe Called Quest - Can I Kick It? - 8
265. Dire Straits - Sultans Of Swing - 9 (enigste nummer wat ik van DS lekker vind en gewoon meer dan goed)
266. Kelly Rowland - Stole -5
263. Barbra Streisand - Woman in Love - 7
264. A Tribe Called Quest - Can I Kick It? - 8
265. Dire Straits - Sultans Of Swing - 9 (enigste nummer wat ik van DS lekker vind en gewoon meer dan goed)
266. Kelly Rowland - Stole -5
0
geplaatst: 26 mei 2020, 17:11 uur
Little Richard scoort een 7,1 gemiddeld.
Late hits van "50's artiesten" - dag 2:
Van de flamboyante kostuums en make-up van gisteren gaan we vandaag naar white trash-chique. Deze man stond naast zijn opzwepende manier van muziekmaken ook bekend om de vele gevechten en mishandelingszaken waarbij hij betrokken is geweest, zijn arrestatie voor het gewapend Graceland proberen binnen te vallen en natuurlijk vanwege het trouwen met zijn dertienjarige achternichtje. Oh Jerry Lee, je bent me er eentje.
In 1972 scoorde hij plotseling een hit in Nederland met een terugkeer naar zijn rock'n'roll roots na jarenlang countryalbums te hebben opgenomen. Wat vinden wij van 70's Jerry Lee?
268. Jerry Lee Lewis - Chantilly Lace
[1972, #aw7, #hp17]
Late hits van "50's artiesten" - dag 2:
Van de flamboyante kostuums en make-up van gisteren gaan we vandaag naar white trash-chique. Deze man stond naast zijn opzwepende manier van muziekmaken ook bekend om de vele gevechten en mishandelingszaken waarbij hij betrokken is geweest, zijn arrestatie voor het gewapend Graceland proberen binnen te vallen en natuurlijk vanwege het trouwen met zijn dertienjarige achternichtje. Oh Jerry Lee, je bent me er eentje.
In 1972 scoorde hij plotseling een hit in Nederland met een terugkeer naar zijn rock'n'roll roots na jarenlang countryalbums te hebben opgenomen. Wat vinden wij van 70's Jerry Lee?
268. Jerry Lee Lewis - Chantilly Lace
[1972, #aw7, #hp17]
0
geplaatst: 26 mei 2020, 17:31 uur
Onkruid vergaat niet, blijkt wel weer uit het feit dat JLL als enige van de rock&rollers nog onder ons is. Dit nummer doet me verder niet zo veel, dan hoor is een stuk liever die van Little Richard.
Richard: 7,3
JLL: 5
Richard: 7,3
JLL: 5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.