Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2020, 17:24 uur
Een 6,7 gemiddeld voor Lauper en daarmee staat ze voorlopig op plek 124.
Van de 80's gaan we door naar de 90's, en niet naar zomaar de eerste de beste artiest. Christopher George Latore Wallace staat namelijk op het programma. Samen met zijn rivaal Tupac toch wel verantwoordelijk voor op zijn minst de allerbekendste feud uit de hiphop-wereld. Hier draait het niet om de ruzies, maar om de muziek, dus laat Biggie je hypnotiseren:
275. The Notorious B.I.G. (feat. Pam Long) - Hypnotize
[1997, #aw8, #hp23]
(Bovenste link de albumversie zonder die actiefilm die in de officiële clip constant de flow eruit haalt. Onderste link die officiële videoclip)
Van de 80's gaan we door naar de 90's, en niet naar zomaar de eerste de beste artiest. Christopher George Latore Wallace staat namelijk op het programma. Samen met zijn rivaal Tupac toch wel verantwoordelijk voor op zijn minst de allerbekendste feud uit de hiphop-wereld. Hier draait het niet om de ruzies, maar om de muziek, dus laat Biggie je hypnotiseren:
275. The Notorious B.I.G. (feat. Pam Long) - Hypnotize
[1997, #aw8, #hp23]
(Bovenste link de albumversie zonder die actiefilm die in de officiële clip constant de flow eruit haalt. Onderste link die officiële videoclip)
0
geplaatst: 2 juni 2020, 17:47 uur
8,3
Nog een 5,5 voor Cyndi. Time After Time had aanzienlijk hoger gekregen.
Nog een 5,5 voor Cyndi. Time After Time had aanzienlijk hoger gekregen.
0
geplaatst: 2 juni 2020, 18:39 uur
True Colours: 4
Time After Time vind ik prachtig, met deze ballad kan ik dan weer helemaal niks, altijd al irritant gevonden.
Hypnotize: 8
Certified banger en dan is Mo Money Mo Problems van hetzelfde album nog een tandje beter
Time After Time vind ik prachtig, met deze ballad kan ik dan weer helemaal niks, altijd al irritant gevonden.
Hypnotize: 8
Certified banger en dan is Mo Money Mo Problems van hetzelfde album nog een tandje beter
1
geplaatst: 2 juni 2020, 21:59 uur
Vandáár komt die begin-sound uit de Blue single Fly By! Ik kon het nooit thuis brengen, tot nu.
Enfin, ik weet niet of het bewust was, maar het lijkt er wel héél hard op.
6
Enfin, ik weet niet of het bewust was, maar het lijkt er wel héél hard op.6
1
geplaatst: 2 juni 2020, 23:06 uur
esteban schreef:
Vandáár komt die begin-sound uit de Blue single Fly By! Ik kon het nooit thuis brengen, tot nu.
Fly By II om exact te zijn, de remix. In de albumversie zit die sample niet. Kwam er pas niet zo lang geleden achter dat er twee versies van Fly By waren en las dan ook over die sample. Vandáár komt die begin-sound uit de Blue single Fly By! Ik kon het nooit thuis brengen, tot nu.
0
geplaatst: 3 juni 2020, 02:07 uur
JoaMuse schreef:
(quote)
Fly By II om exact te zijn, de remix. In de albumversie zit die sample niet. Kwam er pas niet zo lang geleden achter dat er twee versies van Fly By waren en las dan ook over die sample.
I know.
Maar ik negeer de originele versie, die intro vond ik slecht.
Maar goed, na 18 jaar weet ik eindelijk vanwaar ik die FB II intro kende.
0
wavanbuuren
geplaatst: 3 juni 2020, 08:34 uur
Cindy Lauper
8
Notorious BIG
5,2
(als ik de vreselijk irritante bijgeluiden uit de clip mee zou tellen kom ik op een 3,5)
8
Notorious BIG
5,2
(als ik de vreselijk irritante bijgeluiden uit de clip mee zou tellen kom ik op een 3,5)
0
geplaatst: 3 juni 2020, 12:44 uur
Titmeister schreef:
Zijn er überhaupt hiphop- of dancenunmers die jij een voldoende zou geven?
Zijn er überhaupt hiphop- of dancenunmers die jij een voldoende zou geven?
Kees-Jan schreef:
Ik denk het niet. Ik heb helemaal niets met die muziekstromingen.
Ik denk het niet. Ik heb helemaal niets met die muziekstromingen.
Kees-Jan schreef:
The Notorious B.I.G. (feat. Pam Long) - Hypnotize : 2
En dan blijf je het toch keer op keer proberen? Ook al weet je al dat het je ding niet is? Lijkt me pijnlijk, die zelfkastijding.The Notorious B.I.G. (feat. Pam Long) - Hypnotize : 2
0
geplaatst: 3 juni 2020, 12:57 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
(quote)
(quote)
En dan blijf je het toch keer op keer proberen? Ook al weet je al dat het je ding niet is? Lijkt me pijnlijk, die zelfkastijding. Extra pijnlijk is dat het ten koste gaat van een mooie positie voor Biggie in de lijst
0
geplaatst: 3 juni 2020, 12:57 uur
wavanbuuren schreef:
Snap ik helemaal; ik kan het nummer niet eens fatsoenlijk horen door de manier waarop die clip in elkaar is gezet. Gebeurde wel vaker in de 90's; flitsend willen laten uitzien, en daardoor op geluid gaan knippen. Zo zonde.
Hoe dan ook, voor de plaat zelf:
7,6
Cijfer verhoogd, toch wel erg lekker dit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.