MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter

zoeken in:

Shaky schreef:
Zowel Titmeister als jordidj1 hebben dit nummer in het verleden genoemd; dan kom ik er toch eigenlijk niet meer onderuit om deze te posten.

Titmeister schreef:
Bij deze mijn excuses voor het indirect triggeren van dit nummer. Zelfs mijn aanstaande vaderschap verandert weinig aan het feit dat dit gewoon een aartsvervelend nummer is.

gefeliciteerd man.

Dit nummer geef ik een 3.

Roberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face : 8,2

Ik had het nog nooit gehoord en 1x is ook meer dan genoeg.

2.5

Stelt natuurlijk weinig voor maar ik kan er wel om lachen.

5

3.5

Titmeister schreef:
Bij deze mijn excuses voor het indirect triggeren van dit nummer. Zelfs mijn aanstaande vaderschap verandert weinig aan het feit dat dit gewoon een aartsvervelend nummer is.

het zij je vergeven.

En van harte alvast!

Vera: 6,8
Roberta: 7,7
Jordid 3,6

mag ik ook een 0,1 geven? damn wat slecht

cosmic kid (moderator)
Niet serieus te nemen. Mijn cijfer daarentegen wel: 2.

Pfff, deze heb ik nog ergens op een Greatest Hits verzamelaar staan uit die tijd, die serie was toen erg populair, deze skipte ik ook elke keer

2

OMG 0.25

Ook hier zit nog een heel verhaal aan vast. De ouders van de kleine Jordy dachten binnen te kunnen lopen op hun zoon en exploiteerden hem op een nogal bedenkelijke manier. Er kwam een opvolger, drie albums, optredens en zelfs een klein pretpark met een boerderijthema. Dat laatste was overigens een spectaculaire flop en sloot na nog geen drie jaar alweer. De Franse arbeidsinspectie kwam op een gegeven moment langs en constateerde dat Jordy's ouders alle regels voor kinderarbeid aan hun laars lapten. En dat niet alleen: Het pretpark bleek gefinancierd met het geld dat kleine Jordy aan zijn hit had verdient en wat volgens de regels op een bankrekening had moeten staan die beschikbaar zou komen als Jordy 18 was en alleen risicovrij mocht worden geïnvesteerd. En ook de rest van het geld bleek vooral door papa te zijn uitgegeven, die zich verdedigde met de uitspraak dat Jordy niet zong maar werd gesampled, dus daarom was het geld niet zozeer van zijn zoon maar van hem (!). Het huwelijk van Jordy's ouders liep op de klippen en ze werden bovendien beiden tijdelijk uit de ouderlijke macht ontzet. Tussen Jordy en zijn ouders is het nooit meer goedgekomen en ze zijn niet on speaking terms. Jordy heeft als volwassene nog een rechtszaak tegen Sony gewonnen. Hij is inmiddels vooraan in de 30, heeft een relatie en een kind. Hij maakte een studie af, deed aan speedboatraces, schreef een autobiografie en acteerde, musiceerde en produceerde een beetje.

Jordy is overigens nog steeds in bijna heel de wereld de jongste artiest die er ooit de hitlijsten haalde (tot de Billboard 100 in de VS aan toe). Maar het nummer is vooral een ontzettend flauwe en erg gedateerde goedkope gemmickhit. 2.5

Wat een nostalgie! Kijk, als kind vond ik dit helemaal geweldig. Ook de opvolger Alison deed het goed bij mijn leeftijdsgenoten. Die sound (muziek) was toen trouwens helemaal in. Na It's Christmas (C'est Noel), die vaak gedraaid werd maar het toch wel beduidend minder goed deed als de eerste twee, nooit meer iets van gehoord.

Helemaal in die tijdsgeest bekeken en een portie nostalgie erbovenop:

7

Jordy - Dur Dur D'être Bébé! : 1,5

Dank starbright boy, ik vroeg me al af wat er van het jochie was geworden en besefte dat ie nu ongeveer mijn leeftijd zou moeten zijn... Lijkt erop dat ie, ondanks een traumatische jeugd, er nog redelijk bovenop is gekomen.

Treurig nummer, nog treurigere situatie. starbright boy, het is ongelooflijk dat dat allemaal heeft kunnen gebeuren. Dit nummer zelf werd overigens gebanned op de Franse radio. Dit soort figuren, papa bedoel ik dan, moeten geen positieve aandacht krijgen.
Uiteraard een 1.

5

wavanbuuren
Ver uit het ergste wat dit forum heeft voortgebracht (en dat is een prestatie op zich)

1

wavanbuuren schreef:
Ver uit het ergste wat dit forum heeft voortgebracht (en dat is een prestatie op zich)

You're too kind....

Overigens zeggen de statistieken wat anders. Jordy staat niet op de laatste plek op dit moment.

Overmorgen tikken we de 300 platen aan, dus na die plaat komt het klassement weer voorbij.

wavanbuuren
Gelukkig ben ik ook vaak complimenteus

Goh, "traumatische jeugd", dat moet ook wat genuanceerd worden. Ik begrijp wel dat wanneer je de samenvatting hierboven leest, het héél anders binnen komt. Carrieregewijs ben ik hem destijds dan wel helemaal uit het oog verloren, want buiten Frankrijk was het einde verhaal. Bij ons in dat opzicht nooit meer van gehoord. Maar het verloop rond het zogenaamde pretpark en dergelijke heeft toen (en later) natuurlijk wel in kranten enz gestaan, evenals tal van interviews. Het duurt ook niet lang om (in het Frans welliswaar) wat te googelen.

Jordy heeft naar eigen zeggen een gelukkige jeugd gehad, op de scheiding van z'n ouders na. Van de geschonden regels rond 'kinderarbeid' (een mens denkt automatisch het ergste bij dat woord) heeft hij nooit echt iets gemerkt of negatiefs meegemaakt, aangezien dat vooral om technische en administratieve zaken ging. Op dat vlak is dit geen gevalletje Michael Jackson of iets in die aard. Het pretpark en al wat er aan vast hing, ging om verschillende redenen failliet, deels ook simpelweg omdat het fenomeen 'Jordy' uitgewerkt was.

Van het feit dat hij aanspraak kon maken op de opbrengst, is hij zich in z'n jonge jaren ook niet echt bewust geweest. Dat was iets dat uiteindelijk vooral tussen de ouders uitgespeeld werd in de rechtbank. Pas later is Jordy zelf beginnen procederen om zijn deel op te eisen. De muziekmaatschappijen hebben de familie Lemoine op hun beurt ook in het zak gezet.

Jordy zegt tot vandaag nog steeds dat het pretpark zijn eigen idee was en zijn wensen toen ook allemaal werden ingewilligd. Hij kwam nooit iets te kort. Wat is dan wel het probleem? Hij is vooral kwaad omwille van de mislopen bedragen en de manier waarop zijn ouders daar vroeger mee omgegaan zijn. Terecht kwaad, no doubt. En zoals bij veel kinderen die het meemaken, zit de (v)echtscheiding diep, tevens alle miserie dat die meegebracht heeft. Zeer begrijpelijk dat dat blijft hangen.

Was die vader 100% in de fout de financiën betreft? Ja, absoluut! Bovendien klopt zijn uitleg ook niet. Jordy heeft die teksten niet "per toeval" ingesproken. En bij de vervolg-songs al helemaal niet. De moeder is trouwens ook in fout, die vond het allemaal OK tot ze het via de advocaat kon gebruiken om haar zin rond de voogdij (en een deel van het geld) te proberen krijgen.

Maar het is niet zo dat Jordy tegen wil en dank moest optreden of dergelijke, hij heeft het altijd met enorm veel plezier gedaan. Hij heeft er ook alles aan gedaan om te kunnen blijven meedraaien in de showbizwereld, op zich heeft hij daar naar eigen zeggen geen slechte herinneringen aan.

De reden waarom het verhaal rond het wanbeheer van z'n ouders geen invloed heeft op mijn score voor deze song, is omdat het voor mij los staat van elkaar. Mocht ik rekening houden met de geschiedenis die er aan vast hangt, zou ik ook alles van -again- de kleine Michael Jackson zware onvoldoendes moeten geven, omwille van z'n vader. Zo werkt het voor mij niet.

esteban schreef:

De reden waarom het verhaal rond het wanbeheer van z'n ouders geen invloed heeft op mijn score voor deze song, is omdat het voor mij los staat van elkaar. Zo werkt het voor mij niet.

Same here, mijn 1 is omdat het muzikale diarree is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:56 uur

geplaatst: vandaag om 06:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.