Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2020, 16:29 uur
Mylène belandt met een 7,09 op de 103e plaats.
Vandaag een nummer 1-hit uit de 90s. De componist van dit nummer scoorde vooral goed met zijn soundtracks voor o.a. Chariots of Fire (1981) en Blade Runner (1982).
Toen het nummer van vandaag werd uitgebracht in 1992 deed het vrijwel niets bij het publiek. Pas toen de Duitse bokser Maske het nummer twee jaar later gebruikte als begeleidingsnummer naar de ring, werd men enthousiast om deze track. De single en het bijbehorend album verkochten plots als een dolle en het leverde Vangelis een enorme hit op: 10 weken op 1 in Nederland.
352. Vangelis - Conquest of Paradise
[1995, #aw19, #hp1]
Vandaag een nummer 1-hit uit de 90s. De componist van dit nummer scoorde vooral goed met zijn soundtracks voor o.a. Chariots of Fire (1981) en Blade Runner (1982).
Toen het nummer van vandaag werd uitgebracht in 1992 deed het vrijwel niets bij het publiek. Pas toen de Duitse bokser Maske het nummer twee jaar later gebruikte als begeleidingsnummer naar de ring, werd men enthousiast om deze track. De single en het bijbehorend album verkochten plots als een dolle en het leverde Vangelis een enorme hit op: 10 weken op 1 in Nederland.
352. Vangelis - Conquest of Paradise
[1995, #aw19, #hp1]
1
geplaatst: 18 augustus 2020, 21:50 uur
Oja, ik herinner mij nog heel goed dat deze destijds op de radio te horen was. In België 8 weken op #1 en in totaal 29 weken meegedraaid in de UltraTop. 1995 alweer, de tijd vliegt. Dankzij Shaky weet ik nu (pas) waarom deze toen zo populair was. Het had, in tegenstelling tot wat ik toen dacht, dus niets met de film zelf te maken. Top-soundtrack.
9
9
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 12:44 uur
8
Ook alweer een kwart eeuw geleden. Lekker over the top en nrs zoals deze zie je tegenwoordig niet meer in de top 40.
Ook alweer een kwart eeuw geleden. Lekker over the top en nrs zoals deze zie je tegenwoordig niet meer in de top 40.
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 13:07 uur
Ben een zeer groot aanhanger van Mylène maar Désenchantée is niet één van mijn favorieten van haar (en vanwege jeugdsentiment hoor ik zelfs liever de cover van Kate Ryan). Toch een dijk van een nummer: een 8.5
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 17:18 uur
Vangelis zaait verdeeldheid onder het deelnemersveld en de cijfers verschillen van een 3 tot een 9. Gemiddeld scoort het nummer een 6,7.
In de jaren zeventig wist deze Nederlandse band 2 hits te scoren in de Top 40. Leden uit deze band voegden zich later bij bands als Harmony en Spirit. Kennen jullie deze (nog)?
353. Liberation Of Man - You're My Number One
[1976, #aw6, #hp20]
In de jaren zeventig wist deze Nederlandse band 2 hits te scoren in de Top 40. Leden uit deze band voegden zich later bij bands als Harmony en Spirit. Kennen jullie deze (nog)?
353. Liberation Of Man - You're My Number One
[1976, #aw6, #hp20]
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 17:27 uur
Nog nooit gehoord. Al lijkt de main-stem mij bekend voor te komen.
6
6
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.