MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Kowalski 7,8

Kowalski gemiddeld een 7,53

7,5

Heerlijk gitaarwerk.

Vrijdag een nieuwe, dus je kunt nog even stemmen, shinybeast, Rainmachine, Arrie, EvilDrSmith, dix, jeanmaurice, Johnny Marr, Rudi S, johan de witt, Rodajc

dix
Hier lijkt Jaz Coleman best een beetje op Joost Klein

8

Ik ben vooral van de latere Killing Joke, al vind ik ook hun 80s werk erg tof.
Hoeveel bands, en dan zeker met zo'n lange staat van dienst, zouden dat trouwens kunnen zeggen? Dat (een deel van) hun fans/liefhebbers hun latere/recente werk het beste vinden?
Misschien Swans en wellicht Einstürzende Neubauten, maar verder?

7,5

6,5

Behoort niet tot hun betere songs in mijn optiek. Weinig melodie te bespeuren.

Mooi gitaarwerk en typische (prima) jaren 80 post-punk. Bands als Play Dead hadden een zelfde soort geluid, zal niet ieders kopje thee zijn maar dit soort bands waren live wel super intens. Niet geschikt voor de tere oortjes maar wel zeer fraai en een beleving waar je destijds in onder werd gedompeld bij dit soort bands. En het was een statement en niet een modegril zoals dat nu vaak wel het geval is. Een 7,5 van mijn kant voor dit nummer.

Gemiddeld een 7,59 voor Geordie en Killing Joke.

Deze band uit Derbyshire UK startte in 1980 als een Oi! punkband en bracht in 1981 hun debuutalbum uit, dat meteen een succes was onder het punk publiek. Hun optredens werden echter in toenemende mate een podium voor rechts-extremistische skinheads en de band splitste zich zelf op in 1982. De zanger en drummer gingen onder dezelfde naam verder als een post punk band en namen Chris Nagle, de assistent van Martin Hannett, aan als producer van hun debuutalbum als Blitz 2.0, Second Empire Justice.
De sound kon niet meer verschillend zijn en dat werd hen bijzonder kwalijk genomen door hun oorspronkelijke publiek. Optredens konden geen doorgang vinden door rellen en de band 2.0 was geen lang leven beschoren.

Lijkt wat op New Order (Movement). Ik vind dit wel goed.
7,5

8

Prachtige ontdekking. Thx!

Met zo'n bandnaam vraag je ook om moeilijkheden, zeker in die tijd.
Heftig verhaal zeg. En dan lees ik op Discogs dat het verhaal een nog heftiger slot kent.
[Gitarist en belangrijkste man] Miller later toured under the Blitz name with new members, before dying after being struck by a car in 2007.
Nou nou... dat maakt de muziek er bepaald niet vrolijker op. Wel fijn voor luisteraars zoals ik.
Ook dank voor deze kennismaking, heel erg fraai!
Als hier de naam Joy Division onder had gestaan, dan hadden jullie allemaal negens gegeven, stelletje zuinige flauweriken.

8,4

EDIT: nu schrijf ik kennismaking, maar toch spookt die bandnaam door mijn hoofd: ik ken dit toch?
Blijk ik deze cd te hebben.
https://i.discogs.com/EHstZEgJQEIB6Bx2E0XjzJ1EJ_4pUvLIeUBnSYwME-U/rs:fit/g:sm/q:90/h:585/w:600/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTM0OTY3/MzktMTM1ODQzNTcw/Mi0zOTAwLmpwZWc.jpeg
(staat dit nummer logischerwijs niet op)

Voor mij totaal onbekend deze band, klinkt lekker hoor. Zang is iets minder maar toch een 7,5 voor de lekkere sfeer.

Vrijdag weer een nieuwe, dus stemmen kan nog dix, Arrie en Chameleon Day

Ja, ja, mijn stem komt. Wellicht niet op tijd. Maar hij komt. Heb andere dingen aan mijn hoofd…(nu werk, wordt nachtwerk vrees ik).

dix
Nou, 9 dan maar

Rainmachine schreef:
Voor mij totaal onbekend deze band, klinkt lekker hoor. Zang is iets minder maar toch een 7,5 voor de lekkere sfeer.

Dit, muziek erg mooi, zang minder.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 13:07 uur

geplaatst: vandaag om 13:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.