Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 22 december 2023, 03:59 uur
Volstrekt onbekend voor mij. Maar zeker aangenaam. Typische (eenvoudige) Factory-bas sound en Cocteau Twins / Dif Juz achtig gitaarwerk. Zang typerend “vlak” van karakter- zoals dat toen de stijl was. Het is alleen de strakke drumcomputer die ik te dwingend vind klinken.
7,8
7,8
0
geplaatst: 23 december 2023, 01:23 uur
Premonition schreef:
Vrijdag weer een nieuwe, …
Vrijdag weer een nieuwe, …
In mijn universum is het zaterdag….jouw gevoel van tijd

2
geplaatst: 23 december 2023, 01:37 uur
Vier studenten uit Eindhoven richten begin 1980 Neon op. Hun muziek is duidelijk beïnvloed door de Britse postpunk. Ze treden begin jaren tachtig veelvuldig op, ook in het voorprogramma van bands die ze als voorbeeld zien, zoals Echo and the Bunnymen en Simple Minds.
Toch sijpelt er iets typisch Nederlands door in hun muziek. “Denkend aan Holland zie ik brede rivieren, traag door oneindig laagland gaan.” De hoes van hun enige Ep uit 1981, A Day in the Land of Lost Horizons, beeldt dat perfect uit.
Toch sijpelt er iets typisch Nederlands door in hun muziek. “Denkend aan Holland zie ik brede rivieren, traag door oneindig laagland gaan.” De hoes van hun enige Ep uit 1981, A Day in the Land of Lost Horizons, beeldt dat perfect uit.
1
geplaatst: 23 december 2023, 02:28 uur
0
geplaatst: 23 december 2023, 10:59 uur
Chameleon Day schreef:
Maar de hoesafbeelding die je hier ziet is niet het origineel, maar van de reissue uit 2022 (met wat extra niet eerder uitgebracht werk). Hier het origineel.
Maar de hoesafbeelding die je hier ziet is niet het origineel, maar van de reissue uit 2022 (met wat extra niet eerder uitgebracht werk). Hier het origineel.
Klopt helemaal, ik refereerde ook aan die hoes, maar deze sluit er wel mooi bij aan.
1
geplaatst: 23 december 2023, 17:31 uur
De eerste band die ik ooit live zag, als we Toontje Lager buiten mededinging houden.
7,5
7,5
2
geplaatst: 23 december 2023, 17:57 uur
Dat is geen valse start, zelfs al tel je Toontje Lager wel mee.
Net op het moment dat ik hardop denk: Goh, wordt er niet in gezongen? Dat is misschien wel jammer. Komen dan alsnog de vocalen. Mooi man, een intro van drie minuten van een liedje van nog geen vier minuten. Tof nummer!
8
Net op het moment dat ik hardop denk: Goh, wordt er niet in gezongen? Dat is misschien wel jammer. Komen dan alsnog de vocalen. Mooi man, een intro van drie minuten van een liedje van nog geen vier minuten. Tof nummer!
8
2
geplaatst: 23 december 2023, 20:52 uur
Cure en, zij het in mindere mate, JD liggen er duimendik op. Maar die sfeer, die sfeer…behoort toch tot de beste NL wave muziek uit die tijd…naar mijn bescheiden mening. En het waren maar tieners…
2
geplaatst: 30 december 2023, 03:59 uur
Justin Curfman, een multi instrumentalist uit Atlanta, USA, richt in 2006 Feeding Fingers op. Op het debuut album, Wound In Wall, uit datzelfde jaar, speelt Justin alle instrumenten zelf in. Door reptile71, wordt de band ook op Musicmeter bekend.
1
geplaatst: 31 december 2023, 00:24 uur
Hé, tijdsprong naar dit millennium?
(Bijna) niet te merken.
Voor een (voor mij) totaal onbekende band opvallend veel reacties over dit album op MuMe.
Ik snap de vergelijkingen met (early 80s) The Cure en ik vind het zeker niet minder: vanavond stomtoevallig nog een oude aflevering gekeken van South Park, waarin Robert Smith de "reddende nachtvlinder" van het dorpje wordt door een kolossale, ijzeren Barbra Streisand-monster te vernietigen. Enfin, ik dwaal af.
Zou reptile71 er nog een cd'tje van hebben liggen, want voor die lousy €4,32 neem ik er graag eentje over.
7,8
(Bijna) niet te merken.
Voor een (voor mij) totaal onbekende band opvallend veel reacties over dit album op MuMe.
Ik snap de vergelijkingen met (early 80s) The Cure en ik vind het zeker niet minder: vanavond stomtoevallig nog een oude aflevering gekeken van South Park, waarin Robert Smith de "reddende nachtvlinder" van het dorpje wordt door een kolossale, ijzeren Barbra Streisand-monster te vernietigen. Enfin, ik dwaal af.
Zou reptile71 er nog een cd'tje van hebben liggen, want voor die lousy €4,32 neem ik er graag eentje over.

7,8
* denotes required fields.