Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2024, 19:10 uur
Zo, John Foxx loopt binnen met deze beoordelingen! Mag ook wel op je 75ste…
1
geplaatst: 11 februari 2024, 17:07 uur
The Visitor - Splitseconds - 8
Crispy Ambulance - Concorde Square - 6
Actuel - Things - 8
DA! - Dark Rooms - 7,5
John Foxx - Underpass - 6,5
We zijn weer bij.
Crispy Ambulance - Concorde Square - 6
Actuel - Things - 8
DA! - Dark Rooms - 7,5
John Foxx - Underpass - 6,5
We zijn weer bij.
1
geplaatst: 16 februari 2024, 01:07 uur
Voor het volgende nummer gaan we weer eens naar het zuidelijk halfrond, the land down under.
Deze band, Hunters & Collectors, uit Melbourne is niet erg bekend geworden in onze contreien, wat mij betreft ten onrechte wat betreft hun eerste twee albums. De zanger is een broer van de bassist van Crowded House, kleine muzikale wereld dus.
Dit nummer, Lumps of Lead, is uit 1982.
Deze band, Hunters & Collectors, uit Melbourne is niet erg bekend geworden in onze contreien, wat mij betreft ten onrechte wat betreft hun eerste twee albums. De zanger is een broer van de bassist van Crowded House, kleine muzikale wereld dus.
1
geplaatst: 16 februari 2024, 01:33 uur
Tja, haalde in die tijd post punk uit alle hoeken en gaten van deze planeet, volgens mijn moeder en broer, op het autistische af. 

1
geplaatst: 16 februari 2024, 01:35 uur
Euh,… je moet je moeder er niet mee lastig vallen….zeker niet op dit uur.
1
geplaatst: 16 februari 2024, 08:19 uur
H&C waren toch bepaald geen kleine band down under.
Deze is prima maar ze hebben betere
8
Deze is prima maar ze hebben betere
8
0
geplaatst: 16 februari 2024, 12:47 uur
Premonition schreef:
Maar staat op hun derde album uit 1984. Is het eerder op EP verschenen of zo?
1
geplaatst: 16 februari 2024, 13:37 uur
Chameleon Day schreef:
Van de EP Payload uit 1982. Vier nummers van deze EP kwamen ook weer terecht op Jaws of Life uit 1984. Geen idee waarom eigenlijk.
0
geplaatst: 16 februari 2024, 13:39 uur
dix schreef:
Nee, behoorlijk populair zelfs, ook in Nieuw Zeeland. Maar dat lukte hier en in de UK niet echt.
1
geplaatst: 22 februari 2024, 01:14 uur
Mijn laatste ex was een Australische en een van de eerste, zo niet dé eerste band waar ze mee aan kwam zetten was deze band. Ik had er toevallig een paar maanden eerder een lp van gevonden in een kringloop, dus ik kon er heel stoer over meepraten. Zij was waarschijnlijk onder de indruk van mijn "kennis" van Australische rockmuziek, ik was (sowieso) onder de indruk van haar (smaak die verder ging dan de standaardbandjes), dus mede dankzij H+C was dat het begin van een leuke tijd.
Die lp die ik toen vond van H+C [in bar slechte staat trouwens
) is toevallig degene die dit nummer ook bergt. Dat is hun gelijknamige (of juist titelloze?) album uit 1983: een compilatiealbum met de vier nummers van die EP en drie nummers van hun evenzo gelijknamige (of dus titelloze?) debuutalbum uit 1982. Ik denk dat dit een compilatiealbum is om Europa en Amerika destijds kennis te laten maken met deze band, want deze lp was alleen uitgebracht buiten Australië. I.t.t. hun debuut en 'Payload' die alleen in Australië en NZ waren uitgebracht.
'Jaws of Life' heb ik inmiddels ook, en die vond ik juist vlak nadat de relatie was uitgegaan (o, de ironie), maar daar zie ik andere nummers opstaan.
Enfin, ik mag de ietwat beklemmende, kille, licht naargeestige sfeer wel.
7,5
Die lp die ik toen vond van H+C [in bar slechte staat trouwens
) is toevallig degene die dit nummer ook bergt. Dat is hun gelijknamige (of juist titelloze?) album uit 1983: een compilatiealbum met de vier nummers van die EP en drie nummers van hun evenzo gelijknamige (of dus titelloze?) debuutalbum uit 1982. Ik denk dat dit een compilatiealbum is om Europa en Amerika destijds kennis te laten maken met deze band, want deze lp was alleen uitgebracht buiten Australië. I.t.t. hun debuut en 'Payload' die alleen in Australië en NZ waren uitgebracht.'Jaws of Life' heb ik inmiddels ook, en die vond ik juist vlak nadat de relatie was uitgegaan (o, de ironie), maar daar zie ik andere nummers opstaan.
Enfin, ik mag de ietwat beklemmende, kille, licht naargeestige sfeer wel.
7,5
* denotes required fields.