Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2024, 19:50 uur
2
geplaatst: 27 juni 2024, 19:41 uur
1
geplaatst: 28 juni 2024, 01:40 uur
8,4
Fijn nummer met bezwerende klanken. Doet ergens wat denken aan sommige nummers van ‘Sons and Fascination / Sister Feelings Call’, vanwege dat bezwerende en die gitaarsound. Had wel wat meer ontwikkeling in het nummer mogen zitten.
Fijn nummer met bezwerende klanken. Doet ergens wat denken aan sommige nummers van ‘Sons and Fascination / Sister Feelings Call’, vanwege dat bezwerende en die gitaarsound. Had wel wat meer ontwikkeling in het nummer mogen zitten.
0
geplaatst: 28 juni 2024, 14:12 uur
Chameleon Day schreef:
8,4
8,4
Exact, vandaar dat ze het Just Fascination hebben gedoopt.
1
geplaatst: 30 juni 2024, 15:43 uur
Fantastisch nummer wat het ook goed deed in de betere new wave discotheken in de jaren 80. Een welverdiende 8,5

0
geplaatst: 30 juni 2024, 19:30 uur
0
geplaatst: 30 juni 2024, 19:44 uur
1
geplaatst: 1 juli 2024, 13:48 uur
En met het EK en dan ook nog aan het daten. Oja, en dan is er soms ook nog iets dat op werken lijkt. Waarom duurt een dag op Aarde niet net zo lang als op Venus? 
Niet zo lang geleden nog een aantal albums van CV geluisterd, omdat de lp's in de aanbieding waren in de bekende platenzaken. Ik vond 'Red Mecca' best okay, maar 'The Crackdown' toch een lichte tegenvaller. Uiteindelijk heb ik alleen ' The Covenant, the Sword...' op vinyl gekocht, want die vind ik sterk.
Ook dit nummer heeft wel iets, maar ik mis toch iets (idd, ontwikkeling).
Het fascineert, maar daar blijft het dan ook bij.
6,7

Niet zo lang geleden nog een aantal albums van CV geluisterd, omdat de lp's in de aanbieding waren in de bekende platenzaken. Ik vond 'Red Mecca' best okay, maar 'The Crackdown' toch een lichte tegenvaller. Uiteindelijk heb ik alleen ' The Covenant, the Sword...' op vinyl gekocht, want die vind ik sterk.
Ook dit nummer heeft wel iets, maar ik mis toch iets (idd, ontwikkeling).
Het fascineert, maar daar blijft het dan ook bij.
6,7
2
geplaatst: 3 juli 2024, 18:10 uur
Liverpool heeft veel postpunk/new wave bands voortgebracht. The Lotus Eaters waren in de scene een ietwat vreemde eend in de bijt. "Pussies", noemde Hooky ze en ook plaatsgenoot Ian McCulloch moest weinig van ze hebben ("Fucking New Romantics").
Nadat Peter Coyle en Jeremy Kelly de band in 1982 oprichtten en gelijk een uitnodiging van John Peel kregen in het najaar van dat jaar, verscheen in de zomer van 1983 hun grootste hit The First Picture of You. Begin 1984 verscheen daarop hun debuutalbum No Sense of Sin. Zomer 1985 was het alweer gedaan met de band, nadat ze begin 1985 waren gedropt door Arista, omdat er geen hits meer kwamen.
Hun laatste wapenfeit was de single It Hurts, die in Italie een hit werd. It Hurts is flink donkerder dan hun eerdere werk en daarom geschikt om hier te posten.
De band kende, naast Coyle en Kelly (eerder en later weer gitarist van The Wild Swans), een aantal bekende namen; Stephen Emmer (idd zoon van..), voormalig Minny Pops en Associates toetsenist, en Michael Dempsey, eerste bassist van The Cure en voormalige bassist van The Associates.
Nadat Peter Coyle en Jeremy Kelly de band in 1982 oprichtten en gelijk een uitnodiging van John Peel kregen in het najaar van dat jaar, verscheen in de zomer van 1983 hun grootste hit The First Picture of You. Begin 1984 verscheen daarop hun debuutalbum No Sense of Sin. Zomer 1985 was het alweer gedaan met de band, nadat ze begin 1985 waren gedropt door Arista, omdat er geen hits meer kwamen.
Hun laatste wapenfeit was de single It Hurts, die in Italie een hit werd. It Hurts is flink donkerder dan hun eerdere werk en daarom geschikt om hier te posten.
De band kende, naast Coyle en Kelly (eerder en later weer gitarist van The Wild Swans), een aantal bekende namen; Stephen Emmer (idd zoon van..), voormalig Minny Pops en Associates toetsenist, en Michael Dempsey, eerste bassist van The Cure en voormalige bassist van The Associates.
1
geplaatst: 3 juli 2024, 22:15 uur
Dat van Stephen Emmer en Michael Dempsey wist ik niet.
Ik kende alleen de LP No Sense Of Sin.
Fijn nummer: 7,5
Ik kende alleen de LP No Sense Of Sin.
Fijn nummer: 7,5
2
geplaatst: 8 juli 2024, 22:45 uur
Ik begrijp Hooky en Ian wel een beetje. En dan te bedenken dat dit zelfs een slag donkerder is dan hun werk van daarvoor? Hmmm, geef mij dan maar The Lotus Eaters van Dead Can Dance.
Het kan er nog net mee door.
6
6
1
geplaatst: 9 juli 2024, 19:49 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik had 'm nog wat strenger van jou verwacht. De volgende komt weer meer bij jouw smaak in de buurt, vermoed ik
* denotes required fields.