MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Een magere 7,24 voor de Scousers.

Belofte maakt schuld, EvilDrSmith.
Dit is dé andere band uit Grangemouth, Schotland. Uiteraard is er wel een connectie met die andere veel beroemdere band. De manager van de band was de broer van de gitarist van die andere band en de bassist richtte samen met die gitarist die andere band op. Gaat er nog geen lichtje op? We hebben het over Lowlife en Cocteau Twins. Muzikaal is er zeker ook verwantschap, maar waar CT zich vanaf Treasure meer richting dreampop begaven, bleef Lowlife de donkere postpunk wortels trouw.
Dit nummer, From Side to Side, komt van hun tweede album Diminuendo uit 1987. Misschien wel hun beste album.

7,9

Mooi album, lang niet gedraaid. Moet altijd wennen aan de zang. Mij wat te gothisch ingestoken. Ga hem deze avond (begin nacht) weer eens beluisteren, denk ik.

Dit is mooi.

7,3

Johnny Marr schreef:
Dit is mooi.

7,3

En dan toch maar een 7,3?

Premonition schreef:
(quote)

En dan toch maar een 7,3?

Ja. Toch een mooi cijfer?

De schuld is ingelost, hoor.
Maar hoe sfeervol en melancholisch ook, ik ga niet helemaal mee in het enthousiasme van de meeste hierboven. Het klinkt me iets te.. veilig? Kabbelend? Braaf? Gemaakt?
Evenzogoed wel prettig aangenaam, maar had iets rafeliger/duisterder/je ne sais pas gemogen.
7

dix
Danse Society op een tweetakt motor, het komt moeilijk vooruit.

7,4

9,5 wat een prachtig nummer en wat een waanzinnig fraai album

Een gemiddelde van 8,17 voor de Schotten.

Het Oostenrijkse antwoord op Joy Division kwam in 1980 uit Wenen. X-Beliebig was een groep met behoorlijke jonkies, de bassist en zanger/gitarist waren 17 jaar toen ze begonnen en de drummer slechts 13 jaar! Na een single en een cassette, kwam in 1982 hun gelijknamige debuut uit.
Dit debuutalbum wisselt tussen uptempo punky songs en meer introspectieve nummers. Dit nummer, Silberneue Träume, zit daar wat tussenin en heeft dezelfde flow als sommige nummers van Section 25, heerlijk monotoon doormeanderend (maar dat is natuurlijk mijn mening).

Nooit van deze gasten gehoord.

S25 is inderdaad niet ver weg.

7,3

Ik ken het ook niet, wel leuk en herkenbaar maar natuurlijk niet bijster origineel. Voor mij in eerste instantie een 7 maar omdat ze zo jong waren een 7,5

dix
7,5

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.