MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Gemengde reacties op het nummer van de Schotten, een gemiddelde derhalve van 7,71.

Nodig weer eens aandacht besteden aan de meest eigenzinnige postpunk band uit Londen, Wire. Door de keuze van Erik van den Berg in de OOR Postpunk Top 154, wordt het weer eens tijd voor een nummer van 154. Tot mijn verbazing was A Touching Display nog nooit genomineerd in dit topic, terwijl het toch een van de uitschieters is imo. Niet gezongen door Colin Newman, maar door bassist Graham Lewis.

Chameleon Day schreef:
Wordt er nog gebruik gemaakt van het stemrecht hier?
Chameleon Day schreef:
Snap ook niet waarom die gasten geen gebruik maken van hun stemrecht. Postpunk is toch urgente muziek die oproept tot urgentie?

Ik was/ben nogal druk in de weer met andere urgente muziek en een exotische ver-weg-van-mijn-bedshow-variant ervan, dus de postpunkurgentie was even onder mijn radar gekropen.

Scars: ik heb deze zowaar op LP. Een jaar of zes geleden een keer voor een euro in een kringloopwinkel gevonden. Ja, soms heb je van die mazzeltjes. Lekker hoor!
7,5

Wire: indrukwekkend sfeertje hoor! Hoe langer het duurt, hoe verstikkender het wordt. Zouden veel atmosferische blackmetalbands hun hoed voor afnemen.
8,5

Hier ook een 8,5 voor Wire

‘A Touching Display’ is absoluut buitencategorie. Erg veel beter kan niet:

10 (en meer)!

dix
HC

10

Dan moet ik ook maar volgen
10

voor de tienen en meer..

10

Het hele album is een meesterwerk. Ik vraag me trouwens af wie eerder was, Joy Division of Wire? Dan bedoel ik met dit typische duistere postpunk geluid. Waarschijnlijk gelijktijdig.

jeanmaurice schreef:
10

Het hele album is een meesterwerk. Ik vraag me trouwens af wie eerder was, Joy Division of Wire? Dan bedoel ik met dit typische duistere postpunk geluid. Waarschijnlijk gelijktijdig.

Chairs Missing is uit 78. En daar hoor je die sound al tot ontwikkeling komen. Bovendien moeten we PIL niet vergeten…

Zeker een mooi plaatje!
8,2

10

Een van de weinige Wire nummers (of misschien wel het enige nummer) zonder Colin Newman. Wel met gastbijdrage van Tim Souster op viola.

Gelet op de cijfers die uitgedeeld worden, op weg naar een ferme 1e plaats in het klassement?

(Wie durft het nog om minder sterren uit te delen?)

jeanmaurice schreef:

Ik vraag me trouwens af wie eerder was, Joy Division of Wire? Dan bedoel ik met dit typische duistere postpunk geluid. Waarschijnlijk gelijktijdig.

Warsaw

Chameleon Day schreef:
Gelet op de cijfers die uitgedeeld worden, op weg naar een ferme 1e plaats in het klassement?

(Wie durft het nog om minder sterren uit te delen?)

Joy Division met Atmosphere staat op 1 met een gemiddelde van 9,29

Premonition schreef:
(quote)

Joy Division met Atmosphere staat op 1 met een gemiddelde van 9,29

Phoeh, dan zijn er nog wat 10en nodig, schat ik zo in…

Een 10 voor Wire!

Een 8?, toe maar, jij durft….

Precies! Wire vind ik soms uistekend, deze track dus gewoon 'goed'. De spaarzame 10 bewaar ik liever voor Joy Division, The Chameleons en The Sound.

Nog enige actie hier? Zijn er nog stemgerechtigden?

Chameleon Day schreef:
Nog enige actie hier? Zijn er nog stemgerechtigden?

Luisterende.

Scars - 7,4
Wire - 7,9

Wire gaat hier tot het gaatje. Best lekker en intens enzo, maar geen tien voor mij. Zijn jullie nu boos?

Johnny Marr schreef:
Zijn jullie nu boos?

Bzg

(De kiescommissie is in spoedvergadering bijeen geroepen en overlegt over strengste maatregelen ooit. Noodregeling - met voorbijgaan van raadpleging andere stemgerechtigden - van ontnemen stemrecht wordt serieus overwogen.)

De kiescommissie moet bedroefd mededelen, dat A Touching Display slechts 9,36 gemiddeld heeft gehaald....

Gast
geplaatst: vandaag om 05:41 uur

geplaatst: vandaag om 05:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.