MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Premonition schreef:
De kiescommissie moet bedroefd mededelen, dat A Touching Display slechts 9,36 gemiddeld heeft gehaald....

En dat betekent voor het klassement…..?

Een jaar eerder dan 154, moest Johnny Rotten niet alleen zichzelf hervinden door zijn oorspronkelijke naam weer aan te nemen, maar ook zich losweken uit de greep van Malcolm McLaren en het hele commerciële punkcircus. Hij besloot het roer radicaal om te gooien en experimenteerde met dub en krautrock. Hij vond in gitarist Keith Levene en bassist Jah Wobble kompanen en First Issue behoort samen met het debuut van Siouxsie and the Banshees en Chairs Missing wellicht tot de eerste postpunk albums (zeker en vast is niet iedereen het hier mee eens). Keith Levene was als innovatieve gitarist (net als collega John McGeoch) een voorbeeld voor latere postpunk gitaristen, zoals The Edge, Geordie en Will Sergeant .

Premonition schreef:
…en First Issue behoort samen met het debuut van Siouxsie and the Banshees en Chairs Missing wellicht tot de eerste postpunk albums (zeker en vast is niet iedereen het hier mee eens).

Spot on! Ben het eens. N.a.v. de OOR’s postpunk 154-lijst heb ik de eerste PIL albums weer eens beluisterd. En ‘First Issue’ en ‘Metal Box’ vormen n.m.m. zonder meer een essentieel deel van de basis van de postpunk (hoewel er (veel) beter is gemaakt). Die John Lydon

Chameleon Day schreef:
En dat betekent voor het klassement…..?

De EERSTE plaats!!!!!!

Premonition schreef:
(quote)

De EERSTE plaats!!!!!!

Gerechtigheid bestaat!

Erik heeft toch gelijk!

Hij is niet meer zo massief, maar z'n Guinness laat hij er niet voor staan.

Alicia, jeanmaurice, EvilDrSmith, Arrie, even The Cure opzij leggen of (in het geval van EvilDrSmith) de grote Metal Finale, en stemmen!

Premonition schreef:
of (in het geval van EvilDrSmith) de grote metal Finale!
Grinnik, je houdt mijn reilen en zeilen aardig in de gaten, maar de Grote Metal Finale is qua tijdrovend muziekspelletje maar peanuts vergeleken met de Reis rond de wereld - Album top 20 - 40. Australië: jullie kunnen ook nog nét meedoen! Deadline is vanavond.
Dus gooi maar wat vuige (post)punk in jullie lijsten, daar is Australië ook nooit vies van geweest.

Sinds ik wat meer inside info heb gelezen van iemand die veel beter dan ik weet hoe die Sex Pistols-reünie zónder Johnny is geregeld, heeft hij, na zeer bedenkelijke scepsis over zijn mentale/politieke state of mind, toch weer wat waardering teruggewonnen.
Niet dat dit alles ter zake doet voor dit liedje, natuurlijk.
7,8

EvilDrSmith schreef:
..maar peanuts vergeleken met de Reis rond de wereld - Album top 20 - 40. Australië: jullie kunnen ook nog nét meedoen! Deadline is vanavond.
Dus gooi maar wat vuige (post)punk in jullie lijsten, daar is Australië ook nooit vies van geweest.

Zou graag willen, maar de tijd ontbreekt helaas. Zeker Nick Cave (al dan niet met z'n Bad Seeds), The Church, Hunters and Collectors, Dead Can Dance mogen niet ontbreken, maar verwacht ze ook zeker in de lijstjes terug.

Een gemiddelde van 8,24 voor PiL

En wat nu? Om aan te haken bij de actualiteit iets van The Cure? Of zijn ze recent geweest (ja dacht ik)? Of een nevenproject (The Glove)? Of iets sterk beïnvloed door?….

Chameleon Day schreef:
En wat nu? Om aan te haken bij de actualiteit iets van The Cure? Of zijn ze recent geweest (ja dacht ik)? Of een nevenproject (The Glove)? Of iets sterk beïnvloed door?….

Zeg, ga je nu het gras voor mijn voeten wegmaaien? Ik had idd dat plan....

Premonition schreef:
(quote)

Zeg, ga je nu het gras voor mijn voeten wegmaaien? Ik had idd dat plan....

Nou ja, gras maaien. Ik bied je meerdere opties waar je - geheel vrij - uit kan kiezen…

Chameleon Day, ik kies voor jouw laatst aangedragen optie.

Dat The Cure bij deze Nederlandse band het grote voorbeeld was, is een understatement. Tijdens hun vele optredens, de band bestaat nog steeds, worden ze veelal aangekondigd als de Nederlandse Cure. Hun debuutalbum, Purity uit 1985, is desondanks prima te pruimen, ondanks het gemis aan een eigen gezicht en de nogal simpele teksten. Zanger Hans Diender speelt net als zijn grote voorbeeld ook gitaar en doet dat zeer verdienstelijk imo. Dit nummer, The Last Preach, is van dat debuutalbum.

The Essence dus, voor de duidelijkheid. Een voorwaar goede keuze! Ik had een licht gevoeletje dat je met Neon zou komen (maar die hebben we ook al gehad?).

The Toylets had ook gekund

Chameleon Day schreef:
The Essence dus, voor de duidelijkheid. Een voorwaar goede keuze! Ik had een licht gevoeletje dat je met Neon zou komen (maar die hebben we ook al gehad?).

Neon is idd half jaar geleden al langs geweest

pygmydanny schreef:
The Toylets had ook gekund

Die komt ook nog een keer langs wat mij betreft.

Stemmen mag hoor....

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.