Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 13 november 2024, 01:35 uur
Alle goede bedoelingen ten spijt en hoe charmant en authentiek de amateuristische uitvoering ook moge klinken: ik vind het vrij matig allemaal. Vooral de zanger vind ik een dwepende mauwkous. En het nummer zelf grossiert in een weinig inventief leentjebuur spelen bij bekendere bands. De onderhuidse spanning die het nummer ongetwijfeld wilt bewerkstelligen blijft uit. Een landerig gevoel resteert. Bij een tweede luisterbeurt werd ik al iets milder gestemd, waardoor het nummer toch een magere voldoende scoort.
5,7
(A Band of Orcs trouwens ook nog een 5,5: vrij matige melodieuze death metal die veel te lang duurt)
5,7
(A Band of Orcs trouwens ook nog een 5,5: vrij matige melodieuze death metal die veel te lang duurt)
1
geplaatst: 17 november 2024, 01:33 uur
Vind het een interessante band, gezien het niemandsland in Texas qua postpunk destijds.
Beetje jammer dat de waardering wat laag is, maar begrijp het ook wel een beetje.
The Hill van een jaar later, lijkt hun eigenzinnigheid wel meer te benadrukken, misschien had ik deze moeten posten.....
Beetje jammer dat de waardering wat laag is, maar begrijp het ook wel een beetje.
The Hill van een jaar later, lijkt hun eigenzinnigheid wel meer te benadrukken, misschien had ik deze moeten posten.....
1
geplaatst: 17 november 2024, 21:03 uur
De bandleden van De Div kennen elkaar van de TU in Delft en in 1981 verschijnt hun eerste wapenfeit, de EP Stap voor Stap. In 1982 volgt hun debuutalbum Europa is Hier en de single Man in de Ruit, is hier al eens voorbij gekomen. Hun tweede album, geproduceert door Jean-Marie Aerts, verschijnt in januari 1984. Als Lemmingen staat op dit album.
1
geplaatst: 18 november 2024, 12:13 uur
Niet het beste nummer van de plaat, maar wát een plaat.
8,8
8,8
1
geplaatst: 18 november 2024, 13:15 uur
Wauw. Wat een urgentie, wat een bevlogenheid!! Heerlijk!!!
8,3
8,3
0
geplaatst: 21 november 2024, 00:13 uur
dix schreef:
maar wát een plaat.
maar wát een plaat.
Open Zee is idd een van de betere postpunk/new wave albums van eigen bodem. Eigenlijk een soort NL-versie van The Fall, jouw favoriete band volgens mij, qua non-conformisme.
1
geplaatst: 21 november 2024, 18:00 uur
Jongen toch. Geweldig stuk, door een heerlijke bas voortgestuwde, postpunk!
1
geplaatst: 21 november 2024, 20:52 uur
Chameleon Day schreef:
Geeft niks, had ik ingecalculeerd. Non-conformisme betekent meestal strikt gescheiden kampen, ook in de muziek....
0
geplaatst: 24 november 2024, 22:30 uur
0
geplaatst: 24 november 2024, 22:40 uur
Chameleon Day schreef:
(quote)
Nog een keer geprobeerd…maar helaas. Eigenlijk vind ik het deze luisterbeurt zelfs nog minder.

1
geplaatst: 25 november 2024, 08:49 uur
Fantastische band, heb dit album recent ook weer op de kop getikt. Dikke 8,5
1
geplaatst: 25 november 2024, 12:44 uur
Het lukt me maar niet om die ouwe De Div platen voor een zacht prijsje te scoren. Iedere keer grijp ik net mis of is de prijs niet zacht genoeg. Maar ik heb ze graag in de kast staan. Tot nu toe is de score slechts één ('Twist & Turn'). Een van de beste Nederlandstalige bands (al is de gloednieuwe van De Kift nog waanzinnig prachtiger).
8,4
8,4
0
geplaatst: 26 november 2024, 13:59 uur
EvilDrSmith schreef:
Het lukt me maar niet om die ouwe De Div platen voor een zacht prijsje te scoren. Iedere keer grijp ik net mis of is de prijs niet zacht genoeg. Maar ik heb ze graag in de kast staan. Tot nu toe is de score slechts één ('Twist & Turn'). Een van de beste Nederlandstalige bands (al is de gloednieuwe van De Kift nog waanzinnig prachtiger).
8,4
Twist & Turn is ook helemaal top, geldt ook voor In Front overigens, de Jam CD kom je ook nog wel eens tegen voor een leuke prijsHet lukt me maar niet om die ouwe De Div platen voor een zacht prijsje te scoren. Iedere keer grijp ik net mis of is de prijs niet zacht genoeg. Maar ik heb ze graag in de kast staan. Tot nu toe is de score slechts één ('Twist & Turn'). Een van de beste Nederlandstalige bands (al is de gloednieuwe van De Kift nog waanzinnig prachtiger).
8,4
2
geplaatst: 30 november 2024, 14:58 uur
De (John) Peel Sessions brengen soms pareltjes naar boven, waarbij je jezelf afvraagt waarom die nummers nooit op album zijn uitgebracht. Op 19 november 1983 onderbrak Dead Can Dance hun voorbereidingen om het debuutalbum op te nemen, voor een uitnodiging van John Peel.
Labour of Love verscheen bij de remaster van Garden of the Arcane Delights in 2016, samen met nog 7 andere nummers, die op 19-11-1983 en 2-6-1984 waren opgenomen, waaronder een prachtige (postpunk)versie van Avatar, Penumbra. Was ook een kanshebber geweest, maar ik heb toch een voorkeur voor Perry boven Gerrard.
Labour of Love verscheen bij de remaster van Garden of the Arcane Delights in 2016, samen met nog 7 andere nummers, die op 19-11-1983 en 2-6-1984 waren opgenomen, waaronder een prachtige (postpunk)versie van Avatar, Penumbra. Was ook een kanshebber geweest, maar ik heb toch een voorkeur voor Perry boven Gerrard.
2
geplaatst: 30 november 2024, 15:03 uur
Weet je wat, Penumbra doe ik er gratis bij. We hebben tenslotte ook bijna twee weken op een nieuwe bijdrage moeten wachten...
* denotes required fields.