MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
dix
OK

Twee zesjes

Premo kent mijn DCD favorieten uit hun postpunk-fase goed.

‘Labour of Love’ - heerlijk meeslepend, geef je over aan de weemoed, zet de sluizen van de melancholie maar open:

9

‘Penumbra’ - heerlijke drive door die stuwende bas en drumwerk en fijne dreiging in de mystieke zang van Gerrard:

8,6

Labour of Love: 8,4
Penumbra: 8,5

Labour of Love: 7
Penumbra: 7

Labour Of Love 8,7
Penumbra 8

Labour of Love: 6 - de zang is niet erg overtuigend.
Penumbra: 7.5

Labour of Love: 8
#teamLisa

Rudi S schreef:
#teamLisa

Jammer dit

voskat is misschien wel geïnteresseerd, omdat er twee tegelijk zijn geplaatst?

Ik bespeur deze keer opvallend weinig animo, terwijl er meer is te kiezen, Rainmachine, Alicia, EvilDrSmith, Arrie, jeanmaurice, Johnny Marr

Labour of Love: 7,5
Penumbra: 7

Altijd fijn om een tag te krijgen en me even wakker te schudden.
Groot DCD-fan, maar pas vanaf hun tweede album. Hun debuut vind ik best mooi en redelijk goed, maar hun definitieve en tegelijkertijd ongrijpbare en eclectische geluid moest nog uitkristalliseren. Al begint 'Penumbra' daar aardig op te lijken.
Wat koosknook zei over Brendans zang drukt het cijfer een beetje.

Penumbra: 8,2

Labour of Love: 8,9

What’s on the menu?

Labour of Love gemiddeld een 7,7
Penumbra een 7,8

Chameleon Day schreef:
What’s on the menu?

Lastig, omdat veel al voorbij gekomen is. In Camera laat ik aan een gastoptreden van jou over.
Het wordt een nu-post punk inzending.....

Zoals gezegd, een band uit het heden met stevige post punk wortels (uiteraard).
Het drietal komt uit Los Angeles, waar de revival van dit muziekgenre sowieso wortel heeft geschoten de afgelopen jaren.
Ze debuteerden in 2016 met een cassette in eigen beheer, Early Forms, die later ook een zeer beperkte CD-uitgave kreeg (geen vinyl dus). Dit nummer en single, komt van hun gelijknamige echte debuutalbum uit 2017. Het is een live-opname (weliswaar in een studio opgenomen), die veel dynamischer klinkt als de opname op het album. De band heet Second Still en het nummer is Recover.

Heeft de band zich vernoemd naar het openingsnummer van het album ‘Fiction Tales’ van Modern Eon?

Chameleon Day schreef:
Heeft de band zich vernoemd naar het openingsnummer van het album ‘Fiction Tales’ van Modern Eon?

Yep

Even hier reclame maken: een spel over Nederlandse New Wave: Greatest Hits of #6: Nederwave - MusicMeter.nl

Prima Poek, maar dan ook even stemmen op dit nummer (net als Chameleon Day)!

Zo hé, applaus om hun sound zó 1981 te laten klinken. En een Aziatische zangeres die de cold coolness van Nico benadert is ook geen misselijke ingeving. Geen nieuwe wegen, maar het klinkt als een (h)eerlijk eerbetoon aan hun favoriete bands en genres, zonder dat het vlak epigonisme wordt. Fijn hoor, dank voor de tip!
8,2

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.