MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

Ja, hier ben ik weer!

6

Second Still en één van mijn favorieten van hen. Deze versie had ik nog niet gehoord btw.

8,5

Lekker sfeertje hoor, wel iets te braaf en netjes, de zangeres mist iets eigens maar leuk dat dit genre nog een doelgroep heeft. Wel mooi gitaarwerk... 7,5

7,74 voor de LA'ers

Het officiële debuut (er is in 1979 een album opgenomen, Spirits, die nooit is uitgebracht) van Matt Johnson uit 1981 verscheen op 4AD, onder zijn eigen naam. Pas in 1983, na het succes van Uncertain Smile en Soul Mining, besloot Johnson ook het debuut onder The The uit te brengen.
Het album werd onder productionele leiding van de onvermijdelijke Ivo Watts-Russell opgenomen in ruim twee weken (Ivo had blijkbaar nooit veel tijd nodig, het debuut van Cocteau Twins werd in slechts 10 dagen opgenomen). Niet alleen Ivo bemoeide zich met de productie, ook het duo Gilbert&Lewis (resp. gitarist en bassist van Wire) produceerden twee songs.
Dit nummer, Another Boy Drowning, werd eens omschreven als "A Durutti Column track possessed by Matt Johnson's demons".

Nu nog even stemmen, tussen de kerstboodschappen door!

Premonition schreef:
(quote)

Nu nog even stemmen, tussen de kerstboodschappen door!

Geef me even wat tijd. Voor de herverwerking. Toen, ergens in 1988/89, denk ik. Was aan het studeren voor het college de dag later. En er was ineens die dromerige song. VPRO/VARA vermoed ik. En ik werd uit mijn concentratie gerukt. Wat een nummer! Viel van mijn stoel af. Diezelfde week nog naar Kroese. Om het album aan te schaffen. Naar mijn bescheiden mening een summum van postpunk!

Beoordeling volgt later…

Chameleon Day schreef:
Diezelfde week nog naar Kroese. Om het album aan te schaffen.

Grappig, afgelopen weekend met mijn broer nog bij Kroese in Nijmegen geweest.

Premonition schreef:
(quote)

Grappig, afgelopen weekend met mijn broer nog bij Kroese in Nijmegen geweest.

En? Wat was de score (aanschaf)?

Ik heb niets meegenomen. Mijn broer de LP van Make Good Your Escape - Never Look Back Here Again.

Ik kende Real daarvan, fijne single.

dix
idd erg Columnesque

8

Saturday night and I was lying in my bed
The window was open and raindrops
Were bouncing off my head
When it hit me like a Thunderbolt!!!
"I don't know nothing and I'm scared
That I never will"
You pray to your god, that you'll never
Feel so much pain again
But the agony - has just begun

Moving on…opening new doors

Mooi artwork ook van de heruitgave (zou het aan de muur willen hebben hangen, … daar waar ik nog wat ruimte heb). Van de broer van Matt, dacht ik. Ook verantwoordelijk voor ander artwork van The The. Die gast op de albumhoes lijkt overigens wel verdacht veel op deze gast. Eerst een tijdje door de stad gestruind, om vervolgens depri in de bar te belanden.

Een stuk beter dan 'This Is The Day' die ik eerder deze nacht heb weggestemd in Greatest Hits of #6: Greatest Hits 2024. Dat zou met dit nummer niet gebeurd zijn. Ook al begint het (voor mij) wat twijfelachtig/weifelend, vooral de tweede helft is erg fraai.
7,7

EvilDrSmith schreef:
Een stuk beter dan 'This Is The Day' die ik eerder deze nacht heb weggestemd in Greatest Hits of #6: Greatest Hits 2024.

Evil indeed.

EvilDrSmith schreef:
Een stuk beter dan 'This Is The Day' die ik eerder deze nacht heb weggestemd in Greatest Hits of #6: Greatest Hits 2024.
Rudi S schreef:
Evil indeed.
Het was een bikkelharde strijd tussen The The en Arie Ribbens.

EvilDrSmith schreef:
Ook al begint het (voor mij) wat twijfelachtig/weifelend, ….

Dat vind ik nou net zo fraai. Dat kleine, idd weifelende/achteloze, begin - wat schijnbaar richtingloos Columnesque tokkelen met delay-effect - en dan die opbouw. Mooi hoe die synth en toetsen er in komen. En met prachtige lyrics (geldt trouwens voor het hele album / oeuvre van Johnson).

Gast
geplaatst: vandaag om 00:14 uur

geplaatst: vandaag om 00:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.