Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
1
geplaatst: 16 januari 2025, 19:35 uur
Premonition schreef:
Tja, elk optreden had hij zo'n moment destijds, nu is het vanaf minuut 1 al irritant. Ik zag ze in december 1982 voor het eerst live in Groningen, toen hield hij zich in (voor zover ik mij herinnerde). Ze speelden toen wat nummers van War live, die niemand toen nog kende (Sunday Bloody Sunday en New Years Day). An Cat Dubh werd volgens mij ook gespeeld.
Olifantengeheugen hoor, heel knap.Tja, elk optreden had hij zo'n moment destijds, nu is het vanaf minuut 1 al irritant. Ik zag ze in december 1982 voor het eerst live in Groningen, toen hield hij zich in (voor zover ik mij herinnerde). Ze speelden toen wat nummers van War live, die niemand toen nog kende (Sunday Bloody Sunday en New Years Day). An Cat Dubh werd volgens mij ook gespeeld.
Jammer dat de band zichzelf niet ophief na de eerste vijf albums (of hun naam zou hebben veranderd in bijv. Not 4 Me). Dan zou ik tegenwoordig met hele andere gedachtes over de band denken.
8,3
0
geplaatst: 16 januari 2025, 21:30 uur
Nou, zeg dat wel. Ik herinner me Surrender niet, maar I Fall Down wel, één van mijn favoriete nummer op October.
0
geplaatst: 16 januari 2025, 22:09 uur
Premonition schreef:
Nou, zeg dat wel. Ik herinner me Surrender niet, maar I Fall Down wel, één van mijn favoriete nummer op October.
(quote)
Is het concert gebootlegd?
1
geplaatst: 16 januari 2025, 22:27 uur
Chameleon Day schreef:
Geen idee, maar zie op YouTube wel een amateur opname...
0
geplaatst: 16 januari 2025, 23:02 uur
Deze opname doet weer veel naar boven komen, met name het einde van het concert met het handgeklap bij The Ocean. Bono stond toen in het publiek mee te doen....
0
geplaatst: 16 januari 2025, 23:46 uur
Premonition schreef:
Bono stond toen in het publiek mee te doen....
Bono stond toen in het publiek mee te doen....
Wat een popie jopie hielenlikker zeg. Ik zou met mijn rug naar het publiek zijn gaan staan.

0
geplaatst: 17 januari 2025, 00:18 uur
Haha, nu denk ik dat wel, maar toen was het gewoon jeugdig enthousiasme
1
geplaatst: 17 januari 2025, 14:16 uur
Rudi S schreef:
Hm, maar Bono was toen toch nog gewoon een lieve jongen.
Hm, maar Bono was toen toch nog gewoon een lieve jongen.
Rudi, je hebt nog niet gestemd!
1
geplaatst: 17 januari 2025, 18:01 uur
Door Rudi S komt het gemiddelde uiteindelijk op 8,75 uit. later vanavond een nieuwe!
2
geplaatst: 18 januari 2025, 21:35 uur
Mijn liefde voor de muziek op Bastogne is groot, maar voor de zanger geldt dat niet. Niet zozeer voor zijn stijl van zingen, een soort melodieuze variant op het gesneer van John Lydon, maar voor de uitspraak van zijn Engelse teksten. Mark Rutte is wss bij hem in de leer geweest. Op Shadows of Doubt is het gelukkig niet zo storend, omdat de muziek meeslepend genoeg is. Deze Brugse band is hoorbaar een liefhebber van de bekende band uit Manchester, maar ze verwerken dat in hun eigen spannende composities. Jean Marie Aerts (wie anders), zorgde weer voor een puike Belgische productie.
1
geplaatst: 18 januari 2025, 22:33 uur
Ik vond het altijd wel wat hebben, die Belgenvariant op Brits Engels. Het had zomaar een legitiem accent uit een verre uithoek van het land kunnen zijn.
0
geplaatst: 19 januari 2025, 15:22 uur
voskat schreef:
Ik vond het altijd wel wat hebben, die Belgenvariant op Brits Engels. Het had zomaar een legitiem accent uit een verre uithoek van het land kunnen zijn.
Nu nog even stemmen!
0
geplaatst: 22 januari 2025, 12:13 uur
1
geplaatst: 22 januari 2025, 15:47 uur
Ik heb Red Zebra hier ook liggen maar draai het eigenlijk nooit. Ik mis iets en vind het te weinig eigen smoel hebben op de een of andere manier. Hier zit een Joy Divison sausje over maar zonder de spanning van die band. Baswerk is ook matig en rommelig. Sorry Premo deze keer kan ik je niet blij maken met een hoge score. 6,5 hooguit
En een late score voor U2 - An Cat Dub = 8,5
En een late score voor U2 - An Cat Dub = 8,5
* denotes required fields.