Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2025, 13:43 uur
Valt mee, beetje raar om dat zo kort aan het eind in te zetten. De bas is op z’n sterkst aan het begin. Dat synthje dat invalt is ook wel fijn. De hele structuur van het nummer zit imo wat merkwaardig in elkaar.
0
geplaatst: 27 september 2025, 18:54 uur
Chameleon Day schreef:
Valt mee, beetje raar om dat zo kort aan het eind in te zetten. De bas is op z’n sterkst aan het begin. Dat synthje dat invalt is ook wel fijn. De hele structuur van het nummer zit imo wat merkwaardig in elkaar.
Een eerdere versie verscheen in 1983 op het mini album Answer. Die is een stuk experimenteler en met Howard Walmsley van Biting Tongues op sax. Antler bracht foutief die versie op de New Wave Belgian Class-X uit.
2
geplaatst: 28 september 2025, 17:03 uur
...één van de postpunkvaandeldragers van onze zuiderburen"
*KUCH*Ik had hier nog nooit van gehoord. Zegt dat wat over mij(n kennis van postpunk), of over de staat van dienst van de Belgische postpunkscene?
Wel een heel fijne kennismaking, want ik vind het een erg sterk nummer, ook al zou je dit nummer eerder uit 1981 ofzo verwachten, dan uit 1983. De punchy productie van de drums en geweldige baslijnen compenseren de late release (jullie kritiek snap ik echt niet, al had dat melodieuze outro inderdaad een stuk langer mogen duren).
Ach, Vlamingen lopen wel eens vaker wat achter...

8,1
Die experimentele versie die pygmydanny plaatste is, op de zanglijnen na, volstrekt onherkenbaar.
2
geplaatst: 28 september 2025, 19:08 uur
Ivo Watts-Russell de oprichter van platenlabel 4AD had in de zomer van 1983 het idee om Sixteen Days and Gathering Dust als een medley opnieuw op te laten nemen door Modern English. De band weigerde echter, omdat ze met album After the Snow net voorzichtig succes kregen in de US (met name zanger Robbie Grey was tegen). Ivo was echter niet voor een gat te vangen en vroeg Cocteau Twins, Martyn Young (Colourbox) , Gordon Sharp (Cindytalk) met twee leden van Modern English om een 12" EP op te nemen met de medley en een cover van Tim Buckley, Song to Siren op de B-kant. Ivo was zo verrukt over Song to the Siren, dat hij onmiddellijk de A en B-kant liet omwisselen. Commercieel zeker een terechte keuze, Song to the Siren werd een bescheiden hit. Op de uiteindelijke B-kant stond ook een bewerking van Sixteen Days, Sixteen Days Reprise, wat ik nog altijd een geweldige mix vind, dansbaar en dreigend.
0
geplaatst: 28 september 2025, 20:20 uur
EvilDrSmith schreef:
….en geweldige baslijnen compenseren de late release (jullie kritiek snap ik echt niet,…..
….en geweldige baslijnen compenseren de late release (jullie kritiek snap ik echt niet,…..
Ik vind die baslijn helemaal niet zo geweldig. Het begin is leuk, het eind ook maar te laat ingezet en daarmee te kort. Ik mis het typisch “jagende” Peter Hook geluid. Als je dan toch een rip-off doet. Doe het dan zoals dit, eerder hier aan bod gekomen:
Need I say more….
0
geplaatst: 28 september 2025, 21:19 uur
1
geplaatst: 28 september 2025, 22:22 uur
Premonition schreef:
Op de uiteindelijke B-kant stond ook een bewerking van Sixteen Days, Sixteen Days Reprise, wat ik nog altijd een geweldige mix vind, dansbaar en dreigend.
Op de uiteindelijke B-kant stond ook een bewerking van Sixteen Days, Sixteen Days Reprise, wat ik nog altijd een geweldige mix vind, dansbaar en dreigend.
idd
8 voor het origineel, 9 voor de remix
1
geplaatst: 29 september 2025, 14:57 uur
Deze versie had ik nog nooit gehoord, ik ken het album van This Mortal Coil dan ook niet, misschien vandaar. Klinkt niet slecht, alleen mis ik de zang.
7
7
2
geplaatst: 6 oktober 2025, 23:55 uur
Door het intensieve October spelletje, even vergeten dat deze ook nog bestaat. Ik begrijp EvilDrSmith nu helemaal
.
9,2
.9,2
1
geplaatst: 7 oktober 2025, 23:12 uur
This Mortal Coil - Sixteen Days Reprise
Kijk eens aan, alweer een nummer met lekkerderderderderdere baslijnen dan 'Cries and Whispers'
7,9
Kijk eens aan, alweer een nummer met lekkerderderderderdere baslijnen dan 'Cries and Whispers'

7,9
1
geplaatst: 7 oktober 2025, 23:15 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik hoor het je zeggen…maar ik hoor het anders.

0
geplaatst: 9 oktober 2025, 14:13 uur
Where do we go from here….?
(Om maar even tekstregel aan te halen uit een lied van een album waar we nu een spelletjes spelen - hint, hint)
(Om maar even tekstregel aan te halen uit een lied van een album waar we nu een spelletjes spelen - hint, hint)

0
geplaatst: 9 oktober 2025, 14:50 uur
0
geplaatst: 9 oktober 2025, 15:21 uur
Nee, dat nummer van die (legendarische) EP/12” van This Mortal Coil.
0
geplaatst: 9 oktober 2025, 21:07 uur
Een 7,55 voor Ivo en zijn kornuiten, terwijl Johnny Marr nog steeds bezig is....
* denotes required fields.