MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Premonition schreef:
Trouwens een gemiddelde van 8,82 voor The Sound! Waarbij de komende stem van EvilDrSmith nog niet is meegeteld.....
Ik was even met kerstverlof.
Ik heb deze EP twee maanden geleden gescoord in een kringloopwinkel in Den Bosch. Ja, je gelooft het niet. Ik moest ook even twee keer knipperen met mijn ogen of ik het goed zag. Ze wisten trouwens heus wel dat het geen side-project was van James Lastig of Nana Snoozkouri, want het stond in een vitrinekastje en de prijs was niet erg kringloperig, maar €15,- voor een in topstaat verkerende EP vond ik toch een mooi prijsje.
Wel gek dat ik met mijn 8,5 zelfs het torenhoge gemiddelde nog geweld aandoe.

Siouxsie And The Banshees - Fireworks
Haha, nog zo'n toepasselijke keuze. Goed werk, heren DJ's.
Ook een erg fijn nummer. Ik had gisternacht liever naar Siouxsie willen luisteren, dan naar die teringzooi buiten.
8

The Sound - 8,5
Siouxsie - 7

7,5

Waar gaan we naar luisteren aan dit verontrustende begin van het nieuwe jaar? Bowie’s ’This is Not America’? Maar da’s geen wave. Borland’s ‘New Dark Age’ nog een keer? Het is donkerder dan het in de jaren 80 ooit was. Of ‘The American’ van de Minds dan maar?

Every time you touch this place
It feels like sin
Every time the handshake starts
The face draws thin
What do you know about this world anyway?

Chameleon Day schreef:
Waar gaan we naar luisteren aan dit verontrustende begin van het nieuwe jaar? Bowie’s ’This is Not America’? Maar da’s geen wave. Borland’s ‘New Dark Age’ nog een keer? Het is donkerder dan het in de jaren 80 ooit was. Of ‘The American’ van de Minds dan maar?

Opposition - Very Little Glory

Chameleon Day schreef:
Het is donkerder dan het in de jaren 80 ooit was.

Zeg dat! Ik ben het boek van Rob de Wijk, Amerika en wij aan het lezen. Aanvankelijk vond ik hem nogal een zwartkijker maar helaas klopt tot nu toe alles wat hij in zijn boek beschrijft. Ik vrees dat er geen enkele song is die aansluit op de huidige ommezwaai van de wereldorde die wij nu meemaken. Dit is erger dan de Koude Oorlog, we gaan terug naar het imperialisme waar de grootmachten de wereld onder elkaar verdelen. Tot zover, want dit is een muzieksite.

Ik denk ook aan songs van het album War van U2.

jeanmaurice schreef:
Ik denk ook aan songs van het album War van U2.

Hier dacht ik ook aan na jeanmaurice’s suggestie.

(hebben jullie dat ook, dat je in je hoofd meteen doorgaat met ‘New Year’s Day’?)

9,5 overigens!

dix
jeanmaurice schreef:
Ik vrees dat er geen enkele song is die aansluit op de huidige ommezwaai van de wereldorde die wij nu meemaken.

Jawel hoor.

Uitstekende song en Jaz bleek al net zo'n visionair als Rob de Wijk.

7,5 voor Seconds

dix schreef:
Uitstekende song en Jaz bleek al net zo'n visionair als Rob de Wijk.

Mmm, de tekst is spot on, maar Jaz is natuurlijk niet helemaal van onbesproken gedrag...

dix
Premonition schreef:

Mmm, de tekst is spot on, maar Jaz is natuurlijk niet helemaal van onbesproken gedrag...

O ja, hij heeft in de eighties geprobeerd IJsland te bezetten toch?

dix schreef:
O ja, hij heeft in de eighties geprobeerd IJsland te bezetten toch?

En hij heeft ook plannen met Nieuw Zeeland en Argentinië....
Ik doel meer op zijn sympathieën voor het gedachtengoed van de Russische staat mbt de bezetting van Oekraine.

En stemmen maar!

8,5

Het is weekend . Waar gaan we naar luisteren? Of zijn er nog stemmers voor de Ieren?

dix
Als het maar weer niet de Simple Minds worden.

dix schreef:

Nou een ‘Today I Died Again’ of een ‘Premonition’ zou er bij mij toch soepeltjes in gaan. Maar er is genoeg te posten.

dix schreef:

Dat is toch al meer dan een half jaar geleden

De jaren '80,'81 en '82 leverde toch prachtige muziek op.

dix
Premonition akkoord en dan tot augustus geen Minds meer

dix schreef:
Premonition akkoord en dan tot augustus geen Minds meer

Dat nummer is de baas hier, dus we gaan het zien.

U vraagt, wij draaien! Ben natuurlijk terughoudend om de Simple Zielen te plaatsen, maar als zelfs dix hierom vraagt, kan ik niet weigeren, helemaal niet gezien het verzoeknummer

Dit is een liveversie uit februari 1982 (ondanks de titel, die 1981 suggereert, maar ze speelden in dezelfde sessie Promised You a Miracle, die net was opgenomen), ok meer een studioversie zonder publiek. Kon wel eens het laatste wapenfeit zijn geweest van drummer Kenny Hyslop, die daarna de band verliet (of moest verlaten). Maar wat een laatste performance, hij tilt het nummer imo naar een hoger plan.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:45 uur

geplaatst: vandaag om 22:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.