menu

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:




avatar van Rudi S
TIIIIIEEEEEN, 10 dus, kan niet beter

johannesA
9,1



Arbeidsdeskundige
10











avatar van shinybeast
8 pt. >Dead Can Dance
9 pt. >> Feelies
10 pt . >>>Ramones

avatar van wibro
Een 8,307 voor de Ramones en een 15e plek. Niet slecht.

Uit welk land komt nu de beste new wave. Uit Nederland of uit België?
Ik zou zeggen, oordeel zelf.

Ik plaats nu twee nummers:

86.

Clan of Xymox - A Day (1985)

87.

The Neon Judgement - To-morrow in the Papers (1985)

avatar van wibro
Wat new wave betreft heeft België een grote voorsprong op Nederland. Clan of Xymox mag dan misschien wel de beste Nederlandse new wave band zijn maar moet het toch duidelijk afleggen tegen het Belgische Neon Judgement, die voor mij met voorsprong de beste Belgische new wave in huis heeft.

Clan of Xymox - 8,2
The Neon Judgement - 9,2

Arbeidsdeskundige
Clan of Xymox - 7,5
The Neon Judgement - 8

avatar van bikkel2
Clan Of Xymox - 7.0
The Neon Judgement - 7.5

avatar van wendyvortex
Clan of Xymox: 7,8
The Neon Judgement: 8,1

avatar van andré
Xymox: 6
Neon: 7.5

avatar van shinybeast
Clan of Xymox 7,5
Neon Judgement 8

avatar van Premonition
wibro schreef:
Wat new wave betreft heeft België een grote voorsprong op Nederland. Clan of Xymox mag dan misschien wel de beste Nederlandse new wave band zijn maar moet het toch duidelijk afleggen tegen het Belgische Neon Judgement, die voor mij met voorsprong de beste Belgische new wave in huis heeft.


Jouw mening natuurlijk, maar dit is imo wel een bijzondere zienswijze op de geschiedenis van de postpunk/new wave in beide landen. Volgens mij had NL een veel rijkere postpunk/new wave geschiedenis dan België eind jaren zeventig/begin jaren tachtig. Onze zuiderburen hebben vervolgens vanaf midden jaren tachtig een behoorlijke muzikale voorsprong genomen op NL, maar toen was de postpunk op z'n retour.

avatar van Premonition
Moorings en co: 7
Neon Judgement: 7,5

avatar van pygmydanny
Clan Of Xymox: 7
Neon Judgement 7

In de sub-genres minimal en cold wave hoor ik liever de Belgische groepen (uitzonderingen daargelaten). In mijn beleving is de NL-beweging meer kunstzinnig / bedacht mede door de grotere media-aandacht in Nederland (OOR, Vinyl). In België was het eerder intuïtief en kleinschalig . Nederlandse bands hadden een breder beeld, de groepen waren imo ambitieuzer.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.