Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2019, 15:13 uur
Het is eigenlijk een halfje minder maar het is oudjaar en vooruit een fijne 10 

1
geplaatst: 31 december 2019, 15:22 uur
Toch nog een oude punker hier!
Ik vind het op zich ook veel geschreeuw, maar toch kek, mede door de sax.
8
Ik vind het op zich ook veel geschreeuw, maar toch kek, mede door de sax.
8
0
geplaatst: 1 januari 2020, 16:33 uur
Punk is wat meer love/hate dan New Wave denk ik, ondanks twee zware onvoldoendes toch nog 6,75 gemiddeld met twaalf stemmers.
1. Blondie - Hanging on the Telephone 7,77 (18 stemmers)
2. X-Ray Spex - Oh Bondage! Up Yours! 6,75 (12 stemmers)
Als ik "donkere punkster" schrijf, zul je niet aan Neneh Cherry denken. Toch heeft ze in een punkband gezeten (of eigenlijk postpunk), The Slits. Kijk maar in dit filmpje, zij is (neem ik aan) de dame die links zingt en vooral danst. Aan het meest beluisterde nummer van de band deed ze zover ik kan nagaan nog niet mee, een cover van een soulklassieker. Heiligschennis? "Fucking brilliant" zoals iemand op Youtube schrijft? Ertussenin? Ik weet het zelf nog niet. Ik weet nog wel waar ik het nummer voor het eerst hoorde, want dat was een paar dagen geleden. Maar hij past mooi in mijn rijtje.
108. The Slits - I Heard It Through The Grapevine
1. Blondie - Hanging on the Telephone 7,77 (18 stemmers)
2. X-Ray Spex - Oh Bondage! Up Yours! 6,75 (12 stemmers)
Als ik "donkere punkster" schrijf, zul je niet aan Neneh Cherry denken. Toch heeft ze in een punkband gezeten (of eigenlijk postpunk), The Slits. Kijk maar in dit filmpje, zij is (neem ik aan) de dame die links zingt en vooral danst. Aan het meest beluisterde nummer van de band deed ze zover ik kan nagaan nog niet mee, een cover van een soulklassieker. Heiligschennis? "Fucking brilliant" zoals iemand op Youtube schrijft? Ertussenin? Ik weet het zelf nog niet. Ik weet nog wel waar ik het nummer voor het eerst hoorde, want dat was een paar dagen geleden. Maar hij past mooi in mijn rijtje.
108. The Slits - I Heard It Through The Grapevine
0
geplaatst: 1 januari 2020, 17:03 uur
Nou 7tje, Marvin en ook CCR scoren met dit nummer veel hoger bij mij.
Dit was ook de b kant van een singeltje en ook die a kant scoort veel hoger.
Dit was ook de b kant van een singeltje en ook die a kant scoort veel hoger.
0
catchup
geplaatst: 1 januari 2020, 20:24 uur
7,5
denk niet dat dit Neneh Cherry is, misschien Hollie Cook, maar ze deed wel even mee. Net als in Rip Rig and Panic, dat minder punky dub is, maar wel lekker.
denk niet dat dit Neneh Cherry is, misschien Hollie Cook, maar ze deed wel even mee. Net als in Rip Rig and Panic, dat minder punky dub is, maar wel lekker.
0
geplaatst: 2 januari 2020, 10:59 uur
Blondie - Hanging on the Telephone: 8,5
X-Ray Spex - Oh Bondage! Up Yours!: 5
The Slits - I Heard It Through The Grapevine: 4,5
X-Ray Spex - Oh Bondage! Up Yours!: 5
The Slits - I Heard It Through The Grapevine: 4,5
* denotes required fields.