Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 26 januari 2020, 22:56 uur
Dan geef ik zelf een 7,4, want dan wordt dat ook precies het gemiddelde over 16 stemmers.
(edit: met stemmen E40+JdW wordt het 7,48 (18)).
Van The Dutch gaan we naar Nederlandstalig en wel De Div, een Delftse band die begon met Nederlandstalige New Wave, later Engelstalig, tussendoor nog een tcmaticgeluid dankzij producer Jean-Marie Aerts. Ik kende eigenlijk alleen Dit Moment, maar daar vond ik geen leuk clipje van. Wel van het volgende nummer, ooit op de VPRO te zien:
132. De Div - Man in de Ruit
(edit: met stemmen E40+JdW wordt het 7,48 (18)).
Van The Dutch gaan we naar Nederlandstalig en wel De Div, een Delftse band die begon met Nederlandstalige New Wave, later Engelstalig, tussendoor nog een tcmaticgeluid dankzij producer Jean-Marie Aerts. Ik kende eigenlijk alleen Dit Moment, maar daar vond ik geen leuk clipje van. Wel van het volgende nummer, ooit op de VPRO te zien:
132. De Div - Man in de Ruit
0
geplaatst: 26 januari 2020, 23:44 uur
8,3
Mooie opname! Met een fijn "Stephen Morris" drumpatroon. En ik hou wel van wat sax in m'n wave! Uit welk jaar komt dit?
Mooie opname! Met een fijn "Stephen Morris" drumpatroon. En ik hou wel van wat sax in m'n wave! Uit welk jaar komt dit?
0
geplaatst: 26 januari 2020, 23:53 uur
Chameleon Day schreef:
8,3
8,3
Volgens muziekencyclopedie.nl:
" 1983
In februari speelt de formatie tijdens de Nederlandstalige week in De Melkweg. De Div valt behoorlijk uit de toon tussen o.a. Het Goede Doel, Toontje Lager en Drukwerk. VARA's Popkrant en het TV-programma Hotel Suburbia (9 maart) van de VPRO besteden aandacht aan de band."
0
geplaatst: 27 januari 2020, 00:03 uur
Met een Gibson Explorer kan dat natuurlijk nooit fout gaan:
8,5
8,5
0
geplaatst: 27 januari 2020, 00:17 uur
De Div kwam met 2 nummers in de uitzending Hotel Suburbia van januari 1983 op de VPRO, naast oa Cocteau Twins (concert De Meervaart) en Dead Kennedys.
* denotes required fields.