MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
8
Jeugdsentiment (Verrukkelijke 15!)

Fijn!

8,7

Leuk dit vergeten pareltje uit de 80’s: 8.0

Ik doe mee, 8

Dan geef ik zelf een 7,4, want dan wordt dat ook precies het gemiddelde over 16 stemmers.
(edit: met stemmen E40+JdW wordt het 7,48 (18)).

Van The Dutch gaan we naar Nederlandstalig en wel De Div, een Delftse band die begon met Nederlandstalige New Wave, later Engelstalig, tussendoor nog een tcmaticgeluid dankzij producer Jean-Marie Aerts. Ik kende eigenlijk alleen Dit Moment, maar daar vond ik geen leuk clipje van. Wel van het volgende nummer, ooit op de VPRO te zien:

132. De Div - Man in de Ruit

E40
The Dutch & De Div : 7,5

The Dutch; 8,8

De Div; 7,3

Nog nooit gehoord maar zeker niet slecht

8,3

Mooie opname! Met een fijn "Stephen Morris" drumpatroon. En ik hou wel van wat sax in m'n wave! Uit welk jaar komt dit?

Chameleon Day schreef:
8,3

Mooie opname! Met een fijn "Stephen Morris" drumpatroon. En ik hou wel van wat sax in m'n wave! Uit welk jaar komt dit?

Volgens muziekencyclopedie.nl:

" 1983
In februari speelt de formatie tijdens de Nederlandstalige week in De Melkweg. De Div valt behoorlijk uit de toon tussen o.a. Het Goede Doel, Toontje Lager en Drukwerk. VARA's Popkrant en het TV-programma Hotel Suburbia (9 maart) van de VPRO besteden aandacht aan de band."

Komt van het album "Europa is Hier" uit 1982

Met een Gibson Explorer kan dat natuurlijk nooit fout gaan:

8,5

De Div kwam met 2 nummers in de uitzending Hotel Suburbia van januari 1983 op de VPRO, naast oa Cocteau Twins (concert De Meervaart) en Dead Kennedys.

7,5

De Div, super! 9

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.