Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2020, 22:33 uur
Simpel Minds geven mij vaak jeuk,
maar deze mag er zeker wezen.
8,4
maar deze mag er zeker wezen.
8,4
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 mei 2020, 23:12 uur
The Clean 9
Joy Division 9,9
The Cure 9,5
Talking Heads 7,8
Simple minds 9,9
Joy Division 9,9
The Cure 9,5
Talking Heads 7,8
Simple minds 9,9
0
catchup
geplaatst: 15 mei 2020, 00:10 uur
The Cure 8
TH 6,5
SM 8,5
Terwijl ik resp. 1, 7 en 1 album van deze bands in de kast heb staan. Dat album met die lelijke hoes heeft iets bijzonders.
TH 6,5
SM 8,5
Terwijl ik resp. 1, 7 en 1 album van deze bands in de kast heb staan. Dat album met die lelijke hoes heeft iets bijzonders.
0
geplaatst: 15 mei 2020, 21:21 uur
Simple Minds scoort vooralsnog een hoog gemiddelde, 8.658 uit 19.
Nadat Ian Curtis zichzelf van het leven had beroofd, hadden de overige bandleden nog een aantal opnames liggen. Deze werden postuum uitgebracht. Sommige daarvan namen ze opnieuw op onder hun nieuwe naam: New Order. Het allerbeste nummer daarvan leg ik vandaag ter beoordeling bij jullie neer.
200. New Order - Ceremony
Nadat Ian Curtis zichzelf van het leven had beroofd, hadden de overige bandleden nog een aantal opnames liggen. Deze werden postuum uitgebracht. Sommige daarvan namen ze opnieuw op onder hun nieuwe naam: New Order. Het allerbeste nummer daarvan leg ik vandaag ter beoordeling bij jullie neer.
200. New Order - Ceremony
1
geplaatst: 16 mei 2020, 00:22 uur
Rodajc schreef:
Het allerbeste nummer daarvan leg ik vandaag ter beoordeling bij jullie neer.
Het allerbeste nummer daarvan leg ik vandaag ter beoordeling bij jullie neer.
'Ceremony ' is een klassieker in het oeuvre van Joy Division. Maar van die laatste nummers van Joy Division is dit het meest indrukwekkende nummer:
Stemmen we later wel weer op.
En dit is één van de rehearsal uitvoeringen die bewaard is gebleven van Joy Division, naar verluidt van een paar dagen voor de zelf gekozen dood van Curtis:
...how I wish you were here with me now...
* denotes required fields.