MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:

E40
7,5

De snoeiharde punk van Dead Kennedys levert slechts 12 stemmen op. Het gemiddelde blijft steken op 7.654.

De New Wave ontwikkelde zich begin jaren 80 tot een wat meer flamboyante en theatrale muziekstroming. Deze kreeg de naam New Romantic mee. Daarbij viel vooral de uiterlijke verschijning van de verschillende muzikanten op. Hoog opgestoken, geblondeerde kapsels en fel gekleurde blinkende maatpakken gaven de toon aan. Een van de belangrijkste vertegenwoordigers kwam hier nog niet eerder langs.

234. ABC - All of My Heart

Arbeidsdeskundige
8

Aalglad, maar bij dit nummer geen bezwaar.

8.0

MVW
Even tussendoor: lees vaak wat nieuwe feitjes en achtergronden hier, complimenten Rodajc

Theatraal en flamboyant ligt me niet altijd even goed maar heb hier nog wel een krappe voldoende voor over:

6

Aalglad, heerlijk

10

Niet slecht maar i.m.o. absoluut geen new wave. Anders had ik nummers van deze band wel eerder genomineerd. Maar ... so what.

7,9

9

dead Kennedys 6
Soft Cell 8,5

Soft Cell: 9,7
ABC: 8,7

Dead Kennedys 7,5
ABC 6

Soft Cell 9
ABC 6

7,3

Wel nu kiespijn na al die zoetigheid...

De gladde alen van ABC halen een gemiddelde van 7.524 uit 17 stemmen.

Het wordt weer eens de hoogste tijd voor een flinke portie gloom en doom. Laat de vleermuizen maar uit hun grotten komen! Ik geef het woord aan ceremoniemeester Robert Smith. Grondlegger en boegbeeld van de Gothic Rock. Ik las ergens een leuke quote over hem: " Zal Robert Smith ooit licht zien aan het einde van de tunnel? ". Ik hoop van niet.

Een van The Cure's meest donkere werkjes is 'Faith'. Van dat album het titelnummer.

235. The Cure - Faith

Arbeidsdeskundige
9

Ik doe mee.

9.0

Stelletje papegaaien.
9

8,2

Komt toch niet in de buurt van "A Forest" uit Seventeen Seconds.

MVW
Duidelijk geen 9.

8,9

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.