MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
Violent Femmes behaalt met Blister in the Sun een score van 7,534. Daar had ik stiekem toch iets meer van verwacht.

Marc Almond en Dave Ball vormden in 1979 Soft Cell. Met hun flamboyante muziek waren ze begin jaren 80 zeer succesvol. Natuurlijk vooral met hun evergreen Tainted Love. Maar die song kwam hier al een keertje voorbij. Het nummer van vandaag vind ik beter. Meer drama, meer passie en meer kitsch.

232. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye

Arbeidsdeskundige
8

8.3

dix
A Nice Little Housewive Will Give Me A Steady Life

Hier is echt niets meer aan te verbeteren hoor ...

10

Vond het niets en vind het nog steeds niets. Soft Cell staat bij mij ver onderaan de ladder wat betreft new wave songs. Tja, het kan verkeren.

5,8

dix schreef:

Hier is echt niets meer aan te verbeteren hoor

9,8

12" versie, met lang instrumentaal intro, nóg beter (10)

MVW
5,2

Arbeidsdeskundige
Ik heb nogmaals geluisterd. Op basis daarvan stel ik mijn beoordeling bij naar 9.

8,5

'Say Hello, Wave Goodbye' blijkt een echt 'love or hate' plaatje. Eenzelfde soort tegenstelling, die de titel reeds suggereert. Dan eindig je dus ergens in de middenmoot met een gemiddelde score van 7.725.

Mijn favoriete punkband is Dead Kennedys. Onder de bezielende leiding van Jello Biafra provoceren zij er lustig op los. (alleen al die groepsnaam, in de US nota bene) Als er een lang teentje is, waar ze op kunnen trappen zullen ze het zeker niet nalaten. Ik had ze graag zien reageren op de ontwikkelingen anno 2020.
Luister maar eens naar het bezielende 'Riot'. Nog altijd zeer actueel...

233. Dead Kennedys - Riot

Arbeidsdeskundige
10

Onvervalste punk maar haalt het bij mij in de verste verte niet bij het door mij eerder genomineerde Holiday in Cambodja. Nog altijd voor mij een van de beste punksongs aller tijden.

7,2

MVW
Eens, valt me wat tegen deze.

6

10
Waar blijven de stemmers?

dix
Valt inderdaad ietsje tegen

Een magere 9

6,4 - niet zo m'n ding, ook totaal geen post punk laat staan new wave. gwn punk toch?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:35 uur

geplaatst: vandaag om 05:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.