Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juni 2020, 00:48 uur
Violent Femmes behaalt met Blister in the Sun een score van 7,534. Daar had ik stiekem toch iets meer van verwacht.
Marc Almond en Dave Ball vormden in 1979 Soft Cell. Met hun flamboyante muziek waren ze begin jaren 80 zeer succesvol. Natuurlijk vooral met hun evergreen Tainted Love. Maar die song kwam hier al een keertje voorbij. Het nummer van vandaag vind ik beter. Meer drama, meer passie en meer kitsch.
232. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye
Marc Almond en Dave Ball vormden in 1979 Soft Cell. Met hun flamboyante muziek waren ze begin jaren 80 zeer succesvol. Natuurlijk vooral met hun evergreen Tainted Love. Maar die song kwam hier al een keertje voorbij. Het nummer van vandaag vind ik beter. Meer drama, meer passie en meer kitsch.
232. Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye
0
geplaatst: 30 juni 2020, 07:48 uur
A Nice Little Housewive Will Give Me A Steady Life 
Hier is echt niets meer aan te verbeteren hoor ...
10

Hier is echt niets meer aan te verbeteren hoor ...
10
0
geplaatst: 30 juni 2020, 08:13 uur
Vond het niets en vind het nog steeds niets. Soft Cell staat bij mij ver onderaan de ladder wat betreft new wave songs. Tja, het kan verkeren. 
5,8

5,8
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 30 juni 2020, 16:16 uur
Ik heb nogmaals geluisterd. Op basis daarvan stel ik mijn beoordeling bij naar 9.
0
geplaatst: 30 juni 2020, 23:39 uur
'Say Hello, Wave Goodbye' blijkt een echt 'love or hate' plaatje. Eenzelfde soort tegenstelling, die de titel reeds suggereert. Dan eindig je dus ergens in de middenmoot met een gemiddelde score van 7.725.
Mijn favoriete punkband is Dead Kennedys. Onder de bezielende leiding van Jello Biafra provoceren zij er lustig op los. (alleen al die groepsnaam, in de US nota bene) Als er een lang teentje is, waar ze op kunnen trappen zullen ze het zeker niet nalaten. Ik had ze graag zien reageren op de ontwikkelingen anno 2020.
Luister maar eens naar het bezielende 'Riot'. Nog altijd zeer actueel...
233. Dead Kennedys - Riot
Mijn favoriete punkband is Dead Kennedys. Onder de bezielende leiding van Jello Biafra provoceren zij er lustig op los. (alleen al die groepsnaam, in de US nota bene) Als er een lang teentje is, waar ze op kunnen trappen zullen ze het zeker niet nalaten. Ik had ze graag zien reageren op de ontwikkelingen anno 2020.
Luister maar eens naar het bezielende 'Riot'. Nog altijd zeer actueel...
233. Dead Kennedys - Riot
0
geplaatst: 1 juli 2020, 00:26 uur
Onvervalste punk maar haalt het bij mij in de verste verte niet bij het door mij eerder genomineerde Holiday in Cambodja. Nog altijd voor mij een van de beste punksongs aller tijden.
7,2
7,2
0
geplaatst: 2 juli 2020, 17:45 uur
6,4 - niet zo m'n ding, ook totaal geen post punk laat staan new wave. gwn punk toch?
* denotes required fields.