menu

Muziek / Muziekgames / (Post)punk - New Wave Meter

zoeken in:
avatar van herman
9,5

The Smiths in 82/83/84 is absolute top voor mij





avatar van wibro
Een van de betere Smiths nummers.

9



avatar van Rudi S
herman schreef:


The Smiths in 82/83/84 is absolute top voor mij


Beste Herman, op basis van wat ik van jou zie hier op mume zou ik jou willen kwalificeren als een heel aardige gast, doe daar ook maar een verstandige kerel bij.
Maar sinds vandaag gaat de schoen wringen en dat komt eigenlijk enkel en alleen door die quote die ik ( hoe pijnlijk ook ) hier maar even boven mijn verdriet meeneem.
Hoe kun je 3 meesterwerken ( in jouw taal 1985, 1986, 1987) ondergeschikt maken aan een berg best wel goed gelukte ,(hit)singles , hoe kun je 3 albums die ik een groot deel van mijn leven met veel liefde dichtbij mij draag afdoen als een soort voetnoot uit de geschiedenis van Moz & co.
Ik neem aan dat deze vlaag van verstandsverbijstering , dronkenschap of vergissing in jaartallen binnenkort wordt rechtgezet en dan kan jouw quote verhuizen naar het just a joke topic oid.
Het beste namens een bezorgde user.

avatar van koosknook
Oeps Rudi, die zit diep.

9

avatar van herman
Rudi S schreef:
(quote)


Beste Herman, op basis van wat ik van jou zie hier op mume zou ik jou willen kwalificeren als een heel aardige gast, doe daar ook maar een verstandige kerel bij.
Maar sinds vandaag gaat de schoen wringen en dat komt eigenlijk enkel en alleen door die quote die ik ( hoe pijnlijk ook ) hier maar even boven mijn verdriet meeneem.
Hoe kun je 3 meesterwerken ( in jouw taal 1985, 1986, 1987) ondergeschikt maken aan een berg best wel goed gelukte ,(hit)singles , hoe kun je 3 albums die ik een groot deel van mijn leven met veel liefde dichtbij mij draag afdoen als een soort voetnoot uit de geschiedenis van Moz & co.
Ik neem aan dat deze vlaag van verstandsverbijstering , dronkenschap of vergissing in jaartallen binnenkort wordt rechtgezet en dan kan jouw quote verhuizen naar het just a joke topic oid.
Het beste namens een bezorgde user.

Beste Rudi,

Allereerst dank voor de moeite die je je getroost wat complimenten in mijn richting uit te spreken. Dat brengt toch wat extra vreugde op een verder regenachtige maandag. Ik zie jou ook als een respectabele user en bovendien een fervent voorvechter van het muzikale erfgoed dat de heren Morrissey en Marr cs. ons in de jaren '80 hebben nagelaten.

Ik zou de door jouw genoemde 3 meesterwerken toch zeker niet willen afdoen als voetnoten in de discografie van het virtuoze viertal uit Manchester. De langspelers Meat Is Murder en The Queen Is Dead scoren bij mij 4,5*. Weliswaar staan ze daarmee voor mij net een treetje lager dan het debuut en de schitterende verzamelaar Hatful of Hollow (ooit mijn kennismaking met het fraaie stemgeluid van meneer Morrissey), maar het luistergenot dat deze albums mij telkenmale verschaffen valt niet te onderschatten. Ik zou zelfs willen beweren dat met name The Queen Is Dead de 5* aantikt, zeker op het moment dat het jouw geliefde I Know It's Over langskomt.

Enkel The Smiths' zwanenzang, Strangeways Here We Come, weet me in mindere mate te beroeren. De volwassenheid die de heren als band tentoonspreiden is indrukwekkend, desalniettemin vind ik de onbevangen emoties van de eerste jaren ontroerender. Nochtans sluit ik niet uit dat dit ten positieve keert wanneer ik me verder in dit album verdiep.

Hopende de lucht hiermee enigszins geklaard te hebben, verblijf ik,

Met Smithsiaanse groet,

Herman

ps.

avatar van Rudi S
Dank herman , ik kan weer verder net mijn leven.









avatar van wibro
The Smiths deden het zoals ik had verwacht zeker niet slecht. Een gemiddelde van 8,678. Ik heb trouwens dit nummer gekozen omdat het volgens mij het meest aansloot bij de new wave.

Het volgende nummer is een van mijn favorieten van het jaar 1982.

264.

Modern English - Someone's Calling (1982)









Gast
geplaatst: vandaag om 15:35 uur

geplaatst: vandaag om 15:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.